  • 21. Data: 2015-05-10 12:31:23
    Temat: Re: Wyjazd z posesji
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-10 12:16, Artur Miller wrote:

    > w tym kraju spodziewam się ze właśnie o to chodziło pomysłodawcy znaku.

    Pomysłodawca udziela się na preclu więc skądinąd wiadomo, co miał na
    myśli - głównie z wypowiedzi w usenecie, bo większość widząc taką
    kombinację puka się w głowę, wyciąga komórkę, robi zdjęcie i wrzuca na
    wykop czy FB pisząc coś o "głupich drogowcach", czy "mój kraj, taki
    piękny", a później znajdujesz to w kompilacji "A tymczasem w Rosji...";)

    Chodziło dokładnie o "można się poruszać rowerem (zupełnie przypadkowo
    jednośladowym) po chodniku, bez narażania się na mandat, a jednocześnie
    masz prawo jechać jezdnią i nikt nie może się czepnąć - czyli
    nieobowiązkowa droga dla pieszych i rowerów", ale trzeba mieć nieźle
    zrytą psychikę, żeby ten zamiar odgadnąć, bo sens tej kombinacji jest
    wyjątkowo głęboko ukryty pod oparami absurdu:P

    Shrek.

  • 22. Data: 2015-05-10 12:36:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-10 o 12:31, Shrek pisze:
> [...]
    > zrytą psychikę, żeby ten zamiar odgadnąć, bo sens tej kombinacji jest
    > wyjątkowo głęboko ukryty pod oparami absurdu:P

    No wiesz, zakaz jazdy po chodniku to zakaz generalny (z generalnymi
    wyjątkami) i nie znosi go "zniesiony znak zakazu jazdy rowerem
    jednośladowym", więc jeśli o to chodziło, to raczej pudło.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2015-05-10 12:48:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-10 12:36, Liwiusz wrote:

    > No wiesz, zakaz jazdy po chodniku to zakaz generalny (z generalnymi
    > wyjątkami) i nie znosi go "zniesiony znak zakazu jazdy rowerem
    > jednośladowym", więc jeśli o to chodziło, to raczej pudło.

    Naprawdę właśnie o to chodziło;) Co do zasad generalnych to znaki mają
    nad nimi pierwszeństwo. Nie to żebym bronił tej kombinacji znaków, bo
    jak już napisałem osiąga ona poziom abstrakcji przewyższający
    zdecydowaną większość potencjalnych odbiorców, więc jest kompletnie
    nieczytelny, czyli bez sensu.

    Shrek.

  • 24. Data: 2015-05-10 13:10:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-10 o 12:48, Shrek pisze:

    > Naprawdę właśnie o to chodziło;) Co do zasad generalnych to znaki mają
    > nad nimi pierwszeństwo.

    I dlatego wjazd na chodnik można umożliwić niebieskim znakiem. Ale znak
    "zakaz wjazdu rowerów - nie dotyczy rowerów jednośladowych" oznacza
    tylko tyle, że znak zakazu nie dotyczy rowerów jednośladowych, a nie
    jest zniesieniem ogólnego zakazu wjazdu na chodnik (i dlatego na
    przykład na ten chodnik można wjechać rowerem jednośladowym wówczas, jak
    z ogólnej zasady jest dozwolony wjazd na chodnik - np. droga obok ponad
    50km/h, złe warunki atmosferyczne itp. - w przypadku znaku B9
    bezwzględnego nie byłoby takiej możliwości).

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2015-05-10 13:26:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-10 13:10, Liwiusz wrote:

> [...]
    > 50km/h, złe warunki atmosferyczne itp. - w przypadku znaku B9
    > bezwzględnego nie byłoby takiej możliwości).

    Słuchaj - ja ci tylko piszę, jaki jest cel stawiania takich znaków
    _po_prawej_stronie_chodnika_ . Ktoś (OIDP Marcin Hyła) przekonał
    zarządców dróg, ze tak własnie jest, a oni zaczęli to tak stawiać. Wtedy
    nie było jeszcze nowelizacji pozwalającej jeździć chodnikiem w czasie
    złych warunków atmosferycznych, wiec widocznie uznali, że od dupy
    strony, ale teoria trzyma się kupy. Moim zdanim niezależnie od tego czy
    poprawna czy nie jest pozbawiona sensu, bo kompletnie niezrozumiała.

    Shrek.

  • 26. Data: 2015-05-10 14:33:00
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 10 May 2015 10:01:02 +0200, Shrek napisał(a):

    > O jakie "niebieski znak + tabliczka" ci chodzi?

    C-16 + T-22

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 27. Data: 2015-05-10 15:04:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-10 14:33, MadMan wrote:

    > C-16 + T-22

    To wydaje się jeszcze bardziej bez sensu;)

    Shrek

  • 28. Data: 2015-05-10 15:30:13
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 10 May 2015 15:04:53 +0200, Shrek napisał(a):

    > To wydaje się jeszcze bardziej bez sensu;)

    Dlaczego? Na tzw. zachodzie często stosowane.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 29. Data: 2015-05-10 15:56:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-10 15:30, MadMan wrote:

    > Dlaczego? Na tzw. zachodzie często stosowane.

    Bo mi wychodzi, że to droga dla rowerów, którą mogą jeździć tylko riksze;)

    Shrek

  • 30. Data: 2015-05-10 16:12:07
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-05-10 o 07:41, MadMan pisze:
> [...]
    10d045_516.jpg

    > Heh, starość nie radość. To co podałeś to dosyć dziwna kombinacja,
    > niemniej C-16+T-22 to chodnik także dla rowerów. I takie oznakowanie
    > swego czasu udało się w Rybniku wprowadzić, na moją prośbę nawet (żeby
    > nie trzeba było po pseudodrodze dla rowerów - zlikwidowanej wcześniej -
    > jechać, a żeby mniej pewni siebie rowerzyści jednak mieli taką
    > możliwość).

    A dlaczego nie B-11? prosto i czytelnie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K