  • 71. Data: 2011-06-01 09:53:03
    Temat: Re: Wyjazd z drogi podporządkowanej - kto jest winny?
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Co ty za głupoty opowiadasz???
    Co to za mniemanologia?

    Argumentacja na tej grupie to jest tak wyp*na w kosmos,
    że pojęcie ludzkie przechodzi. ;)

    --
    CB

  • 72. Data: 2011-06-01 09:54:12
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Nie rozumiesz.
    I nie chcesz zrozumieć.

    Twój problem.

    --
    CB

  • 73. Data: 2011-06-01 10:00:29
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 1 Jun 2011 09:40:27 +0200, Myjk napisał(a):

    > Wed, 1 Jun 2011 00:15:16 +0200, cbnet

    Naprawdę musisz dokarmiać to toppostujące szambo? I jeszcze innym wyciągać?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 74. Data: 2011-06-01 10:05:17
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca"

    > Raczej zrozumiełem, że zasady ograniczonego zaufania nei znasz.

    Poproszę w takim razie o przybliżenie jej zasad w tym konkretnym
    przypadku

  • 75. Data: 2011-06-01 10:39:16
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.06.2011 10:05, Przemysław Czaja pisze:

    > Użytkownik "Adam Płaszczyca"

    > Poproszę w takim razie o przybliżenie jej zasad w tym konkretnym przypadku

    Tak jak pisałem: kierunkowskaz włączony, więc zamiar jest sygnalizowany,
    ale jednocześnie nie widać, żeby zwalniał dostatecznie do bezpiecznego
    skrętu - czyli należy wyciągnąć wniosek, że tu nie zamierza skręcać.

  • 76. Data: 2011-06-01 10:49:24
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Ława"

> [...]
    > ale jednocześnie nie widać, żeby zwalniał dostatecznie do bezpiecznego
    > skrętu - czyli należy wyciągnąć wniosek, że tu nie zamierza skręcać.

    Czyli zastosować zasadę ograniczonego zaufania i poczekać, na
    dostatecznie czytelne manewry kierowcy będącego na drodze
    uprzywilejowanej, tak czy inaczej bezwzględna wina leży po stronie
    kierowcy ruszającego z drogi podporządkowanej - nad czym tu gdybać?

    Nie od ciebie oczekiwałem odpowiedzi, ale skoro już napisałeś...

    Pozdrawiam

  • 77. Data: 2011-06-01 11:03:56
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.06.2011 10:49, Przemysław Czaja pisze:

> [...]
    > uprzywilejowanej, tak czy inaczej bezwzględna wina leży po stronie
    > kierowcy ruszającego z drogi podporządkowanej - nad czym tu gdybać?

    Można się ewentualnie próbować kłócić w sądzie - a w sądach wiadomo,
    więcej zależy od humoru sędziego oraz układów i układzików, ale manewr
    prowadzący bezpośrednio do zdarzenia wykonał ten z podporządkowanej, bo
    źle ocenił sytuację i "niechcący" wymusił pierwszeństwo.

    Jak (także) pisałem należy brać pod uwagę, że sygnalizowany zamiar
    niekoniecznie musi oznaczać "skręcam już, teraz, natychmiast". Wręcz
    przeciwnie - prawidłowo sygnalizowany zostanie włączony wcześniej.

    Swoją drogą w sytuacji odwrotnej: jedzie sobie ktoś prosto drogą z
    pierwszeństwem, a jakiś czas temu z podporządkowanej zaczął wyjeżdżać -
    i stanął sobie w poprzek pasa. Stoi i nie rusza się. Widać go z daleka i
    można spokojnie, powoli zahamować. I tutaj ten jadący główną będzie
    winny, jak zignoruje ten stojący pojazd i w niego przydzwoni.

  • 78. Data: 2011-06-01 11:17:14
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 31-05-2011 o 18:25:39 Massai <t...@w...pl> napisał(a):

    > Popełniasz podstawowy błąd - zakładasz że kierunkowskaz jest
    > informacją dla wyjeżdżających z bocznej uliczki.
    > A tak nie jest. To nie jest informacja "możecie jechać, bo ja
    > skręcę". To informacja dla tych za Tobą - "uważajcie, zamierzam
    > skręcać, więc zacznę hamować".

    Czyli na typowym rondzie jednopasmowym kierunkowskazy są zbędne? Bo
    zjeżdżając z ronda się już raczej nie zwalnia więc tych z tyłu nie trzeba
    ostrzegać "uważajcie, zamierzam skręcać, więc zacznę hamować" a ci co chcą
    wjechać na rondo i tak mają czekać bo >>To nie jest informacja "możecie
    jechać, bo ja skręcę"<<...
    Ciekawe po co więc na kursach uczą (w każdym razie mnie tak uczyli), żeby
    sygnalizować zamiar zjazdu z ronda i że należy włączać kierunkowskaz PO
    MINIĘCIU POPRZEDNIEGO ZJAZDU.

    --
    SW3
    ----

  • 79. Data: 2011-06-01 11:24:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 1 Jun 2011 09:00:29 +0100, Waldek Godel

    > Naprawdę musisz dokarmiać to toppostujące szambo? I jeszcze innym wyciągać?

    Pardon, w ciągu dwóch dni KF uzupełniony o dwa trolle.
    Tak źle nie było od 4 lat. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 80. Data: 2011-06-01 13:22:20
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Myjk wrote:

    > Tue, 31 May 2011 16:25:39 +0000 (UTC), Massai

    > Ponieważ jest -- inaczej nie byłoby konieczności
    > posiadania kierunkwoskazów z przodu, bo po co,
    > znowu dla ozdoby?

    A to kierunkowskazy sa potrzebne tylko w sytuacji gdy skręcasz, że
    niby przednie "nie potrzebne"?

    Jest wiele sytuacji gdy sygnalizujesz swoje zamiary komuś przed Tobą.
    Nie po to żeby mu zasygnalizować że "może coś zrobić", tylko po
    to żeby się od robienia czegoś powstrzymał.

    > Nic takiego nie napisałem. To jest informacja w stylu: "sygnalizuje
    > skręt, Ty, z podporządkowanej, przygotuj się do jazdy -- będziesz
    > miał możliwość na wjechanie, bo ja skręcam i będzie miejsce".

    Czyli jednak tylko "przygotuj się do jazdy", tak?
    A nie "jedź na pewniaka".

    Czy z faktu że ktoś sie przygotował do jazdy wynika kolizja? Nie.
    Jak ktoś miga, ty się przygotowujesz do jazdy i jedziesz, jak już
    dajmy na to rozpocznie skręt - luz, do kolizji nie dojdzie.

    > Też.

    > Nigdzie tak nie napisałem.

    Postulujesz że ten co migał a nie skręcił ma być winny kolizji.

    > Masz to wszystko zapisane na samym początku PORD. W Art.3.1. czyli w
    > "twierdzeniu o ograniczonym zaufaniu". Tylko najwyraźniej nie
    > potrafisz, albo nie chcesz zrozumieć co tam jest napisane.

    Zabawne rzeczy wypisujesz. Zarzucasz mi że ja nie rozumiem zasady
    ograniczonego zaufania, a sam postulujesz żeby się do niej nie
    stosować, bo "skoro miga to skręci, a jak nie skręci to będzie
    winny".

    > Omatko... :| Akurat ta zmiana decyzji nie pociąga za sobą żadnych
    > negatywnych konsekwencji -- dlatego jest to, jak pisałem, inna
    > sytuacja.

    Jak to nie pociąga za sobą negatywnych konsekwencji?
    Ktoś cię dogania, jedzie wyraźnie szybciej.
    Widzi że migasz na zmianę pasa, nie rozpoczyna hamowania wcześniej,
    bo zaraz zjedziesz.

    A ty nie zjeżdżasz, a on ładuje ci się w dupę, bo nie zdąża
    wyhamować.

    > Słuchaj, wszyscy jesteśmy użytkownikami tej samej, publicznej
    > drogi. Powinniśmy sobie pomagać nie dlatego, że to wynika z
    > prawa, tylko dlatego, że to logiczne czyt. sensowne. To co Ty
    > starasz się tutaj promować, to zwyczajna patologia, która prowadzi
    > do kolizji i wypadków a w rezultacie ciągania się po szpitalach i
    > sądach.

    Ja staram się promować?
    Takie są przepisy i tyle.

    To że ludzie będą błędnie sygnalizować manewry - będzie, i tego
    nie zmienisz. W Warszawie wystarczy przyjezdny, który szuka adresu. Co
    chwilę będzie migał, jak wyczyta tabliczkę - kierunkowskaz wyłaczy
    i pojedzie dalej prosto.

    Przyjęcie że kierunek jest wiążący prowadzi do wypadków, a
    przyjęcie że NIE jest wiążący - odrobinę spowalnia ruch w
    wybranych sytuacjach.
    Co gorsze?

    --
    Pozdro