eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWyjazd z drogi podporządkowanej - kto jest winny? › Re: Wyjazd z drogi podporządkowanej - kto jest winny?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wyjazd z drogi podporządkowanej - kto jest winny?
    Date: Wed, 1 Jun 2011 09:47:52 +0200
    Organization: MAD
    Lines: 61
    Sender: Myjk <>
    Message-ID: <1eaf1c520pfy0$.dlg@myjk.org>
    References: <irvh2s$1mcp$1@news.mm.pl> <irvih3$9dp$1@news.lublin.pl>
    <1...@m...org> <irvkk5$bb3$1@news.lublin.pl>
    <pl4i5qkkwedz$.dlg@myjk.org> <irvpoe$fj4$1@news.lublin.pl>
    <irvq6f$5at$1@node2.news.atman.pl> <is001i$8qn$1@mx1.internetia.pl>
    <8...@f...googlegroups.com>
    <q5dtn6ipmw4j$.dlg@myjk.org>
    <a...@d...googlegroups.com>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    NNTP-Posting-Host: fjk130.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1306914510 30154 83.13.244.130 (1 Jun 2011 07:48:30 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 1 Jun 2011 07:48:30 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2372792
    [ ukryj nagłówki ]

    Tue, 31 May 2011 09:14:01 -0700 (PDT), Adam Czajka

    >>> Zwalniam i wrzucam kierunek przed
    >>> skrzyżowaniem. Zdecydowanie wolę natknąć się na wymuszającego z
    >>> prawej, bo jestem przygotowany na niespodzianki
    >> Wg mnie jeździsz totalnie bez sensu w tym przypadku. Ty może jesteś
    >> przygotowany, ale ten z tyłu już może nie być gotowy na ostre hamowanie, bo
    >> ktoś Ci wymusił z podporządkowanej. W rezultacie możesz mieć nie tylko tył
    >> do roboty, ale i przód albo bok. Przemyśl.
    > Hmmm. Jakaś epidemia dysleksji? Zwróć uwagę na pierwsze zdanie z
    > zacytowanego przez Ciebie tekstu. Jeśli kogoś zaskakuje, że
    > zwalniający i sygnalizujący zamiar skrętu w prawo może zatrzymać się
    > przed skrzyżowaniem, to powinien przemyśleć zwrot PJ.

    Niewątpliwie jest sporo takich osób.

    > Nie zdarzyło Ci się spotkać takiej sytuacji, że jadący przed Tobą
    > zatrzymuje się przed skrętem w prawo, bo np. przechodzą piesi,
    > jadą rowerzyści, na ulicy poprzecznej coś leży lub stoi itp. itd.?

    Oczywiście, że się zdarzyło -- ale co to ma do rzeczy? To Ty podnosiłeś, że
    ktoś Ci może wjechać za skrzyżowaniem w tyłek. Co to za różnica czy przed,
    czy za, czy na skrzyżowaniu? Ten z tyłu ma być ZAWSZE gotowy na bezpieczne
    wyhamowanie (zachowując należyty odstęp). Jeśli boisz się i zakładasz, że
    delikwent wjechałby Ci w tyłek za skrzyżowaniem, to z całą pewnością
    wjechałby Ci w tyłek gdy ktoś wymusiby Ci pierwszeństwo z podporządkowanej.
    Ponieważ w pierwszym wypadku masz płynne hamowanie z sygnalizacją skrętu w
    prawo, a w drugim ostre hamowanie by uniknąć ew. kolizji.

    >>> i jadę na tyle wolno, że mogę dać radę się zatrzymać. Niż zaliczyć dzwona
    >>> w tył od szybko jadącego za mną, który nie zareaguje na mój wrzucony
    >>> za skrzyżowaniem kierunek.
    >> Przecież pomiędzy osią drogi Duracza a wjazdem na parking jest nie mniej
    >> niż 20m. Jeśli, jak piszesz, zwalniasz już przed tym skrzyżowaniem, to
    >> możesz zwolnić nieco bardziej i dopiero na wysokości osi drogi Duracza
    >> wrzucić kierunek. W ten sposób nie zmylisz wyjeżdżającego z Duracza i
    >> wystarczająco wcześnie poinformujesz o zamiarach tego z tyłu.
    > OK przyjmijmy, że nie jest tam 18, a 20 metrów, Jaki ma wpływ na tę
    > sytuację wydłużenie sygnalizacji zamiaru o 0,2 sekundy?

    Aha, to może określ dokładnie co wg Ciebie znaczy "przed skrzyżowaniem"
    zamiast implikować mi dysleksję?

    > Weź pod uwagę, że jadę przed skrzyżowaniem ok. 15 m/s i zwalniam do 10 m/s,
    > żeby następnie wyhamować na tych 20 m. Ile to trwa 2,5 sekundy? Sprawdź ile
    > to jest i się zastanów ile przejedzie w tym czasie jadący za mną 20 m/
    > s. Łatwiej mu się będzie zorientować, że hamuję przed skrzyżowaniem i
    > się wtedy zatrzymać, niż gdy tuż za skrzyżowaniem prawie się zatrzymam
    > (bardzo nierówny wjazd) po 2-3 mignięciach kierunkowskazu.

    Ale w ten sposób też wprowadzasz w błąd tego z tyłu. Może sobie zwyczajnie
    pomyśleć (być może nawet ten, co prawidłowo zmienia akurat pas z lewego na
    prawy) siedząc Ci zupełnie przez przypadek na zderzaku, że sobie
    przypomniałeś o skręcie w Duracza, ostro zahamuje i ktoś jemu w tyłek
    wjedzie . Dlatego nadal uważam, że w tej sytuacji kierunkowskaz powinien
    zaistnieć najwcześniej przy osi jezdni Duracza przy jednostajnym
    zwalnianiu. Dopiero to byłoby czytelne i nie stwarzałoby ŻADNEGO zagrożenia
    i zmylenia "przeciwnika".

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: