-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wyjazd z drogi podporządkowanej - kto jest winny?
Date: Wed, 1 Jun 2011 09:47:52 +0200
Organization: MAD
Lines: 61
Sender: Myjk <>
Message-ID: <1eaf1c520pfy0$.dlg@myjk.org>
References: <irvh2s$1mcp$1@news.mm.pl> <irvih3$9dp$1@news.lublin.pl>
<1...@m...org> <irvkk5$bb3$1@news.lublin.pl>
<pl4i5qkkwedz$.dlg@myjk.org> <irvpoe$fj4$1@news.lublin.pl>
<irvq6f$5at$1@node2.news.atman.pl> <is001i$8qn$1@mx1.internetia.pl>
<8...@f...googlegroups.com>
<q5dtn6ipmw4j$.dlg@myjk.org>
<a...@d...googlegroups.com>
Reply-To: m...@n...op.pl
NNTP-Posting-Host: fjk130.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1306914510 30154 83.13.244.130 (1 Jun 2011 07:48:30 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 1 Jun 2011 07:48:30 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2372792
[ ukryj nagłówki ]Tue, 31 May 2011 09:14:01 -0700 (PDT), Adam Czajka
>>> Zwalniam i wrzucam kierunek przed
>>> skrzyżowaniem. Zdecydowanie wolę natknąć się na wymuszającego z
>>> prawej, bo jestem przygotowany na niespodzianki
>> Wg mnie jeździsz totalnie bez sensu w tym przypadku. Ty może jesteś
>> przygotowany, ale ten z tyłu już może nie być gotowy na ostre hamowanie, bo
>> ktoś Ci wymusił z podporządkowanej. W rezultacie możesz mieć nie tylko tył
>> do roboty, ale i przód albo bok. Przemyśl.
> Hmmm. Jakaś epidemia dysleksji? Zwróć uwagę na pierwsze zdanie z
> zacytowanego przez Ciebie tekstu. Jeśli kogoś zaskakuje, że
> zwalniający i sygnalizujący zamiar skrętu w prawo może zatrzymać się
> przed skrzyżowaniem, to powinien przemyśleć zwrot PJ.
Niewątpliwie jest sporo takich osób.
> Nie zdarzyło Ci się spotkać takiej sytuacji, że jadący przed Tobą
> zatrzymuje się przed skrętem w prawo, bo np. przechodzą piesi,
> jadą rowerzyści, na ulicy poprzecznej coś leży lub stoi itp. itd.?
Oczywiście, że się zdarzyło -- ale co to ma do rzeczy? To Ty podnosiłeś, że
ktoś Ci może wjechać za skrzyżowaniem w tyłek. Co to za różnica czy przed,
czy za, czy na skrzyżowaniu? Ten z tyłu ma być ZAWSZE gotowy na bezpieczne
wyhamowanie (zachowując należyty odstęp). Jeśli boisz się i zakładasz, że
delikwent wjechałby Ci w tyłek za skrzyżowaniem, to z całą pewnością
wjechałby Ci w tyłek gdy ktoś wymusiby Ci pierwszeństwo z podporządkowanej.
Ponieważ w pierwszym wypadku masz płynne hamowanie z sygnalizacją skrętu w
prawo, a w drugim ostre hamowanie by uniknąć ew. kolizji.
>>> i jadę na tyle wolno, że mogę dać radę się zatrzymać. Niż zaliczyć dzwona
>>> w tył od szybko jadącego za mną, który nie zareaguje na mój wrzucony
>>> za skrzyżowaniem kierunek.
>> Przecież pomiędzy osią drogi Duracza a wjazdem na parking jest nie mniej
>> niż 20m. Jeśli, jak piszesz, zwalniasz już przed tym skrzyżowaniem, to
>> możesz zwolnić nieco bardziej i dopiero na wysokości osi drogi Duracza
>> wrzucić kierunek. W ten sposób nie zmylisz wyjeżdżającego z Duracza i
>> wystarczająco wcześnie poinformujesz o zamiarach tego z tyłu.
> OK przyjmijmy, że nie jest tam 18, a 20 metrów, Jaki ma wpływ na tę
> sytuację wydłużenie sygnalizacji zamiaru o 0,2 sekundy?
Aha, to może określ dokładnie co wg Ciebie znaczy "przed skrzyżowaniem"
zamiast implikować mi dysleksję?
> Weź pod uwagę, że jadę przed skrzyżowaniem ok. 15 m/s i zwalniam do 10 m/s,
> żeby następnie wyhamować na tych 20 m. Ile to trwa 2,5 sekundy? Sprawdź ile
> to jest i się zastanów ile przejedzie w tym czasie jadący za mną 20 m/
> s. Łatwiej mu się będzie zorientować, że hamuję przed skrzyżowaniem i
> się wtedy zatrzymać, niż gdy tuż za skrzyżowaniem prawie się zatrzymam
> (bardzo nierówny wjazd) po 2-3 mignięciach kierunkowskazu.
Ale w ten sposób też wprowadzasz w błąd tego z tyłu. Może sobie zwyczajnie
pomyśleć (być może nawet ten, co prawidłowo zmienia akurat pas z lewego na
prawy) siedząc Ci zupełnie przez przypadek na zderzaku, że sobie
przypomniałeś o skręcie w Duracza, ostro zahamuje i ktoś jemu w tyłek
wjedzie . Dlatego nadal uważam, że w tej sytuacji kierunkowskaz powinien
zaistnieć najwcześniej przy osi jezdni Duracza przy jednostajnym
zwalnianiu. Dopiero to byłoby czytelne i nie stwarzałoby ŻADNEGO zagrożenia
i zmylenia "przeciwnika".
--
Pozdor Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 01.06.11 09:53 cbnet
- 01.06.11 09:54 cbnet
- 01.06.11 09:49 cbnet
- 01.06.11 10:00 Waldek Godel
- 01.06.11 10:05 Przemysław Czaja
- 01.06.11 10:39 Andrzej Ława
- 01.06.11 10:49 Przemysław Czaja
- 01.06.11 11:03 Andrzej Ława
- 01.06.11 11:17 SW3
- 01.06.11 11:24 Myjk
- 01.06.11 13:22 Massai
- 01.06.11 22:56 Adam Płaszczyca
- 01.06.11 23:13 J.F.
- 01.06.11 23:35 notveryoldman
- 02.06.11 08:23 Andrzej Ława
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
Najnowsze wątki
- 2024-12-17 Rodzaj przekładni planetarnej z
- 2024-12-17 Z instrukcji do kitu
- 2024-12-17 Re: W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-17 nie wyrzucaj starych opon
- 2024-12-17 znów elektryk:P
- 2024-12-17 "Ręczny" a przegląd.
- 2024-12-17 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-17 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-12-17 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-17 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-17 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-12-17 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-12-17 Rozproszona Kontrola Konstytucyjności WYBORNE ;-)
- 2024-12-17 dotacja dla PiS
- 2024-12-17 wolny rynek