eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWyjazd z drogi podporządkowanej - kto jest winny? › Re: Wyjazd z drogi podporządkowanej - kto jest winny?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wyjazd z drogi podporządkowanej - kto jest winny?
    Date: Tue, 31 May 2011 08:06:28 +0200
    Organization: MAD
    Lines: 38
    Sender: Myjk <>
    Message-ID: <q5dtn6ipmw4j$.dlg@myjk.org>
    References: <irvh2s$1mcp$1@news.mm.pl> <irvih3$9dp$1@news.lublin.pl>
    <1...@m...org> <irvkk5$bb3$1@news.lublin.pl>
    <pl4i5qkkwedz$.dlg@myjk.org> <irvpoe$fj4$1@news.lublin.pl>
    <irvq6f$5at$1@node2.news.atman.pl> <is001i$8qn$1@mx1.internetia.pl>
    <8...@f...googlegroups.com>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    NNTP-Posting-Host: fjk130.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1306822024 13000 83.13.244.130 (31 May 2011 06:07:04 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 31 May 2011 06:07:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2372502
    [ ukryj nagłówki ]

    Mon, 30 May 2011 10:54:45 -0700 (PDT), Adam Czajka

    > Zwalniam i wrzucam kierunek przed
    > skrzyżowaniem. Zdecydowanie wolę natknąć się na wymuszającego z
    > prawej, bo jestem przygotowany na niespodzianki

    Wg mnie jeździsz totalnie bez sensu w tym przypadku. Ty może jesteś
    przygotowany, ale ten z tyłu już może nie być gotowy na ostre hamowanie, bo
    ktoś Ci wymusił z podporządkowanej. W rezultacie możesz mieć nie tylko tył
    do roboty, ale i przód albo bok. Przemyśl.

    > i jadę na tyle wolno, że mogę dać radę się zatrzymać. Niż zaliczyć dzwona
    > w tył od szybko jadącego za mną, który nie zareaguje na mój wrzucony
    > za skrzyżowaniem kierunek.

    Przecież pomiędzy osią drogi Duracza a wjazdem na parking jest nie mniej
    niż 20m. Jeśli, jak piszesz, zwalniasz już przed tym skrzyżowaniem, to
    możesz zwolnić nieco bardziej i dopiero na wysokości osi drogi Duracza
    wrzucić kierunek. W ten sposób nie zmylisz wyjeżdżającego z Duracza i
    wystarczająco wcześnie poinformujesz o zamiarach tego z tyłu.

    Zakładając, że będziesz tam jechał 30-40/h to masz 2-3 sek. na sygnalizację
    -- zupełnie wystarczająco przy tej prędkości. Jeśli masz stracha, że ktoś
    Ci wjedzie z tyłu, to zupełnie niepotrzebnie. W razie czego szybki lopez ma
    przecież zapasowe miejsce z lewej (pas rozbiegowy) i może Cię wyprzedzić.
    Inna sprawa, że nie będziesz robić żadnego ostrego hamowania czy
    prezentować niekontrolowanych ruchów, toteż ten z tyłu nie będzie niczym
    zaskoczony.

    A jeśli już chcesz mieć taki strasznie bezpieczny tyłek, to załącz sobie
    ten kierunek przed skrzyżowaniem z Duracza, ale z 10-20m przed go wyłącz na
    czas przejazdu przez samo skrzyżowanie żeby nie mylić tych z
    podporządkowanej. Mimo wszystko jak dla mnie to rozwiązanie jest i tak
    przesadną nadgorliwością. Nie traktuj innych kierowców jak idiotów, bo w
    końcu takimi się faktycznie staną.

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: