    Date: Sun, 16 Jan 2022 16:58:57 +0100
    Subject: Re: Wydziarganie własnoręcznie USPa online
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 15.01.2022 o 23:06, heby pisze:

    > Ponieważ z tego samego UPSa mógłby być zasilany router. Spradziłem -
    > resetuje się przy przełaczeniu AC->AC w standardowych UPSach (mam takie
    > 3, offline). Zasilacza, z powodów gwarancyjnych, zmienić mi nie wolno.

    Zasilacz wbudowany w router przeznaczony do szafy RACK 19 cali? Jakaś
    przemysłówka? To w takim razie nadaje się cały do wymiany gwarancyjnej
    chyba że chcesz poczekać aż padnie całkowicie za miesiąc-dwa ze względu
    na duża degradację elektrolitów w zasilaczu, dlatego pracuje na granicy
    stabilności.

    Jeżeli zewnętrzny zasilacz, to w takim razie nadaje się do wymiany
    gwarancyjnej chyba że chcesz poczekać aż padnie całkowicie za
    miesiąc-dwa ze względu na duża degradację elektrolitów w zasilaczu,
    dlatego pracuje na granicy stabilności.

    > A skoro chce też wyciągnąć 12V do zasilania kilku inych elementów, to
    > zastanawiam się, czy osobna przetwornica i ładowarka nie mają większego
    > sensu. Tym bardziej, że akku mogę zawsze dorzucić, zmienić typ chemii
    > itd, czego w gotowym rozwiazaniu UPSa nie będzie łatwo zrobić bez
    > wymiany całości.

    Nie bardzo, ponieważ:
    - chcesz wydajności na kilka godzin i w dodatku napędzać pompę CO więc
    potrzebujesz sinusa na wyjściu a nie aproksymacji trapezem, co
    automagicznie w większości wypadków da w wynikach UPS z akumulatorami 24V
    - 24V do więcej jak 12V
    - jak znajdziesz 12V to faktycznie masz tam 14,4V więc znowu nie tak
    - pomysł wyciągnięcia z szeregowego połączenia aku 24V z jednego 12V
    oznacza dalej 14,4V
    - układ ładowania aku ładuje napięciem tętniącym, akumulator pełni rolę
    wygładzania napięcia
    - no i może się okazać że ciągniesz więcej z tych 12V niż układ
    ładowania na to pozwoli i nigdy nie doładujesz akumulatora

    > To nie jest tak, że nie mogę pompki zasilać ze zwykłego. Mogę i robię to
    > teraz. Ale poza pompką jest kilka innych urządzeń które albo pracują na
    > 12V albo mają problem z przełaczeniem AC->AC. Chce to objąć kompleksowo.

    Zrób jeden zasilacz 230 na 12V.

    --
    Irokez