  • 11. Data: 2013-01-10 21:51:57
    Temat: Re: Wydajność baterii.
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-01-10 17:40, RadoslawF pisze:

    > Nie zrozumie, do niego jeszcze nie dotarło że jak skończy rozmowę
    > czy zabawę telefonem i wyłączy ekran to wyłącza tylko ekran a nie
    > całe urządzenie.
    >

    > Pozdrawiam

    Wielceś dowcipny..

  • 12. Data: 2013-01-10 21:53:29
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-01-10 17:38, J.F pisze:

> [...]
    > I to przy zalozeniu ze nie rozmawiasz, nei grasz, sms nie piszesz ani
    > nie czytasz - bo wtedy doba moze byc za dluga :-)
    >
    > Do tego jest jeden niuans techniczny - pamiec operacyjna mozesz dac
    > statyczna, wtedy po zatrzymaniu bierze ulamek mikroampera, albo
    > dynamiczna. Ktora wymaga odswiezania ciaglego, ale jest tansza.
    > W telefonie ... on i tak stale musi pracowac, odswiezanie i tak
    > dziala, po co przeplacac.
    > W aparacie ... moze statyczna dla oszczednosci pradu, a moze wylaczana
    > wraz z aparatem - wszystko co trzeba sie zainicjuje przy starcie, nie

    Nie, nikt nie ładował w międzyczasie, zresztą gdyby ładował to nie
    byłoby mojego pytania. I wiem że telefon ma większe zapotrzebowanie na
    prąd, nawet wziąwszy pod uwagę że telefon u mnie nie nie robi nic na co
    mu nie pozwolę.. jednak wręcz zaszokowany tą długością naładowania
    baterii w aparacie zaczynam podejrzewać że producenci telefonów mogą
    świadomie bądź nie, mogą wytwarzać buble bateryjne a nie
    pełnowartościowe źródła energii.

  • 13. Data: 2013-01-10 22:29:20
    Od: Tomek <n...@o...pl>

    W dniu 2013-01-10 21:51, Trybun pisze:

    > robiłeś próbę wytrzymałości baterii telefonu włączając go tylko na jakiś
    > czas dla nagrania filmiku i pstryknięcia trochę fotek?

    Nie. Telefon mam do dzwonienia i rozmawiania, a nie do testowania ile
    wyleży na półce.

  • 14. Data: 2013-01-10 23:46:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-10 21:51, Użytkownik Trybun napisał:

    > Wielceś dowcipny..

    Nie i pewnie mam racje bo gdybym nie miał to napisał byś że telefon
    naprawdę wyłączyłeś a nie tylko przełączyłeś w stan oczekiwania.
    Kiedyś na szybko musiałem kartę sprawdzić, coby nie dłubać w
    telefonie wygrzebałem z pudełka stary nieużywany od półtora roku.
    Ale on był naprawę wyłączony, włożyłem kartę włączyłem i na wskaźniku
    było 75% naładowania, przed wyłączeniem naładowałem go na full.

    Dzisiejszy telefon w stanie oczekiwania oszczędza prąd na
    wyłączonym ekranie, procesor jest zasilany, moduł łączności
    również, nawet sobie pogada co jakiś czas ze stacją bazową.
    Aparaty fotograficzne tego nie robią.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2013-01-10 23:51:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Jan 2013 21:53:29 +0100, Trybun <i...@y...com> wrote:
> [...]
    mogą
    > świadomie bądź nie, mogą wytwarzać buble bateryjne a nie

    Zrób test: usun kartę sim, uruchom telefon i tak zostaw. Raz dziennie
    sprawdzaj tylko która jest godzina na nim. Później nam napisz ile
    wytrzymała bateria.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2013-01-11 09:14:00
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 10 Jan 2013 21:51:36 +0100, Trybun wrote:
    > Co jakiś czas był włączany i pstrykane fotki, i istotnie gdy ich nie
    > robiłem to aparat pozostawał wyłączony. O to się właśnie pytam -
    > robiłeś próbę wytrzymałości baterii telefonu włączając go tylko na jakiś
    > czas dla nagrania filmiku i pstryknięcia trochę fotek?

    Telefon rzucony na polke po jednym Woodstocku wlaczony do ladowania
    przed kolejnym po prostu wstaje. Wystarczy Ci?

    PS. Poniewaz zadajesz silnie dziwne pytania, uprzedzajac -- Woodstock
    jest impreza coroczna.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 17. Data: 2013-01-11 09:15:44
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 10 Jan 2013 23:51:53 +0100, Marek wrote:
    > mogą
    >
    > Zrób test: usun kartę sim, uruchom telefon i tak zostaw. Raz dziennie
    > sprawdzaj tylko która jest godzina na nim. Później nam napisz ile
    > wytrzymała bateria.

    Marny test, bo na 112 mozesz zadzwonic i bez SIMa, wiec tel bedzie w
    stanie ,,emerg. calls only'' i bedzie tak samo się blakal po BTSach jak
    normalnie.

  • 18. Data: 2013-01-11 13:10:44
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-01-10 23:51, Marek pisze:
    > mogą
    >
    > Zrób test: usun kartę sim, uruchom telefon i tak zostaw. Raz dziennie
    > sprawdzaj tylko która jest godzina na nim. Później nam napisz ile
    > wytrzymała bateria.

    Starych telefonów mam cały karton. Ostatni powędrował do kartonu gdy
    kupiłem obecnie używany, czyli jakieś 3 lata temu. Niestety - w kartonie
    wszystkie telefony kompletnie rozładowane, ten odłożony 3 lata temu
    także... Tak więc już można wyciągnąć wniosek że bateria w używanym od
    czasu do czasu aparacie dłużej wytrzyma niż w telefonie całkowicie
    wyłączonym. Oczywiście to tylko takie wstepne spekulacje, no bo tu 3
    lata, a tam 2, no i to są telefony z dość wyeksploatowanymi bateriami,
    ale...

    A taka próba jaką proponujesz nie raczej będzie miarodajna.

  • 19. Data: 2013-01-11 13:12:15
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-01-10 23:46, RadoslawF pisze:

> [...]
    > wyłączonym ekranie, procesor jest zasilany, moduł łączności
    > również, nawet sobie pogada co jakiś czas ze stacją bazową.

    W tym ambaras że ja co jakiś czas włączałem ten aparat i używałem. Raz,
    dwa razy na miesiąc, a gdy byłem na Mazurach to przez tydzień był w
    ciagłym użytkowaniu. Oczywiście w tym sensie że gdy nagrałem filmik czy
    kilku/nastu/dziesięciu fotek to był wyłączany. I jest zrozumiałe szybsze
    zużycie baterii w telefonie względem tego w aparacie, ale chodzi o tą
    kolosalna różnicę - w jednym wypadku 2 lata a w telefonie - góra dwa
    tygodnie.. I i może Ty oczywiście masz rację - to jest normalna sprawa,
    ale ja mam co do tego wątpliwości..

  • 20. Data: 2013-01-11 13:12:49
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-01-10 22:29, Tomek pisze:

    > Nie. Telefon mam do dzwonienia i rozmawiania, a nie do testowania ile
    > wyleży na półce.

    A więc pozostaje zarówno tobie jak i mi o tym spekulować.