  • 21. Data: 2013-01-11 13:13:36
    Temat: Re: Wydajność baterii.
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-01-11 09:14, Michal Tyrala pisze:
    > Telefon rzucony na polke po jednym Woodstocku wlaczony do ladowania
    > przed kolejnym po prostu wstaje. Wystarczy Ci?
    >
    > PS. Poniewaz zadajesz silnie dziwne pytania, uprzedzajac -- Woodstock
    > jest impreza coroczna.

    To "PS" śmiało sobie możesz darować. A wracając do sprawy - w tym
    określonym czasie telefon wcale nie uruchamiany, tak choćby dla
    zrobienia fotki?

  • 22. Data: 2013-01-11 13:45:12
    Od: Tomek <n...@o...pl>

    W dniu 2013-01-11 13:12, Trybun pisze:

    > ale chodzi o tą kolosalna różnicę - w jednym wypadku 2 lata a w
    > telefonie - góra dwa tygodnie..

    Dalej zapominasz o najważniejszej kwestii. Porównujesz aparat włączany
    czasami i pracujący telefon, w którym działa cała masa procesów. To może
    odpal Canona, nie wyłączaj go w ogóle, wyłącz tryb oszczędzania LCD, rób
    nim zdjęcia, tak żeby w tydzień zrobić 400, przeglądaj te zdjęcia w
    aparacie, przeglądaj menu, edytuj zdjęcia, które zrobiłeś, pobaw się
    focusem, po prostu używaj aparatu mając wrażenie, że to telefon, i
    najważniejsze - NIE WYŁĄCZAJ. Daj znać po tygodniu co z baterią. Jeśli
    tego dalej nie rozumiesz to możesz swojemu koledze podać rękę. Albo węgorza.

  • 23. Data: 2013-01-11 17:05:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w
    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Wszystko co podałeś akurat wskazuje, że nie musi stale pracować tylko
    >właśnie okresowo :-)

    W kazdej chwili moze przyjsc informacja "ktos do ciebie dzwoni".
    Wiec trzeba czuwac, a "czuwac" oznacza - analizowac wszystko co z
    odbiornika przychodzi, przynajmniej na tyle zeby wylapac wiadomosci
    dla mnie.
    A do tego jest masa komunikatow koniecznych do utrzymania w sieci.

    ale mialem akurat na mysli kwestie pamieci - aparat wylaczasz,
    wlaczasz ... i wiele rzeczy z poprzedniego wlaczenia pamietac nie
    musi.
    Nr ostatniego zdjecia i moze troche ustawien uzytkownika.

    Telefon jednak sporo informacji musi na biezaco miec dostepne -
    aktualna komorka, czestotliwosci, sasiednie. Nie mozna sobie pozwolic
    na to ze zatrzymujemy procesor, a zawartosc RAM ginie.

    Jesli juz to wnioski nie sa takie jasne - w foto ... mozna dac DRAM i
    zaprojektowac kompletne wylaczenie, mozna SRAM i tylko zatrzymywac,
    DRAM bedzie tanszy wiec wygra, ale tez wylaczony pradu nie pobiera.

    W telefonie ... mozna dac DRAM, mozna SRAM, DRAM bedzie gorszy, bo w
    okresach gdy procka mozna zatrzymac bedzie bral wiecej energii, ale
    jest tanszy wiec wygra :-) A w calosci czuwania ten prad nie jest zbyt
    duzy.

    No i w sumie nie wiadomo co z tego wyniknie, ale mam nawigacje, ktora
    wylaczona bez zasilania wytrzymuje tylko kilka dni.
    Bo to uspienie a nie wylaczenie i podejrzewam ze wlasnie odswiezanie
    pamieci troche pradu zzera ..

    J.

  • 24. Data: 2013-01-11 21:27:42
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-01-11 13:10, Trybun pisze:
    > Starych telefonów mam cały karton. Ostatni powędrował do kartonu gdy
    > kupiłem obecnie używany, czyli jakieś 3 lata temu. Niestety - w kartonie
    > wszystkie telefony kompletnie rozładowane, ten odłożony 3 lata temu
    > także... Tak więc już można wyciągnąć wniosek że bateria w używanym od
    > czasu do czasu aparacie dłużej wytrzyma niż w telefonie całkowicie
    > wyłączonym. Oczywiście to tylko takie wstepne spekulacje, no bo tu 3
    > lata, a tam 2, no i to są telefony z dość wyeksploatowanymi bateriami,
    > ale...
    >
    > A taka próba jaką proponujesz nie raczej będzie miarodajna.

    nie mozesz porownywac baterii która mozna ładować (pot. akumulatora) do
    baterii jednorazowej. ta ostatnia potzrebuje lat by sie samoczynnie
    rozladowac. Założe sie ze nawet po 10 latach bedzie do uzytku o ile nie
    skoroduje. Akumulatory rozladowuja sie samoczynnie stosunkowo szybko

    --
    the_foe

  • 25. Data: 2013-01-11 23:11:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 11 Jan 2013 08:15:44 +0000 (UTC), Michal Tyrala
    <w...@b...com.pl> wrote:
    > Marny test, bo na 112 mozesz zadzwonic i bez SIMa, wiec tel bedzie w
    > stanie ,,emerg. calls only'' i bedzie tak samo się blakal po BTSach
    jak
    > normalnie.

    A robiłeś taki test czy tylko tak sobie gdybasz co sie będzie działo
    i jak to wpłynie na zużycie baterii?
    Omnia z karta sim wytrzymuje ok 3 dni, bez ok. miesiąc więc ci z tym
    blakaniem?

    --
    Marek

  • 26. Data: 2013-01-12 09:02:23
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Raczej wątpię,

    Co tu wątpić ? Aparat tak samo załącza się i wyłącza jak telefon.

    > te aparaty które miałem w łapkach nie rozładowywały
    > akumulatora w czasie leżenia na półce.

    No i o tym właśnie mowa, że jednak czymś różnią się, ale na pewno nie tym,
    że procek w nich "kręci" jak się wyłączy bo nie "kręci" ani tu ani tu.

  • 27. Data: 2013-01-12 09:36:11
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > Wiec trzeba czuwac, a "czuwac" oznacza - analizowac wszystko co z
    > odbiornika przychodzi, przynajmniej na tyle zeby wylapac wiadomosci dla

    No tak, moduł radiowy zwykle nie jest wyłączany, ale ... to jest moduł,
    który na malutkiej bateryjce powinien móc chodzić latami, jak moduły radiowe
    w telemetrii

    > A do tego jest masa komunikatow koniecznych do utrzymania w sieci.

    Jaka masa ? Nieruchoma słuchawka specjalnie dużo do sieci nie musi wysyłać.
    To jest na poziomie (czy niewiele więcej) tych modułów radiowych w
    telemetrii. A baterię masz do pracy na aktywności z prockiem, podświetlonym
    dużym ekranem i wysyłaniem ciągłego strumienia danych w eter itp itd więc
    bez takich aktywności powinno chodzić latami

> [...]
    > komorka, czestotliwosci, sasiednie. Nie mozna sobie pozwolic na to ze
    > zatrzymujemy procesor, a zawartosc RAM ginie.

    Mówię Ci, że nie ma takiego problemu. Te moduły radiowe naprawdę mogą
    chodzić latami na małych bateriach wysyłając regularnie sygnał pomiarowy.

> [...]
    > okresach gdy procka mozna zatrzymac bedzie bral wiecej energii, ale jest
    > tanszy wiec wygra :-) A w calosci czuwania ten prad nie jest zbyt duzy.

    Gadasz o pobieraniu w stanie nieaktywności a moim zdaniem kluczowy był czy
    nawet dalej jest niski pobór w stanie aktywności, że tym bardziej da się i
    opłaca się uzyskać go w stanie nieaktywności.

> [...]
    > wylaczona bez zasilania wytrzymuje tylko kilka dni.
    > Bo to uspienie a nie wylaczenie i podejrzewam ze wlasnie odswiezanie

    Ten tego ... bezprzewodowe zasilanie :-)

  • 28. Data: 2013-01-12 10:25:13
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl>

> [...]
    > rozladowac. Założe sie ze nawet po 10 latach bedzie do uzytku o ile nie
    > skoroduje. Akumulatory rozladowuja sie samoczynnie stosunkowo szybko

    No właśnie. Do tego w aparacie wystarczą baterie alkaliczne. Ale z czasem to
    się zmieni.

  • 29. Data: 2013-01-12 10:53:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-12 09:02, Użytkownik John Kołalsky napisał:

    > Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Co tu wątpić ? Aparat tak samo załącza się i wyłącza jak telefon.

    Jesteś pewny ?
    Telefon ma tryb czuwania, ekran jest wyłączony, sporo ludzi uważa
    że aparat jest wyłączony a w rzeczywistości pracuje wszystko z
    wyjątkiem ekranu. Pracuje procesor, pracuje też moduł łączności
    i radośnie traci prąd na łączność z okolicznymi stacjami bazowymi.
    W aparatach fotograficznych jakie miałem w łapkach takiej
    możliwości nie było. W efekcie telefon faktycznie wyłączony
    uruchomiłem po półtorej roku leżenia na półce, telefon w trybie
    czuwania wytrzyma tylko określoną ilość dni.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2013-01-12 12:17:19
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 11 Jan 2013 23:11:53 +0100, Marek wrote:
    > jak
    >
    > A robiłeś taki test czy tylko tak sobie gdybasz co sie będzie działo
    > i jak to wpłynie na zużycie baterii?

    Nie, nigdy. Nauczysz mnie? :-)

    Mam Sensation normalnie lezakujacy bez SIMa. Nietkniety tablet (3G,
    obecnie bez SIMa) zdycha w kilka dni.

    > Omnia z karta sim wytrzymuje ok 3 dni, bez ok. miesiąc

    Rozumiem ze telefony uzywane jednakowo, tj wcale? Czy niekoniecznie?
    BTW, Jaka Omnia, bo gsmarena wyplula kilkanascie sluchawek od
    historycznych z WM po jakies wspolczesne z WP.

    > więc ci z tym blakaniem?

    Masz na to jakis soft typu netmonitor/signal strength? Tak jeszcze się
    upewnie, bo moze byc roznie -- bez karty na 112 z tego aparatu zadzwonisz?

    PS. Zgoda, ze ,,airplane mode'' znakomicie wydluza pasywne zycie
    telefonu. Ale wyjecie SIMa to jeszcze niekoniecznie powyzszy tryb.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns