-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!news.dns-netz.com!ne
ws.freedyn.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!85.12.16.69.MISMATCH
!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.highwind
s-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neos
trada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <8...@g...com>
<q96veb$sf0$1@node2.news.atman.pl>
<7...@g...com>
<3...@g...com>
<3...@g...com>
<a...@g...com>
<7...@g...com>
<4...@g...com>
<m...@4...net>
<f...@g...com>
<1fwrkorjqi3s1$.wery23uw358b.dlg@40tude.net>
<a...@g...com>
<1...@4...net>
<e...@g...com>
<r6an5mxi5gdm$.prtg3kxtq9bw$.dlg@40tude.net>
<o9NzE.118370$Kf5.111204@fx14.ams1>
<6...@g...com>
<11gwoz636gs2r.s3omf5bd1ad1$.dlg@40tude.net>
<8...@g...com>
In-Reply-To: <8...@g...com>
Subject: Re: Wycinak do zwykłej stali a nierdzewka
Date: Mon, 6 May 2019 12:41:00 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 82
Message-ID: <5cd00fba$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.156.67
X-Trace: 1557139386 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 477 83.26.156.67:57416
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5488
X-Received-Body-CRC: 2359480615
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:42563
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:8a102fe2-a8f9-43c2-a40a-8f7a08000097@go
oglegroups.com...
W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 14:40:33 UTC+9 użytkownik J.F.
napisał:
> Dnia Sun, 5 May 2019 20:10:58 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
> napisał(a):
> > W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 11:41:25 UTC+9 użytkownik Marcin
> > Debowski napisał:
> >> On 2019-05-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> >>> Powiedzmy, ze mam pomysl na nowy ksztalt lopatek do turbiny, i
> >>> dobrze
> >>> byloby to przetestowac w praktyce.
> >>> Turbina nawet taka duza nie jest, ale ten kociol na 500MW ?
> >>
> >> I chcesz takie pomysły testować w pełnej skali? Bogatyś.
> >
>> > Spoko, znam inwestycje rzędu 300 milionów dolarów w laboratorium
>> > badające urządzenia do gazu skroplonego. Te dzisiejsze laby mają
>> > zwykle control room bardziej wypasiony niż dziesięcioletnie
>> > (znaczy nówki) supernowoczesne elektrownie zbudowane z materiałów
>> > których do dzisiaj nie ma na rynku. Im większe spowolnienie na
>> > światowych rynkach tym więcej idzie kasy w r&d, bo nie ma innej
>> > ucieczki.
>
>> Ano wlasnie - jak sie kazdy ulamek % sprawnosci turbiny liczy, to
>> nie
>> ma innego wyjscia.
>
>> Tylko gdzie taki Dolmel mial swoj lab ?
>> A gdzie ma np Siemens ?
>> Czy RR, jesli mowisz, ze robia turbiny parowe.
>Ja Ci podaję adres koreańskiej agencji badającej to o co pytasz,
>a Ty mówisz że to zły adres.
Baza lotnicza ? Badaja silniki lotnicze, czy turbiny parowe ?
>To co, mam teraz szukać gdzie inni mają swoje laby?
Wystarczy jeden przyklad. Moze byc koreanski producent turbin ...
parowych.
Ale ... jesli jest taka państwowa agencja ... czyzby producenci nie
mieli wlasnych labów ?
Siemens to akurat podejrzewam, ze ma gdzies testową elektrownie, i
moze sobie sprawdzic. Duza firma.
A mniejsze ?
P.S. The sale is part of Rolls Royce's plan to withdraw from the steam
turbine business.
https://www.modernpowersystems.com/news/newsrolls-ro
yce-sells-allen-steam-turbines
To bylo 20 lat temu ... juz wtedy ocenili, ze kilogram turbiny parowej
za malo kosztuje, i wiecej zarobia na turbinach gazowych ? :-)
PPS. Z tego co widze, to na statkach turbiny parowe ciagle sie
zdarzaja. W tym np tych do przewozu LNG.
Czyzby nie udalo sie zasilic okretowych diesli metanem, a kociol moze
byc opalany byle czym ?
A turbiny gazowe na statkach niepopularne ?
PPPS. w firmie zle sie dzieje, czy na odwrot - dobrze
https://www.rp.pl/Lotnictwo/190509768-Rolls-Royce-za
panowal-nad-kosztami-silnikow-Trent.html
"Firma z Derby dokonała już w bilansie odpisu 790 mln funtów (1mld
dolarów) na wymianę szybciej korodujących lub pękających łopatek
turbiny w tych samolotach. Teraz ogłosiła, że koszt likwidacji tego
problemu mieści się we wcześniejszym oszacowaniu. Reszta biznesu
odbywa się normalnie, więc RR jest pewien, że osiągnie w całym roku
zysk operacyjny i przepływy wolnej gotówki 700 mln funtów (913 mln
dolarów), plus minus o 100 mln.
Na początku tygodnia rząd zawiesił Rolls-Royce w programie szybkiego
regulowania płatności (PPC), który wymaga od jego sygnatariuszy
regulowania przynajmniej 95 proc. faktur dostawców w ciągu 60 dni "
O co chodzi z tymi łopatkami - czemu koroduja/pekaja ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.05.19 13:38 J.F.
- 07.05.19 03:33 Konrad Anikiel
- 07.05.19 06:36 Marcin Debowski
- 07.05.19 18:01 J.F.
- 08.05.19 05:58 Konrad Anikiel
- 08.05.19 16:06 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=