  • 1. Data: 2010-01-06 07:45:31
    Temat: Wycieraczki na sztorc - po co?
    Od: MarMarK <m...@o...pl>

    Dzisiaj żona zaskoczyła mnie pytaniem - po co stawia się wycieraczki
    samochodowe na sztorc? Bo u niej pod firmą ludzie tak robią. Ja w
    sumie też widuję coraz częściej na parkingach auta z postawionymi
    wycieraczkami. Dawniej widywałem to tylko na placach u dilerów i też w
    sumie nigdy się nie zastanawiałem po co to?

    Osobiście podejrzewam "owczy pęd" - bo inni tak robią, to musi być coś
    dobrego ;)

    Pozdrawiam
    MK

  • 2. Data: 2010-01-06 07:55:35
    Temat: Re: Wycieraczki na sztorc - po co?
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    Użytkownik "MarMarK" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > sumie nigdy się nie zastanawiałem po co to?
    > Osobiście podejrzewam "owczy pęd" - bo inni tak robią, to musi być coś

    No właśnie, też się zastanawiam. Prawdopodobnie chodzi o zużycie
    wycieraczek. Ja nie robiąc w ten sposób nie zauważam tego efektu. Ba, już
    prawie dwa lata od zakupu auta a wycieraczki nadal idealnie zbierają. Trzeba
    je będzie zmienić tylko dlatego, że powinno się je wymienić po takim czasie.

  • 3. Data: 2010-01-06 07:57:24
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Może po to by nie przymarzły do szyby i później rano niektórzy siłowo
    odrywają je od niej ?
    Sam nie stawiam więc nie wiem ale to jedyny powód, który mi z rana
    przychodzi do głowy.

  • 4. Data: 2010-01-06 08:08:47
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    mz pisze:
    > Może po to by nie przymarzły do szyby i później rano niektórzy siłowo
    > odrywają je od niej ?
    > Sam nie stawiam więc nie wiem ale to jedyny powód, który mi z rana
    > przychodzi do głowy.

    Mi też. Druga opcja, to danie kierownikowi do zrozumienia, że stanął jak
    k*tas - nie wiem na ile to skuteczne.

    Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

  • 5. Data: 2010-01-06 08:39:31
    Od: "~turtle" <m...@g...com>

    On 6 Sty, 07:45, MarMarK <m...@o...pl> wrote:

    Po-parkuj całą całą zimę pod chmurką to się dowiesz, generalnie
    najgorszy jest mokry śnieg który zamarznie w nocy na szybie wraz z
    wycieraczką tak że rano ciężko ją oderwać od szyby, a jak jeszcze
    zostawi się włączona wycieraczkę gasząc samochód to rano przy
    odpalaniu mamy ją porwaną. Coś ciężko przychodzi niektórym dedukcja.

  • 6. Data: 2010-01-06 08:39:49
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    MarMarK pisze:
> [...]
    > sumie nigdy się nie zastanawiałem po co to?
    >
    > Osobiście podejrzewam "owczy pęd" - bo inni tak robią, to musi być coś

    Chodzi o przymarzanie wycieraczek do szyby przy odpowiednich warunkach
    pogodowych. Podobno odrywanie niszczy "krawędź" gumy i wycieraczka
    gorzej zbiera. Ale to podobno. Jak parkowałem samochód na strzeżonym
    parkingu, czasem podnosiłem wycieraczki, o tyle dobre, że nie trzeba ich
    potem otrzepywać z lodu. Ale jak wspomniałem, muszą być odpowiednie
    warunki poogdowe.

    Seco

  • 7. Data: 2010-01-06 08:52:03
    Od: yaro <y...@y...pl>

    > Chodzi o przymarzanie wycieraczek do szyby przy odpowiednich warunkach
    > pogodowych. Podobno odrywanie niszczy "krawędź" gumy i wycieraczka
    > gorzej zbiera. Ale to podobno.

    To moge niestety potwierdzic, po 2 'odrywaniach'
    dzis wycieraczki pozostawialy dosc duze smugi smugi :(

    --
    yaro

  • 8. Data: 2010-01-06 09:16:12
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "~turtle" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Czyli dobrze dedukuje z rana bez kawy ;) Nie jest ze mną tak żle w takim
    razie ;)
    A na poważnie też parkuje zimą pod chmurką i chyba przez okres ostatnich 4
    lat z raz mi porządnie przymarzły. Po krótkiej jeżdzie same póściły po
    włączeniu ciepłego nawiewu na szybę w samochodzie.
    Bardziej mnie dziwią ludzie narzucający jakiej papiery lub inne materiały na
    szyby. Co z tego ze szyba będzie czysta jak przymarznie do niej ta gazeta,
    która położa na niej. Wole szybko odśniezyć i zeskrobać całość zajmuje mi
    przy Zafirze do 10 minut przy dużym śniegu i porządnie zamarzniętej szybie
    na włączonym silniku.

  • 9. Data: 2010-01-06 09:17:33
    Od: a...@p...pl

    tylko tak postawione wycieraczki korca przechodzacych wandali. Sasiad
    stawial ale "juz" nie stawia.

    --
    ThinkXtra

  • 10. Data: 2010-01-06 11:08:32
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "~turtle" <m...@g...com> wrote in message
> [...]
    > zostawi się włączona wycieraczkę gasząc samochód to rano przy
    > odpalaniu mamy ją porwaną. Coś ciężko przychodzi niektórym dedukcja.

    pytanie po kiego grzyba jej uzywac na oblodzonej szybie? zanim reszta sie
    roztopi, cieply nawiew odmrozi wycieraczke, ew. taki sam efekt jest po
    uzyciu odmrazacza w sprayu.

    Pozdarwiam
    Kamil