-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wybrzuszenie opony - niebezpieczne ?
Date: Sun, 04 Jul 2010 13:32:35 +0200
Organization: -
Lines: 91
Message-ID: <g...@4...com>
References: <i0nka2$giq$1@mx1.internetia.pl> <i0nkd8$jmh$1@inews.gazeta.pl>
<i0nkkj$giq$2@mx1.internetia.pl> <i0o0qe$b37$1@mx1.internetia.pl>
<i0o4j7$hjr$2@mx1.internetia.pl> <i0o6nr$32e$1@mx1.internetia.pl>
<i0o75o$j51$1@mx1.internetia.pl> <i0o8l2$ucv$1@mx1.internetia.pl>
<i0o8oc$sll$3@mx1.internetia.pl> <i0o9t1$sav$1@mx1.internetia.pl>
<i0oak7$osf$1@mx1.internetia.pl> <i0odfd$fcs$1@mx1.internetia.pl>
<n...@4...com>
<i0ppg2$9nf$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1278243141 28928 82.143.187.50 (4 Jul 2010 11:32:21 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 4 Jul 2010 11:32:21 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2294441
[ ukryj nagłówki ]On Sun, 4 Jul 2010 12:55:25 +0200, Czabu wrote:
>Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> Sa statystystyki, i w rubryce "z przyczyn technicznych" wystepuje
>> zero, albo pojedyncza cyfra. Oczywiscie mozna policji zarzucac
>> nierzetelnosc, ale z reguly to raczej po wypadku auto ma opony
>> sprawne.
>
>Rzeczywiście w 2007 roku, na ok. 49,5 tys. wypadków, z przyczyn technicznych
>było ich 114, z tego blisko 25% to "braki w ogumieniu".
Jak znam zycie to policjanci maja tu na mysli poslizg w deszczu na
lysych oponach :-) Tylko trudno powiedziec czemu nie nadmierna
szybkosc :-)
>Jest jescze pozycja
>"Niezawiniona niesprawność techniczna pojazdu" i takich przypadków było 108.
>Niestety nie dzielą tej pozycji na konkretne rodzaje niesprawności. Mało.
>Ale nie jest to liczba 0.
Byly lata gdy bylo to zero. Podejrzewam ze nie chcialo im sie liczyc.
>W tym samym zestawieniu "Niewłaściwy stan jezdni" to tylko 56 przypadków. To
>znaczy, że mamy jednak świetne drogi, a stan techniczny nawierzchni dróg
>jest przyczyną zaledwie promila wypadków? Wg statystyk przedstawianych przez
>policję.
Bo tak prawde mowiac jesli mamy na drodze koleiny to nalezy zwolnic
odpowiednio, a jak pada deszcz to jeszcze bardziej. I jesli ktos mimo
to sie poslizgnie, to za szybko jechal :-)
>Znając życie było takich przypadków więcej, tylko zostały zakwalifikowane do
>nadmiernej prędkości. Jak ktoś się rozwalił przy prędkości 120km/h w miejscu
>gdzie znak pozwalał jechać 70km/h, to jestem pewien, że w większości
>wypadków jako przyczynę wpisano nadmierną prędkosć nie wnikając za bardzo
>czy tak naprawdę padła opona, układ kierowniczy, hamulce, czy była dziura w
>jezdni. Tak jest prościej, szybciej, taniej.
Tylko jak mowie - mimo ze auto rozbite, to czesto widac ze opony ma
cale, a wyrwane kolo trzyma sie na drazku kierowniczym ..
>Jeszcze jedna ciekawostka. 1257 przyczyn wypadków pozostało nieustalonych.
>Jeśli tylko 5-10% z nich wynikało z rozwalonej opony, to statystyka wygląda
>już nieco inaczej, prawda?
To tez tylko 60-120 sztuk pozostaje.
>> Byc moze. A z drugiej strony - ile zaliczyles pekniec opony ?
>Na początku kariery kierowcy, kiedy próbowałem jeździć na używkach (bo
>przecież wszyscy jeżdżą i są zachwyceni) trafiłem na 2 czy 3 opony, w
>których wyszły bąble. Dosyć szybko je zauważałem, po prostu było czuć, że
>coś jest nie tak z oponą, więc nie za bardzo miały szansę pęknąć.
Czyli nie pekly gwaltownie.
>Dwa razy opony nie wytrzymały wpadnięcia w dołek (w jednym przypadku wylazł
>bąbel jak u Katanki), ale nie jechałem z dużymi prędkościami, więc tragedii
>też nie było.
No coz, jezdzac sierra przestalem zwracac na dziury uwage, tylko
pewnej wiosny zauwazylem korelacje miedzy dziurami a utrata wywazenia.
Sierra bardzo szybko jezdzic nie mogla.
>Znam jeden przypadek, w którym nie wytrzymała opona podczas szybkiej jazdy.
>I to opona mająca znacznie wyższy indeks prędkości, niż prędkość przy której
>poległa (nie była stara).
Kiedys byl jakis test opon z indeksem 240 i cos dwie sztuki sie
rozerwaly na maszynie testujacej przy mniejszej predkosci.
O dziwo - testujacy jakos nie odrzucili tych wyrobow od razu.
>Od dawna kupuję tylko nowe opony, po wpadnięciu w dużą dziurę nauczony
>doświadczeniem sprawdzam ich stan.
Kup sobie sierre, przestaniesz sie przejmowac drobiazgami :-)
>> Ja niby jedno, 200km to trwalo i auto coraz gorzej jechalo, wiec
>> koncowka byla przy predkosci minimalnej.
>Ale jednak nie wytrzymała. A jakby końcówka była przy prędkości maksymalnej?
nie mogla byc - nic nie bylo widac a auto jechalo coraz gorzej.
Nie wiem co to bylo - babla raczej nie bylo, a na koniec wszystkie
druty wyszly.
>Katanka wyraźnie pisał, że nie zamierzał 50km/h jeździć. Udzielanie w tym
>wypadku rady "spokojnie wytrzyma 150km/h" jest po prostu głupie. I do tego
>się odnosiłem.
No coz, faktycznie trudno powiedziec ile wytrzyma a ile nie.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.07.10 13:35 J.F.
- 04.07.10 14:21 Czarek Daniluk
- 04.07.10 14:37 Olek
- 04.07.10 14:47 Czabu
- 04.07.10 15:23 Adam Płaszczyca
- 04.07.10 16:08 J.F.
- 04.07.10 16:21 RoMan Mandziejewicz
- 04.07.10 16:45 Adam Płaszczyca
- 04.07.10 23:59 Diabełson
- 05.07.10 08:26 J.F.
- 05.07.10 08:33 J.F.
- 05.07.10 09:54 RoMan Mandziejewicz
- 05.07.10 14:35 Brzezi
- 05.07.10 15:19 Katanka
- 05.07.10 15:23 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=