  • 1. Data: 2010-10-10 17:49:03
    Temat: Re: Wybrać język czy tematyke
    Od: klops <k...@k...pl>

    Lepiej jest robić fajne rzeczy z gówna niż guwno z czegoś fajnego...

  • 2. Data: 2010-10-12 15:51:55
    Temat: Wybrać język czy tematyke
    Od: "Pawel" <l...@o...pl>

    Witam

    Jestem na rozdrożu i biję się z myslami. Pracuję w firmie, w której pisze się sort w
    pewnym języku. Fatalnie to wygląda, nie moge na to patrzeć. Najchętniej bym nigdy bym
    w nim nie pisał. Natomiast robimy ciekwy soft i ogólnie na rynku praca w z użyciem
    tego języka jakaś ciekawsza.
    Natomiast jest język, który uwielbiam, ale używa się go głównie do pisania softu,
    który mnie totalnie nudzi. Czuje że się marnuje gdy taki soft piszę.

    Co jest dla Was ważniejsze? Pisać w ciekawym języku, czy pracować nad fajnymi
    projektami? Zazdroszczę tym, którzy spełniają oba warunki:)

  • 3. Data: 2010-10-12 15:58:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-12 17:51, Pawel wrote:
    > Pisać w ciekawym języku, czy pracować nad fajnymi projektami?

    Słyszłem kiedyś przekleństwo programisty "Obyś pisal w ciekawym języku".

  • 4. Data: 2010-10-12 17:40:12
    Od: "Pawel" <l...@o...pl>

    > Lepiej jest robić fajne rzeczy z gówna niż guwno z czegoś fajnego...

    Bardzo dobrze. Prosze o więcej takich porównań:) Lubie coś obrazowo albo na
    przykładzie:)

  • 5. Data: 2010-10-13 05:56:47
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Pawel <l...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Co jest dla Was ważniejsze? Pisać w ciekawym języku, czy pracować nad fajnymi
    projektami? Zazdroszczę tym, którzy spełniają oba warunki:)
    ... a jak myslisz skad sie bieze tyle projektow Open Source?
    Trza odreagowac to co sie pisze w pracy;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 6. Data: 2010-10-13 07:59:10
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Pawel wrote:

    > Co jest dla Was ważniejsze?

    Kasa.

  • 7. Data: 2010-10-13 08:03:04
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Kasa.

    Kasa i żeby praca zabierała mało czasu, wtedy można robić to co się lubi
    tak jak się chce, a nie jak się musi (choć fakt, że trzeba zrobić coś
    inaczej niż by się chcialo, też może być pouczający, więc samo w sobie
    nie jest to takie złe w ostatecznym rozliczeniu)...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2010-10-13 08:18:34
    Od: "Pawel" <l...@o...pl>

    > ... a jak myslisz skad sie bieze tyle projektow Open Source?
    > Trza odreagowac to co sie pisze w pracy;-)

    Hehe ale uważacie że te osoby zbłądziły że muszą odreagowywać?

    Rozwinę pierwotne pytanie, może wzbudzi to większą dyskusję.

    Bardzo lubie języki Java i C#. Można powiedzieć, że to są języki stworzone dla mnie.
    I nie chodzi o to, że są wystarczająco łatwe - więc dla mnie. Poprostu lubię i czuję
    techniki obiektowe, a obiektowość bardzo mi w tym języku odpowiada. Fajne narzędzia
    refaktoryzujące(wszak język prostszy, więc łatwiej o takie narzędzia) itd. Ale ... w
    javie sie pisze głónie systemy bazodanowe i serwisy internetowe. Ble. Nie cierpie
    tego. Nie znosze itd. Przetwarzanie tekstu/danych z bazy nudzi mnie najbardziej na
    świecie.
    Z C# jest troche lepiej - bliżej tradycyjnym programom desktopowym. Troche fajnych
    rzeczy. Ale kurde tyle tych programistów C#. Co drugi student szuka pracy jako
    programista C#. Nie boje się że będzie wiele lepszych - pełen szacunek - dzięki nim,
    ja też będę coraz lepszy. Niemniej przy takiej liczbie programistów wiele będzie
    słabych/tanich itd - nie odpowiada mi to.

    C++ i C - blee. Język nie jest najgorszy. Wiele profesjonalnych książek, fajne
    kompilatorki, profesjonalne zaplecze wiedzy i zasobów itd. Zastosowania ciekawe -
    przynajmniej narazie - bardzo lubie pisac soft blisko sprzętu, blisko OS itd. I
    bynajmniej nie jest tak, że ten język jest dla mnie zatrudny. Poprostu kilka razy
    pracowałem z systemem stworzonym 20 lat temtu, gdzie w kodzie są wymieszne wszystkie
    style, wpisywanie tekstu do pliku/bufora i czego tylko nei wybierzemy na 100 różnych
    sposobów. Bajzel. Co więcej co programista, to własny styl, własne rozwiązania itd.
    Burdel. Tak - można nad tym zapanować. Wymusić/zarządzić pewne zasady pisania. Mimo
    to, w raliach z jakimi sie spotkałem, na pisanie dobrze czasu zawsze mało. Łatwiej
    pisać dobrze w javie/C# niż w C++. W C++ mimo wszystko trzeba się jednak skupić.

    Panowie (i Panie) - przekonajcie mnie, że warto pisać w C++:) Skłaniam sie właśnie ku
    niemu, ale potrzebuje jeszcze kilka bodźców, argumentów osob, które też kiedyś miały
    podobny dylemat wybrały tak jak ja zamierzam.

  • 9. Data: 2010-10-13 08:26:56
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > inaczej niż by się chcialo, też może być pouczający, więc samo w sobie
    > nie jest to takie złe w ostatecznym rozliczeniu)...

    Współczuję ludziom, dla których programowanie to sens życia i w pracy łączą
    przyjemne z pożytecznym.

  • 10. Data: 2010-10-13 08:33:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Współczuję ludziom, dla których programowanie to sens życia i w pracy
    > łączą przyjemne z pożytecznym.

    Gdyby był to sens życia, to raczej nie przeszkadzałoby im, że pracują
    dużo, bo i tak w każdej innej wolnej chwili też by się tym zajmowali.
    Ale z drugiej strony programowanie to świetna zabawa, jeśli się tworzy
    to na co ma się ochotę i w taki też sposób. Gorzej jest jeśli pracuje
    ktoś jako programista nie lubiąc programowania... bo tak to juz zupełnie
    się ktoś będzie męczył.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl