  • 1. Data: 2011-04-20 13:31:04
    Temat: Wybór statywu
    Od: "j...@o...pl" <j...@o...pl>

    Witam,

    Stanąłem przed zakupem nowego statywu i mój wybór padł na Benro.
    Waham się między modelami:
    C-198M8 - 4 sekcje, wysokość bez kolumny 1290mm(1600 całkowita), po
    złożeniu 510mm, waga 1,42, nośność 8kg
    C-298EX - 4 sekcje, wysokość bez kolumny 1360mm(1737 całkowita), po
    złożeniu 530mm, waga 1,68, nośność 12kg
    C-298M8 - 4 sekcje, wysokość bez kolumny 1360mm(1737 całkowita), po
    złożeniu 545mm, waga 1,7, nośność 12kg

    Głównie zależy mi aby po złożeniu był jak najmniejszy i w razie czego
    zmieścił się do bagażu podręcznego na lotnisku. Nie chcę też w góry
    nosić nie wiadomo jakich kilogramów. Wszystkie mają możliwość ustawienia
    kolumny w pozycji poziomej. Różnica między modelami M8 a EX to sposób
    rozkładania nóg. Zakręcane vs. zatrzaski motylkowe. Które się lepiej
    sprawdzają w praktyce ?
    Nie wiem też czy nie będą za niskie jeśli mam ponad 180 cm wzrostu.

    Poza tym czy 8kg wystarczy aby utrzymać 7D + ew. Tamron 17-50, Sigma
    100-300 lub EX 580 ?
    Głowica B-0 lub B-1.
    Ktoś może posiada któryś z powyższych modeli i mógłby się wypowiedzieć
    jak sprawują się w praktyce lub jak powyższe różnice wpływają na
    praktyczne użytkowanie ?

    Dodatkowo z tego co przeglądałem, to statywy Triopo (np.GX-1127 i inne)
    charakteryzują się mniejszą wagą, większą nośnością, mniejszym rozmiarem
    po rozłożeniu i są wyższe. Czy to jakaś bajka czy one faktycznie są
    takie wszechstronne ?

    Z góry dzięki za rozwianie wątpliwości,
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-04-20 16:09:02
    Temat: Re: Wybór statywu
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-04-20 15:31, j...@o...pl pisze:

> [...]
    > charakteryzują się mniejszą wagą, większą nośnością, mniejszym rozmiarem
    > po rozłożeniu i są wyższe. Czy to jakaś bajka czy one faktycznie są

    Mam Triopo 1027. Z głowicą kulową waży 1207g (zważyłem :-). Głowica KJ1,
    chyba druga od dołu cenowo (najtańsza nie miała płytki). Jedyną jego
    wadą jest kretyńska kolorowa nalepka z napisem PROFESSIONAL. Na
    szczęście daje się odlepić.
    Nieco poważniej: bardzo dobry statyw (mam 183cm wzrostu). Za szokująco
    małe pieniądze.
    Zatrzaski są wygodniejsze, ale w górach przy -20C potrafią się połamać
    (no dobrze, nie było to Manfrotto).

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 3. Data: 2011-04-21 09:29:43
    Od: osiek <o...@g...pl>

    j...@o...pl pisze:

    > Głównie zależy mi aby po złożeniu był jak najmniejszy i w razie czego
    > zmieścił się do bagażu podręcznego na lotnisku.

    Uważaj, bo możesz się naciąć. Teoretycznie statyw można przewozić w
    podręcznym ale interpretacja jest różna. Mnie ze statywem SILKA nie
    chcieli przepuścić w Bergamo. Włoch twierdził że nie i nie bo : jest
    rozkładany i że jeśli to byłby mały nierozkładany to by mnie przepuścił.
    Wyjścia miałem dwa: wyrzucić albo nadać w rejestrowanym. Od tej pory nie
    latam ze statywem, choć widzę czasami na lotnisku kogoś z przytroczoną
    jakąś frotką czy innym trójnogiem.