  • 1. Data: 2013-09-19 21:45:56
    Temat: Wybór płyty głównej
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    Doradźcie wybór płyty głównej socket 1155 do nowego komputera.
    Zastosowania - nie do grania, troche oprogramowania różnego rodzaju ,ma
    płynnie odtwarzać wszelkiej maści traści video do pełnego HD włącznie.
    Platforma rozwojowa, na sam początek dobra płyta + jakiś najtańszy procek z
    rodziny I3 i minimum jakies 4 GB ramu.
    Czy grafika z pokładu I3 sprosta moim wymaganiom bo nie zamierzam kupować
    karty, przynajmniej na starcie.
    Obudowa, zasilacz i dyski z poprzedniego kompa.
    Docelowo chcę wpakować jakies I5 albo I7 i stosowną do potrzeb ilość pamięci
    ale na start jestem ograniczony funduszami do max 1 kPLN.
    Później może jakis wewnętrzny tuner telewizyjny no i gdyby mi brakowalo mocy
    na grafice to jakaś karta graficzna.
    Najważniejsze dla mnie teraz wybrać dobrą płytę główną, w której np. nie
    będę musial za rok wymieniać kondensatorów. Procek może być jak najsłabszy
    bo i tak będzie lepszy niż to co mam teraz i zapewne o wiele oszczędniejszy
    od mojego aktualnego grzejnika.

    Pozdrawiam

    Gejzero

  • 2. Data: 2013-09-19 21:57:54
    Temat: Re: Wybór płyty głównej
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-09-19 21:45, Gejzero SQ3OGX pisze:
    > Witam,
    >
    > Doradźcie wybór płyty głównej socket 1155 do nowego komputera.
    Jak do nowego, to raczej s1150 a nie 1155

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2013-09-19 22:13:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-09-19 21:57, BartekK pisze:

    > Jak do nowego, to raczej s1150 a nie 1155

    Jak tak ostatnio poczytałem testy procesorów 1155 vs 1150, wydajność,
    cena, moce pobierane i błędy w konstrukcji (odprowadzenie ciepła
    krzem-płytka metalowa nie wyrabia) procesorów. to jednak na razie 1155
    albo poczekać na poprawione wersje.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2013-09-19 22:14:08
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości

    > Jak do nowego, to raczej s1150 a nie 1155
    Nowy - nowy dla mnie a dla kogoś może być nawet używka.
    Nie przepadam za nowinkami bo to zbędny wydatek.
    To co myśłę zakupić ma być w lepsze niż P4 3,06 Ghz + jakaś RADEON X800
    Platinum, które mam w tej chwili..
    Ma nie brać tyle prądu i powinno mieć możliwość upgrade procka, ktorego też
    w przyszłości myślę kupić jaki używka.
    Dlatego pragnę nabyć płytę, która nie wysiądzie po roku albo dwóch.

    Gejzero

  • 5. Data: 2013-09-19 22:32:11
    Od: cumulonimbus <y...@b...upa>

    W dniu 19.09.2013 21:45, Gejzero SQ3OGX pisze:

> [...]
    > Docelowo chcę wpakować jakies I5 albo I7 i stosowną do potrzeb ilość pamięci
    > ale na start jestem ograniczony funduszami do max 1 kPLN.

    Może inaczej: A10-5800K FM2 (450zł) MoBo (200-250) RAM 2x4GB DC (250)?
    Do wszytskiego ci wystarczy jeno kłopot z z tą przyszłościowością ;D

    --

    signature

  • 6. Data: 2013-09-19 22:56:37
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cumulonimbus" <y...@b...upa> napisał w wiadomości

    > Może inaczej: A10-5800K FM2 (450zł) MoBo (200-250) RAM 2x4GB DC (250)?
    > Do wszytskiego ci wystarczy jeno kłopot z z tą przyszłościowością ;D

    Procek ma być Intel i płyta ma być pod i3 do i7 bo tych procesorów jest od
    groma na rynku i jeszcze długo będę mógł kupić lepszy procek.
    Nie stać mnie w tej chwili na to co zamierzam docelowo skompletować a muszę
    się przesiąść na coś wydajniejszego.

    Gejzero

  • 7. Data: 2013-09-19 23:17:15
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 19-09-2013 o 21:45 Gejzero SQ3OGX napisał na pl.comp.pecet:

    > Doradźcie wybór płyty głównej socket 1155 do nowego komputera.

    Zacznij może od chipsetu, czyli ilości wejść/wyjść i innych dupereli.
    http://en.wikipedia.org/wiki/LGA_1155#Original_Sandy
    _Bridge_Chipsets

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 8. Data: 2013-09-20 00:21:42
    Od: cumulonimbus <y...@b...upa>

    W dniu 19.09.2013 22:56, Gejzero SQ3OGX pisze:

    > Procek ma być Intel i płyta ma być pod i3 do i7 bo tych procesorów jest od
    > groma na rynku i jeszcze długo będę mógł kupić lepszy procek.

    Na rynku wtórnym oczywiście. Bo polityka Intela jest taka, że i3 i i5 z
    serii SaBr, już przechodzą na emeryturę. Pewnie niedługo również i7.
    Stąd, ciężko kupić teraz coś taniego i przyszłościowego zarazem; dlatego
    podsunąłem Ci APU AMD. :D

    --

    signature

  • 9. Data: 2013-09-20 08:55:35
    Od: robot <r...@v...pl>

    W dniu 2013-09-19 21:45, Gejzero SQ3OGX pisze:

    > Czy grafika z pokładu I3 sprosta moim wymaganiom bo nie zamierzam kupować karty,
    przynajmniej na starcie.

    To zależy od tego co oznacza to:

    > troche oprogramowania różnego rodzaju

    Ale ogólnie podejrzewam, że do twoich potrzeb wystarczy każda współczesna grafika.
    A grafika zintegrowana z procesorem będzie trafionym wyborem.

    --
    pozdro

  • 10. Data: 2013-09-20 09:10:57
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-09-19 22:13, Irokez pisze:

> [...]
    > cena, moce pobierane i błędy w konstrukcji (odprowadzenie ciepła
    > krzem-płytka metalowa nie wyrabia) procesorów. to jednak na razie 1155
    Możesz przybliżyć coś, albo przynajmniej linki?
    Trochę zestawów na 1150 złożyłem, poza dramatyczną (nie)kompatybilnością
    z pamięciami (czasem na bios:default błędy w memtest z niczego, inne
    ustawienia ramu w biosie - idzie ok, mimo że to żaden wynalazek, powinno
    chodzić "od włączenia") to żadnych takich problemów nie zauważyłem.
    Nawet na boxowym chłodzeniu i5 pod obciążeniem ma temperatury mierzone
    <60'C w zamkniętej obudowie, czyli jest ok.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173