  • 21. Data: 2013-09-22 23:24:45
    Temat: Re: Wybór płyty głównej
    Od: cumulonimbus <y...@b...upa>

    W dniu 22.09.2013 23:00, miab pisze:

    > Wydajność zintegrowanej grafiki zarówno AMD jak i Intela jest
    > niewystarczająca do żadnej ze współczesnych gier zaś do zastosowań
    > biurowych i prostych gier obie wystarczają aż nad to. Tak że przewaga
    > AMD w tym segmencie jest jałowa bo nie do wykorzystania.

    Jałowa i niezbyt wielka.
    Ale z tego co wiem, to i3 z serii Haswell, ma rywalizować z rodziną
    Kaveri; któryej jeszcze nie ma. :) AMD nawet w tym segmencie jest sporo
    za Intelem.

    --

    signature

  • 22. Data: 2013-09-24 15:45:01
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 22-09-2013 o 23:00 miab napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > biurowych i prostych gier obie wystarczają aż nad to. Tak że przewaga
    > AMD w tym segmencie jest jałowa bo nie do wykorzystania.

    Jeżeli nie sprecyzujesz, co według Ciebie oznacza zdanie -
    "niewystarczająca do żadnej ze współczesnych gier" to Twoja wypowiedź
    jest nic nie warta w przeciwieństwie do zintegrowanej grafiki, którą to
    przetestowano i to bynajmniej nie na "prostych grach".

    http://kut.as/ka7m

    Warto zwrócić uwagę, w którym miejscu znajduje się zewnętrzna karta
    Radeon HD6670, gdyż idąc Twoim tokiem rozumowania co najmniej połowa
    zewnętrznych kart graficznych jest również niewystarczająca do żadnej
    ze współczesnych gier.

    Ze swojej strony dodam, że mojemu laptopowemu, mocno leciwemu GF9600GT
    nie oparła się jeszcze żadna ze współczesnych gier (oprócz Crysisa 3
    oczywiście), a nie było ich wcale tak mało. Wiadomo oczywiście na
    jakich ustawieniach, ale co sobie pograłem to mi nikt nie odbierze :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 23. Data: 2013-09-24 21:56:55
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2013-09-24 15:45, WiesłaW pisze:

> [...]
    > oczywiście), a nie było ich wcale tak mało. Wiadomo oczywiście na
    > jakich ustawieniach, ale co sobie pograłem to mi nikt nie odbierze :)

    Weźmy podsumowanko z wskazanego artykułu:

    "Podsumowanie - Wszystko co musisz wiedzieć o iGPU

    Czy przyszłość tanich kart graficznych jest zagrożona? W chwili obecnej
    jeszcze nie, aczkolwiek w przeciągu kilkunastu miesięcy wiele może się
    zmienić. Jeśli kolejna generacja zintegrowanych układów wyraźnie
    podniesie poprzeczkę, będziemy mogli mówić o częściowym zajęciu dolnych
    segmentów rynku przez iGPU. Zapowiedziane na początek przyszłego roku
    AMD Kaveri ze współdzieloną pamięcią (hUMA), rdzeniami Steamroller (28
    nm) oraz chipem graficznym GCN (HD 7000) może poważnie namieszać.
    Patrząc jednak na ogromną przepaść między A10-6800K oraz duetem Pentium
    G2020 plus Radeon HD 7750 GDDR5, to takie rozwiązanie jeszcze długo
    pozostanie niedoścignione."
    http://www.purepc.pl/karty_graficzne/przeglad_igpu_t
    est_zintegrowanych_kart_graficznych_amd_i_intel?page
    =0,16
    Czyli dokładnie co mówiłem.
    HD7750 jest w zasadzie najsłabsza z kart AMD (300zł) czyli jest na
    dolnym skraju, a dokłada wszystkim zintegrowanym.
    A później to już tylko w górę do 4 razy mocniejszych.
    Ale możesz sobie spokojnie wmawiać że na twoim lapku wszystkie gry
    śmigają. Oprócz Crysisa 3( i setek gier z bieżącej produkcji).

    miab

  • 24. Data: 2013-09-25 14:00:50
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 24-09-2013 o 21:56 miab napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > Patrząc jednak na ogromną przepaść między A10-6800K oraz duetem Pentium
    > G2020 plus Radeon HD 7750 GDDR5, to takie rozwiązanie jeszcze długo

    Przeczytałem kilka razy i nie mogę znaleźć tego co mówiłeś i to jeszcze
    "dokładnie". Proszę, wskaż mi miejsce w cytacie, albo nawet w całym
    artykule gdzie jest napisane, że integry mają tak niską wydajność, że
    kompletnie nie nadają się do współczesnych gier, bo może ze mną coś jest
    nie tak.Twórca artykułu stawia pod znakiem zapytania opłacalność takiego
    rozwiązania jakim jest iGPU, ale co to ma wspólnego z wydajnością? Może
    lepiej spójrz na testy.

    > HD7750 jest w zasadzie najsłabsza z kart AMD (300zł) czyli jest na
    > dolnym skraju, a dokłada wszystkim zintegrowanym.
    > A później to już tylko w górę do 4 razy mocniejszych.

    Mylisz się. Jest jeszcze trochę słabszych: HD6350 HD6450 HD6570 HD6670
    nie wspominając o NV. Im również 7750 dokłada. Z kolei tej dokłada 7770
    i wyższe. Tylko co to ma do rzeczy?

    > Ale możesz sobie spokojnie wmawiać że na twoim lapku wszystkie gry
    > śmigają. Oprócz Crysisa 3( i setek gier z bieżącej produkcji).

    E tam, wmówić sobie to żaden wyczyn. Mnie się widać udało wmówić
    lapkowi :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 25. Data: 2013-09-25 19:41:07
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" <r...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Ta zintegrowana z procesorem w zupełności wystarczy.

    > Ta zintegrowana z procesorem w zupełności wystarczy.

    To mnie cieszy że grafika do moich zastosowań wystarczy.
    Jestem chwile przed zamówieniem i zastanawiam się jeszcze czy i3- 4130 z
    zegarem 3,4GHz będzie wystarczający. Ale to chyba rzecz zbyt ulotna aby szło
    stwierdzić czy mi wystarczy. Mam nadzieję że odczuję różnicę między P4 3,06
    Ghz a tym co mam zamiar kupic :)

    Piotr sq3ogx