    From: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wybór płytki stykowej
    Date: Sat, 10 Dec 2011 16:45:35 +0100

    Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> napisał(a):
    > Witam wszystkich
    > Tak jak napisalem w poprzednim watku ktory zapoczatkowalem, wybieram
    > plytke stykowa i mam kilka pytan.
    > =====================================
    > Na co powinno sie zwrocic uwage przy kupnie takiej plytki?
    > =====================================

    Ty tak na poważnie? Płytka stykowa kosztuje 16 zł a nie 1600 zł.

    > Jak duza plytke powinno sie kupic na poczatek, ale z malym zapasem.
    > Powiedzmy, ze chcialbym zrobic uklad skladajacy sie z nastepujacych
    > elementow:
    > a) ok 5-10 diod
    > b) ok 5-7 przyciskow
    > c) wyswietlacz (jakis wiekszy - ze 3-4 wiersze)
    > d) RS-232
    > e) jakis termometr
    > f) w przyszlosci pewnie jakis Bluetooth

    Moduły BT i tak nie mają nóżek z reguły i wymagają odpowiedniej płytki.

    > g) moze jakis wiatrak
    > h) mikrokontroler - jakas atmega, myslalem na poczatek o atmega16, moze
    > atmega32 - pociagnelyby takie mikrokontrolery taki zestaw?
    > h) dodatki w postaci rezystorow, kondensatorow itp - nigdy nie
    > projektowalem zadnego ukladu elektronicznego, wiec nie wiem ile tego
    > bedzie trzeba

    No to może zacznij od czegoś prostego i małej płytki.

    > =====================================
    > Widzialem w opisie jednej plytki taki tekst:
    > "Płytka montażowa wymiary: 175 x 230 x 11.3 mm - 4 bieguny"
    > Co to sa te bieguny?
    > Domyslam sie, ze jest to zwiazane z kolejnym moim pytaniem. Na plytce sa 4
    > pokretla i podpisane jako Va, Vb, Vc, obrazek (wyglada to na mase).
    > Czy te 3 pierwsze pokretla (Vabc), to sluza do podlaczenia trzech roznych
    > napiec? czy do czegos innego?
    > Czy takie dodatkowe napiecia (jesli to rzeczywiscie do tego sluzy)
    > przydaja sie? czy to tylko zbedny bajer?

    Przecież i tak możesz podłączyć wiele napięć.

    > Gdzies w necie wyczytalem, ze powinno sie szukac plytki z jakimis
    > uchwytami, zeby moc potem polaczyc dwie takie same plytki, ale nie
    > pamietam jak sie takie uchwyty nazywaja. Kojarzy ktos o co pytam? Jak sie
    > takie cos nazywa?

    A co się stanie, jak nie połączysz tych płytek?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/