  • 1. Data: 2014-03-20 21:31:15
    Temat: Wybór myjki ultradźwiękowej
    Od: Adam Jurkiewicz <i...@g...com>

    Witam,

    Im głębiej w las, tym więcej drzew...

    Czy możecie podpowiedzieć na jakie parametry zwrócić szczególnie
    uwagę przy wyborze myjki/wanny ultradźwiękowej?

    Jak dobrać moc i pojemność takiej wanny? Podejrzewam, że różnica
    w kilku kHz nie zrobi różnicy.

    Zastosowanie to czyszczenie płytek po lutowaniu oraz produkcja
    suplementów spożywczych, odnawianie biżuterii i innych przedmiotów.

    Czy przydaje się regulacja/zmiana mocy, np. w tej jest 35/50W 0.7l?

    http://www.alibaba.com/product-detail/Digital-Displa
    y-Stainless-steel-ultrasonic-cleaner_1578386723.html

    Druga opcja 50W 0.6l:

    http://gsmserver.com/shop/equipment/ultrasonic_clean
    er/cd_7810a_ultrasonic_cleaner.php

    Nieco większa 70W 1.4l

    http://www.gotronik.pl/myjka-ultradzwiekowa-1400ml-m
    odel-cd4800-p-1059.html

    Najmocniejsza 170W 2.5l

    http://www.twojpasaz.pl/pl/p/Wanna%2C-myjnia%2C-myjk
    a-ultradzwiekowa%2C-oczyszczarka/1623

    Podpowiedzcie coś, żeby nie wtopić. Czego używacie? Czy 35W ma w ogóle
    sens przy "wrażliwych" materiałach czy 170W nie jest za dużo?

    Pozdrawiam,
    --
    Adam

  • 2. Data: 2014-03-20 23:32:06
    Temat: Re: Wybór myjki ultradźwiękowej
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Ja używam takiej ;

    http://polydent.pl/item,869,myjka-ultradwikowa-cd486
    0-pojemno-6-l-.html

    Zaletą jest zbiornik z zaworem wylotowym - łatwo się zlewa zużyty
    roztwór, łatwiej czyścić itp. Nie bardzo sobie wyobraża wylewanie płynu
    przez "przewracanie" myjki...

    Moc podobno 310W, pojemność 6L. Korzystam do mycia PCB - jak dotąd
    działa ok. Jedyna wada, to dość długi czas nagrzewania - nagrzewanie do
    50 st. trwa chyba z 30 minut.

  • 3. Data: 2014-03-21 11:52:06
    Od: Adam Jurkiewicz <i...@g...com>

    On 2014-03-20 23:32, sundayman wrote:
    > Ja używam takiej ;
    > http://polydent.pl/item,869,myjka-ultradwikowa-cd486
    0-pojemno-6-l-.html

    Niezła maszyna, do moich zastosowań nieco za duża. Nie będę
    chyba kąpał aż tylu rzeczy.

    > Zaletą jest zbiornik z zaworem wylotowym - łatwo się zlewa
    > zużyty roztwór, łatwiej czyścić itp. Nie bardzo sobie
    > wyobraża wylewanie płynu przez "przewracanie" myjki...

    Przy takiej wielkości to spust jest na pewno przydatny ale przy
    mniejszych wannach podejrzewam, że opróżnianie nie będzie na tyle
    uciążliwe.

    > Moc podobno 310W, pojemność 6L. Korzystam do mycia PCB - jak
    > dotąd działa ok. Jedyna wada, to dość długi czas nagrzewania
    > - nagrzewanie do 50 st. trwa chyba z 30 minut.

    Z tego co widzę to moc tych urządzeń mieści się w przedziale
    ~50-80W na 1 litr pojemności. Zastanawiam się jakie wartości
    są jeszcze bezpieczne dla czyszczonych elementów.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2014-03-21 13:39:03
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    Potwierdzam że zawór spustowy z wężykiem w myjce to podstawa.
    Chyba że nie przewidujesz opróżniania myjki z płynu.
    Ale z drugiej strony pomyśl, jak będziesz przelewał
    płyn z myjki do butelki bądź bańki? Przez lejek?

  • 5. Data: 2014-03-21 14:20:27
    Od: Adam Jurkiewicz <i...@g...com>

    On 2014-03-21 13:39, pytajacy wrote:
    > Potwierdzam że zawór spustowy z wężykiem w myjce to podstawa.
    > Chyba że nie przewidujesz opróżniania myjki z płynu.
    > Ale z drugiej strony pomyśl, jak będziesz przelewał
    > płyn z myjki do butelki bądź bańki? Przez lejek?

    To pewnie zależy jak bardzo eksploatuje się takie urządzenie.
    Do tej pory używałem zwykłej wanienki z izopropanolem i muszę
    przyznać, że obsługa lejka mi nie straszna :) Myślę, że jestem
    w stanie zaryzykować kupno myjki bez takiego zaworu. Jak będzie
    potrzebny w przyszłości to zapoluję na urządzenie bardziej
    produkcyjne (z tego co widziałem to mniejsze pojemności do
    ~1.5l nie miały zaworu). Natomiast jeśli taka jest do kupienia
    to przecież nie będę się bronił.

    Poza tym jak wspominałem będę również wykorzystywał wannę do
    produktów spożywczych więc takich rzeczy przez zawór i tak nie
    przepuszczę (zabrudzenia).

    Raczej chodzi mi o coś trwałego, żeby nie padło po 2-3 miesiącach
    (takie opinie mają myjki z Lidla czy innej Biedronki).

    Pozostaje pytanie jaka moc jest sensowna i bezpieczna dla tych
    urządzeń?

    --
    Adam

  • 6. Data: 2014-03-21 19:33:28
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > To pewnie zależy jak bardzo eksploatuje się takie urządzenie.
    > Do tej pory używałem zwykłej wanienki z izopropanolem i muszę
    > przyznać, że obsługa lejka mi nie straszna :) Myślę, że jestem

    Niezupełnie - to raczej zależy od tego, co i czym myjesz.
    Ja myję PCB w specjalnych środkach - i są one nieprzyjemne zarówno w
    zapachu jak i dotyku :) I nie chciałbym mieć tego porozlewanego.

    Oczywiście mycie w wodzie czy izopropanolu to mniejszy kłopot - ale co
    będzie, kiedy zechcesz użyć czegoś "mocniejszego" ?

    No ale rzeczywiście myjki ze spustem są droższe.

    Co do mocy - zauważyłem, że z niektórych elementów w czasie mycia
    odchodzą nadruki :) Np. z ceramicznych dławików - być może taki nadruk
    się słabiej trzyma...

  • 7. Data: 2014-03-22 13:28:09
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako sundayman <s...@p...onet.pl> w artykule
    <news:lgi0q7$8q1$1@node1.news.atman.pl> pisze:

> [...]
    > nadruki :) Np. z ceramicznych dławików - być może taki nadruk się słabiej

    A ja mam pytanie off topic: czy ktoś próbował i z jakim skutkiem użyć takiej
    myjki do czyszczenia zapuszczonych naczyń kuchennych, np. patelni czy
    ryflowanej tortownicy bądź innej foremki do wypieków?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 8. Data: 2014-03-23 21:55:02
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > myjki do czyszczenia zapuszczonych naczyń kuchennych, np. patelni czy
    > ryflowanej tortownicy bądź innej foremki do wypieków?

    Można użyć koncentratora na statywie, wpuszczanego do wanny, o mocy w
    setkach wat, całość w osłonie z pleksi, a nie uproszczonejgo urządzenia z
    przyklejoną ceramiką do denka wanienki.

  • 9. Data: 2014-03-24 02:03:57
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > myjki do czyszczenia zapuszczonych naczyń kuchennych, np. patelni czy
    > ryflowanej tortownicy bądź innej foremki do wypieków?

    profan ! Od takich rzeczy to się posiada inny sprzęt AGD - nazywa się
    "żona" :D