    From: Przemysław Ryk <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wybór monitora LCD
    Date: Fri, 28 Oct 2011 04:43:50 +0200
    Sender: p...@g...com
    <4ea00e82$0$5800$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7p4hj$kf8$1@inews.gazeta.pl>
    <4ea01ee3$0$8439$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7pf8u$lh5$1@inews.gazeta.pl>
    <4ea05f50$0$8460$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7qudq$gcd$1@inews.gazeta.pl>
    <4ea14026$0$5805$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7rgbu$667$1@inews.gazeta.pl>
    <4ea1a7ab$0$8451$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7sa95$ov4$1@mx1.internetia.pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2011 19:30:45 +0200, LP napisał(a):

    > Chodziło o monitor, którego jednym z głównych zastosowań są gry. Myślę, że
    > 25 ms skutecznie dyskwalifikuje ten monitor w dynamicznym fpp a kolory mają
    > w tym przypadku dość małe znaczenie.

    Trochę długawe będzie, ale może nawet ciekawie. :D

    Przyjdź, potestuj, wyrób sobie opinię. :) FS2331 potrafi (z tego co na razie
    się wywiedziałem) trochę przysmużyć przy czerwonych odcieniach.

    W praktyce na razie nie miałem jak zweryfikować - chroniczny brak czasu nie
    pozwala na razie podłączyć egzemplarza i włączyć demo czegoś, co pójdzie
    płynnie w 1920×1080 na GeForce 9500GT.

    Inna sprawa, że na mój gust z całym smużeniem to jest trochę tak, jak
    częstotliwością odświeżania CRT swego czasu. Spotkałem się z osobami, które
    mocno marudziły, jeżeli bańka miała poniżej 100Hz, spotykałem takie, dla
    których 85Hz było wartością jak najbardziej wystarczającą. Wrażliwość
    osobnicza jest jednak różna. Bardziej irytujący podczas grania w dynamiczne
    tytuły to mi się wydaje input lag jednak.

    Od razu mówię wprost, że pracuję u dystrybutora EIZO w Polsce. Jak
    popracowałem trochę na monitorach tej marki, to decyzja była szybka - pasa
    się zacisnęło na jakiś czas, ale prywatnie dla siebie też kupiłem EIZO
    (teraz konkretnie używam S2432W jako główny i L568 jako dodatkowy). Pracuję
    na nich, oglądam filmy, gram (głównie tytuły, w których akcji uczestniczy
    się z perspektywy pierwszej osoby). Owszem, zdarza się, że mi przysmuży, ale
    pozostałe cechy monitora rekompensują mi to z nawiązką. W S2432W wyświecone
    zostało prawie 9 tysięcy godzin (ma trochę ponad 2 lat), na L568 - prawie 10
    tysięcy (ten już ma coś około 3 lat). Jednak nerwowy się nie robię, bo po
    prostu wiem, że przy moim trybie użytkowania - czyli przez zdecydowaną
    większość czasu praca na S2432W z jasnością 80 cd/m2 (według regulatora
    jasności monitora - 15%; L568 nie kalibrowałem, tu jasność mam ustawioną ,,z
    palca" na 17%) bez problemu jeden i drugi posłużą mi spokojnie kolejne ze
    2-3 lata. Zakres regulacji czy to parametrów obrazu, czy też położenia w
    pełni satysfakcjonujący[1], jakość wykonania i kultura pracy IMVHO też na
    bardzo dobrym poziomie.

    Znajomy w tym czasie oszczędniej podchodził do rzeczy - najpierw
    zainwestował w jakiś popularny model z matrycą VA od firmy, której nazwa
    zaczyna się na G. W miarę sensownie wyregulować dał się dopiero czwarty
    egzemplarz. Szkoda tylko, że kilka miesięcy później (coś w okolicy 9
    miesięcy od zakupu) szlag trafił podświetlenie... Później kupił taką
    specyficzną konstrukcję z komputerem zabudowanym z monitorem w jednej
    obudowie i logiem producenta w kształcie nadgryzionego owocu. Ze względu na
    jakość wyświetlacza w ciągu 6 miesięcy rzeczony komputer serwis odwiedził
    czterokrotnie...

    Szczerze mówiąc, szlag by mnie chyba trafił, gdybym się tak musiał bujać
    szczególnie, że u mnie komputer robi w zasadzie za maszynkę do pracy,
    kontaktu ze światem i szeroko pojętej rozrywki. Dwa tygodnie bez monitora
    niespecjalnie mi się uśmiechają. Ani wtedy monitor choć trochę na siebie nie
    zarabia, a dodatkowo nie wszyscy oferują serwis door-to-door. To ja już wolę
    wydać więcej, ale oszczędzić sobie większego prawdopodobieństwa takowych
    atrakcji. Zwłaszcza, że po pierwsze oczy mam tylko jedne (a już 2,5 i 2,25
    dioptrii na minusie mam), więc nie mam zamiaru uch katować[2] bardziej, niż
    to absolutnie konieczne. Po drugie - monitora nie wymieniam co pół roku ani
    co rok, bo nie ma po prostu takiej potrzeby.

    Nie twierdzę, że konkurencja nie ma dobrych produków - fanboy'em nie jestem.
    :D Jednak coś mi się kojarzy, że to właśnie Japończycy z EIZO chyba częściej
    niż rzadziej jako pierwsi wprowadzają do swoich konstrukcji nowe
    rozwiązania. Ale przyznaję - tu trzeba by siąść z konkretnym zestawieniem
    spełniających te same czy bardzo zbliżone zadania funkcji i zrobić całą
    chronologię kto, kiedy i w jakim modelu wprowadził to na rynek. Ja się nie
    podejmuję. :)

    Nie powiem, żebym bliskim znajomym nie podszeptywał, by kupili EIZO.
    Oczywiście nie hurtem dla wszystkich jeden model - dobieram to w zależności
    od potrzeb docelowego użytkownika. Szybko się nauczyłem, że tydzień
    maglowania mnie pytaniami to i tak będzie mało na rozwianie wszystkich
    wątpliwości. Za to kilka maili z odpowiedziami na podstawowe pytania plus
    30-60 minut spędzonych sam na sam przed moim egzemplarzem i decyzje o
    wyborze zawężały się jedynie do doprecyzowania modelu i negocjacji z
    Towarzyszem/Towarzyszką Życia terminu zakupu. :)

    [ Nie pokonasz kobiety w kłótni, to niemożliwe. Nie wygracie, bo jeśli ]
    [ chodzi o kłótnię, to my mamy pod górkę. Bo my musimy mówić z sensem. ]
    [ (Chris Rock) ]

    [1] Od jakiegoś czasu dodatkowo mam możliwość za niewielkie pieniądze mieć w
    pełni sprzętową kalibrację - wiadomo, że nie z dokładnością na poziomie
    równorzędnym dla serii ColorEdge regulowanych z użyciem bardziej
    zaawansowanych urządzeń pomiarowych - ale na potrzeby domowych, amatorskich
    zastosowań jak znalazł.

    [2] Zwłaszcza, że jak policzę łącznie czas przed monitorem w fabryce i w
    domu, to się z tego dobowo całkiem niezłe godziny zbierają.