    Date: Sat, 22 Oct 2011 16:26:06 +0200
    From: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wybór monitora LCD
    <j7pf8u$lh5$1@inews.gazeta.pl>
    <4ea05f50$0$8460$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7qudq$gcd$1@inews.gazeta.pl>
    <4ea14026$0$5805$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7rgbu$667$1@inews.gazeta.pl>
    <4ea1a7ab$0$8451$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7sd58$t2d$1@inews.gazeta.pl>
    <4ea1b9dc$0$5812$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7se5e$2ph$1@inews.gazeta.pl>
    <4ea1bf2b$0$8456$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7siuu$dps$1@mx1.internetia.pl>
    <4ea1d14e$0$2197$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7smge$3u6$1@mx1.internetia.pl>
    <4ea1dea6$0$8441$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7ug15$knr$1@mx1.internetia.pl>

    W dniu 22.10.2011 15:21, LP pisze:
    > Oczywiście, że każdy z nas wolałby jeździć v8, mieć dom na Majorce i
    > zadawać się z kobietami takimi jak Marylin Monroe

    Proszę wspomnieć jak kilka postów wcześniej wspomniałem o skokowym
    wpadaniu w grubą przesadę.

    > Na koparkach i łopatach się nie znam, ale Pańskie porównania dotyczące
    > rowerów pozwalają stwierdzić, ze jest pan w tej dziedzinie laikiem (nie
    > ma funkcjonalnych rowerów za 99 zł nawet w marketach

    Bingo! Czyli jednak przykład przemówił do wyobraźni. Szkoda tylko, że
    znów z nieprzyjemym przytykiem. Przecież nie ma Pan zielonego pojęcia
    czy się na tym znam, ani czy przykład nie był czasem prowokacją do
    rozpoczęcia dyskusji, na którą właśnie się Pan złapał. Celowo obrałem
    rowery, bo to modny temat i wielu ludzi niezależnie od wieku się nimi
    interesuje. Jak widać trafiłem. :)

    W każdym razie ma Pan całkowitą rację, że za 99 zł nie kupi się
    funkcjonalnego roweru. Tak naprawdę tyle kosztują same tylko amatorskie
    v-break-i, szczęki hamulców - dla nieobeznanych, albo jedna niezła
    piasta. Zakres cen rowerów i monitorów też jest podobny, ale gradacja
    różnych klas już wcale nie idzie równolegle. Rower-jednorazówka, który
    ma problemy z pełnieniem swojej podstawowej funkcji jest dokładnie takim
    samym bublem jak monitory marketowe w cenie do około 1 tys zł. Im taniej
    tym gorzej oczywiście.

    > dell 2412 i czy jest dla niego inna
    > alternatywa (w podobnej cenie).

    Jest. Tej samej klasy są inne monitory DELL np U2311 lub HP np ZR22w.
    Oba lepsze od U2412m. Obracamy się jednak cały czas w klasie biurowej.
    Główną cechą takich monitorów jest niekorzystny w zastosowaniach
    domowych zakres regulacji jaskrawości. Wynika to z przeznaczenia, gdyż
    są one skonstruowane do pracy w dzień, w jasno oświetlonych
    pomieszczeniach. Ze względów ekonomicznych nie ma sensu do nich pchać
    układów regulacji które nie będą wykorzystane.

    Inną poważną wadą jest zastosowany wyświetacz z bardzo, ale to bardzo
    wysokim punktem czerni. Bardziej plamiasty i gorzej rozświetllony ekran
    jest tylko w najbardziej dziadowskich TN. Wady czerni i homogeniczności
    wyłażą najbardziej w warunkach słabego oświetlenia.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!