    From: "maX" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wybór grafiki do Flash 1080p youtube, google map, bluray
    Date: Thu, 16 Aug 2012 02:02:35 +0200

    Użytkownik "jędrek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:k0dq8h$ls2$1@node1.news.atman.pl...
    > "maX" news:k08fcc$enc$1@atena.e-wro.net

    > Lecę na starym FireFox 3.6.28

    Taki stary Firefox może być przyczyną spowolnień. Doinstaluj tymczasowo
    jakąś nowocześniejszą przeglądarkę i sprawdź czy jest lepiej.

    > Czym tłumaczyć takie wyłączenie? Zmowa z producentem procesorów? ;)

    Wstawili jakiegoś nowego Flasha do Chrome 21 i są z nim problemy pod WinXP.
    W efekcie filmy na youtube są w całości liczone przez procesor, bez żadnego
    wsparcia karty graficznej. Ale napewno to poprawią w przyszłości.

    > Obecnie mam Athlon II X2 260, uważam że za słaby nie jest do moich celów.
    > W końcu nie chcę grzejnika mieć z kompa i bulić za prąd.

    Powinien dac rady.

    > Zwykła mapa http://maps.google.pl/maps?hl=pl
    > I od czasu do czasu włączam na niej "ludkiem" streetview.
    > Wtedy też widać, że się karta dławi przy obrocie :)
    > Takie streetview to już chyba bardziej środowisko gry przypomina stąd i
    > większe wymagania od karty?

    Firefox 3 nie obsługuje WebGL, więc nie można skorzystać z MapsGL (to zwykłe
    mapy googla, ale akcelerowane przez GPU a nie CPU).
    Jak już wyżej pisałem doinstaluj tymczasowo nowszą przeglądarkę, pewnie
    nawet zwykłe mapy (liczone tylko przez CPU) przyspieszą, a MapsGL tym
    bardziej. I zainstaluj najnowsze sterowniki do tego 7300GT.

    > Skąd można wyczytać takie dane o poborze mocy?

    Np. na stronach producenta.

    > Interesuje mnie moc konsumowana przez kartę w stanie spoczynku (nic nie
    > robimy, monitor wyłączony

    Jak monitor wyłączony to najlepiej sprawują sie te nowe Radeony serii 7. One
    juz idle biorą bardzo mało prądu, a jak się jeszcze wyłączy monitor to
    przechodzą w taki stan zasilania, że łykają 3 waty. Tyle ze najtańszy 7750
    to 350 zł.

    > chodzi tylko sam blaszak, bo np coś tam się ściąga) i moc konsumowana w
    > stresie gdy karta idzie na max swoich możliwości.

    Jak nie grasz to ta karta nigdy nie będzie pracować na maksa. Więc skoro
    Geforce 520 bierze w grach 30W, to przy odtwarzaniu filmów youtube albo
    MapsGL łyknie najwyżej kilkanaście W.

    > Czy szerokość magistrali 64bit a 128bit ma dla mnie znaczenie?

    Nie.

    > Stara karta miała magistralę 128bit więc nie chciałbym aby odbiło się to
    > potem zauważalnie na wydajności przy moich zastosowaniach.

    7300GT jest na DDR2. A nowa karta będzie na DDR3, a DDR3 64-bit ma taką sama
    przepustowość co DDR2 128-bit.

> [...]
    > szybkości i odciążenia procesora płyty głównej przy oglądaniu HD zarówno
    > przez flash-a na stronie jak i bezpośrednio z pliku za pomocą Media Player
    > Classic. Czyli gdzie obecnie jest ustalona sprzętowa granica powyżej
    > której tylko upycham kasę sprzedawcy a osiągów większych nie będę miał?
    > Czyli obrót na mapie i nie widzę, że się dławi (wykluczamy tutaj czkawkę
    > na łączu i niemożność pobrania w danej chwili danego wycinka mapy,
    > bierzemy tylko czas potrzebny na narysowanie mapy). Bo nie chciałbym aby
    > po zakupie okazało się, że trzeba było dołożyć jeszcze stówkę i mieć

    Najlepszy obecnie engine do filmów ma (z tanich kart) Geforce 520. Choć w
    praktyce to pewnie wystarczyłby Geforce 8400.
    Ale jak już wyżej pisałem - wypróbuj jak youtube i góglmapy chodzą na
    nowoczesnej przeglądarce, bo może sie okazać że to nie hardware ale software
    jest wąskim gardłem. Choć i na starym Firefox wymiana karty powinna znacznie
    przyspieszyć odtwarzanie filmów na youtube.