  • 1. Data: 2010-09-01 16:23:46
    Temat: Wybór aku
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    Szukam aku 74ah, czy warto celować w Boscha S5 ?
    Patrzę również na Vartę silver oraz Centre Future.

    Od wielu mechaników słyszy się opinie - boscha wrzuć do kosza,
    ale z drugiej strony jednak trochę tego jeździ.

    W sieci jest tyle opinii co i uzytkownikow, wiec bede sie chyba sugerowal
    gwarancja
    i ewentualnym assistance. Najbardziej przemawia chyba jednak varta silver.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2010-09-01 17:00:26
    Temat: Re: Wybór aku
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 1 Wrz, 16:23, "news-gazeta" <n...@g...pl> wrote:
> [...]
    > gwarancja
    > i ewentualnym assistance. Najbardziej przemawia chyba jednak varta silver.

    jeździłem chyba z 7 lat z Vartą , tera jeżdżę z z Centrą i sobie
    chwalę. O Boschu słyszałem negatywne opinie a już serdecznie odradzam
    sprzęt AGD tej firmy

  • 3. Data: 2010-09-01 17:02:43
    Od: amos <g...@g...com>

> [...]
    > gwarancja
    > i ewentualnym assistance. Najbardziej przemawia chyba jednak varta silver.

    Popatrz na Centre, najwyzszy model tez ma 24 m-ce assistance i 3 lata
    gwarancji. Sam na jesien szukalem i zdecydowalem sie na nia. Puki co
    dziala bez zarzutu. Opinie w sieci zwykle dobre.

    Firma z tradycjami, choc jakis czas temu przjeta przez Exide. Cena
    znaczaca na korzysc Centry.

    --
    amos

  • 4. Data: 2010-09-01 17:18:28
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-01 16:23, news-gazeta pisze:
    > Szukam aku 74ah, czy warto celować w Boscha S5 ?
    > Patrzę również na Vartę silver oraz Centre Future.
    >
    > Od wielu mechaników słyszy się opinie - boscha wrzuć do kosza,
    > ale z drugiej strony jednak trochę tego jeździ.
    Bo są Boshe i Boshe. W stareńkim Pugu 305 D miałem Bosha kupionego w DE.
    Służył dzielnie przez 10 lat, lato zima, a auto garażu nie zaznało. Jak
    w końcu przyszła pora na emeryturę i chciałem kupić kolejnego Bosha, to
    mi mechanik dał młotek do puknięcia się w głowę. To co sprzedają w
    Polsce jako Bosh to zupełnie co innego niż na zachodzie. Kupiłem wtedy
    Vartę Silver i też złego słowa na ten aku powiedzieć nie mogłem aż do
    sprzedaży samochodu. Centrę mi odradzili w sklepie z akumulatorami.
    Sklep miał wszystko, także Bosha i Centrę, ale gość z serwisu zapytał
    jak często chcę do nich na gwarancji wpadać, bo jak mam daleko i nie mam
    zbędnego czasu to on jednak Vartę poleca. Różnica była około 30 zł na
    korzyść Centry, ale ... miałem daleko :).

    --
    MZ

  • 5. Data: 2010-09-01 17:21:31
    Od: newsy_gazeta <n...@g...pl>

    mialem boscha
    przezyl o wiele wiecej niz sie po nim spodziewalem, ale nagle (zbyt
    nagle) padl ;)

    teraz mam juz drugi (kolejny samochod) nowy akumulator centra futura i..
    chyba kolejny tez taki bym kupil

  • 6. Data: 2010-09-01 18:26:51
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "news-gazeta" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Od wielu mechaników słyszy się opinie - boscha wrzuć do kosza,
    > ale z drugiej strony jednak trochę tego jeździ.

    Mam w piwnicy Boscha z 2000 roku. W moim wielkim klekocie zimą zastrajkował,
    ale w benzynie daje rady, dlatego nie wyrzuciłem.
    Centre Future kupiłem i padła ppo 3 tygodniach. Najpierw się nasłuchałem o
    "opad masy" i że to moja wina, ale po 2 miesiącach dostałem nowy. Dobrze, że
    tego Boscha nie oddałem bo bym chyba tyle stał uziemiony.
    Jakoś mi przeszło po tym kupowanie Futury W sieci też troche padów opisane..
    Z Centrą Plus nie miałem zadnych problemów w poprzednim aucie i chyba taka
    bym kupował i nie przepłacał.
    Z drugiej strony, jak masz mozliwość kup aku w DE. Cholera wie, moze z
    akumulatortami jest tam tak samo jak z proszkami do prania - dwa światy,
    przy czym nasz to jakiś niedorobiony

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2010-09-01 19:26:41
    Od: news-gazeta <n...@n...pl>

    tadek pisze:

    > jeździłem chyba z 7 lat z Vartą , tera jeżdżę z z Centrą i sobie
    > chwalę. O Boschu słyszałem negatywne opinie a już serdecznie odradzam
    > sprzęt AGD tej firmy

    Na niemieckim ebayu w kategori akumulatory (batterien) po wpisaniu
    slowa bosch: 268 szt znalezionych aukcji

    po wpisaniu Varta: 1648 szt znalezionych aukcji

    To chyba duzo mowi o samym boschu :D

    Pozdrawiam - Darek.

  • 8. Data: 2010-09-01 20:08:06
    Od: "Abecadło" <a...@h...com>

    >a już serdecznie odradzam
    >sprzęt AGD tej firmy

    Bredzisz,
    zmywarki tylko Bosch

  • 9. Data: 2010-09-01 20:52:19
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

    On 1 Wrz, 20:08, "Abecadło" <a...@h...com> wrote:

    > Bredzisz,
    > zmywarki tylko Bosch

    ?? Znane mi pralki Boscha działają bez żadnej awarii > 10 lat.
    Mam pralkosuszarkę Bosch. Po 8-9 latach padło sterowanie.Nowe 1600 zł
    Chciałem wywalić pralkę. Mechanik na to: nowa kosztuje 5500 zł a w tej
    zero śladów rdzy. Naprawiłem. Wyciąg nadkuchenny Bosch. Były takie
    plastykowe zatyczki do wyjmowania filtra. Pękały co kwartał i nowe a
    był to numer 1 z oferty Boscha na Polskę w Niemczech numer 2
    oczywiście. W końcu zepsuł się definitywnie. Napraw b. droga i na
    krótko. Micrwella Siemens / to samo co Bosch/ po 8 latach pada
    sterowanie nowe 800 zł. A jeśli chodzi o zmywarkę to mam AEG i każdy
    następny sprzęt do domu będzie tej firmy

  • 10. Data: 2010-09-01 21:10:35
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

> [...]
    > gwarancja
    > i ewentualnym assistance. Najbardziej przemawia chyba jednak varta silver.

    Ja kupiłem Zap-Schnaider (czy jak się to pisze) 74 Ah za 280 zł w zeszłym
    roku w czerwcu wraz z montażem i sprawdzeniem ładowania (kujawsko -
    pomorskie). Niestety nie powiem czy aku dobry bo przejeździł tylko jedną
    zimę i auto sprzedałem. Powiem tylko że w tej zimie w te mrozy kręcił
    baaaaardzo długo zanim osłabł (zamarzło paliwo w przewodach)