    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wyb?r d?awika dla przetwornicy buck -- artyku?
    Date: Fri, 20 Dec 2019 18:23:34 +0100

    dyskusyjnych:qtipe6$jnp$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2019-12-20 o 16:08, Piotr Wyderski pisze:

    >Nie rozumiem jakim cudem dopuszczane są patenty różnych banalnych
    >rzeczy.

    a) podejrzewam, ze czesto sie urzednikowi nie chce wchodzic w
    szczegoly, moze sie zreszta nie zna az tak, aby ocenic
    b) łatwiej klepnąc, niz sie sądzic z klientem.
    c) i po co się sądzic - dostanie patent, zapłaci, urzednik zarobi,
    potem zarobi drugi raz przy uniewaznieniu

    Chociaż ... Łągiewce Anglicy wniosek zbadali dokladnie ... i
    odrzucili.

    >Czytałem kiedyś, że np opatentowane jest, że dajesz równolegle dwa
    >kondensatory SMD i kładziesz je na płytce przeciwsobnie.

    Czemu nie. To wcale nie musi byc takie banalna wiedza zreszta ...

    https://www.youtube.com/watch?v=BnR_DLd1PDI

    A moze i banalna wiedza, tylko zapomniana :-)

    >Albo że jakaś firma od lat stosowała dwie szpulki (jedna wchodzi w
    >drugą) do nawinięcia podwójnego uzwojenia (jakieś rdzenie typu kubek
    >ferrytowy) a potem inna to opatentowała i sądziła się z tą pierwszą.

    Takie proste patenty moga przyniesc sporo pieniedzy.
    Niby banalne ... ale nikt na to wczesniej nie wpadl.
    Tzn w tym przypadku wpadl.

    J.