  • Data: 2019-12-21 17:16:01
    Temat: Re: Wyb?r d?awika dla przetwornicy buck -- artyku?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Piotr,

    Saturday, December 21, 2019, 10:08:15 AM, you wrote:

    > Pomysł jak pomysł, rysujesz sobie schematy zastępcze elementów
    > indukcyjnych i elementy pasożytnicze przesuwasz na lewo, idealne na
    > prawo. Potem pasożytnicze kolapsujesz do trzech im równoważnych (Lp, Cs,
    > Ls) i zamykasz temat. Co tu patentować?

    Ideę. Układ Sziklaiego jest też opatentowany, pomimo oczywistości.

> [...]
    > telewizji analogowej: skomplikować "nadajnik", by "odbiorniki" były
    > trywialne. Wielonapięciowa przetwornica LLC była jednym z pomysłów,
    > ale skończyło się na pełnym mostku pracującym w trybie prądowym (tym
    > "prawdziwym", z dławikiem na VDD, nie z opornikiem w źródle). Najpierw
    > był to push-pull, ale za bardzo dzwonił i nie dało się w prosty sposób
    > odzyskać energii z indukcyjności rozproszenia. Dwa dodatkowe tranzystory
    > i dioda kompletnie załatwiły sprawę. Napięcie wyjściowe ma znakomitą
    > jakość i prostowniki mają przyjemne życie -- mostek pracuje z ujemnym

    Ja się w takiej sytuacji nie szczypię - co prawda o 20 napięć jeszcze
    pytań nie było, ale przy podobnym problemie proponuję Najtańszy
    kontroler - może być SG3525 - pracujący z niemal pełnym wypełnieniem a
    za nim driver *4427 jako pełny mostek. Wyciska się z tego ładnych kilka
    watów. Bez dławików, na chama. Zazwyczaj służy to do zasilania
    optoizolowanych driverów, które pobierają średnio po kilkanaście mA.

    Najbardziej bezczelne rozwiązanie to IR2153 zasilany z 12-15V,
    pracujący sam jako pełny mostek - z tego się wyciska ok. 1 W.

    --
    Best regards,
    RoMan