  • Data: 2019-12-20 12:10:23
    Temat: Re: Wyb?r d?awika dla przetwornicy buck -- artyku?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Problem z dławikami Ferystera jest taki, że nie podają (lub ja nie umiem
    > znaleźć) na jakim konkretnie rdzeniu to zostało wykonane.

    Nie wiem jak, ale kupując (dość dawno było) byłem pewien który dławik na
    którym rdzeniu. Może była podana liczba zwojów.

    t_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=23602&c
    ategory_id=647&keyword=M-073&option=com_virtuemart&I
    temid=163

    > Owszem, znalazłem kilka fajnych zastosowań dla nich.

    Ja na razie zrobiłem coś do wykrywania czy obwód jest zamknięty.
    Transformator: 1zwój po stronie pierwotnej i 1 zwój po wtórnej.
    Zwarcie 'uzwojenia' wtórnego wyraźnie zmienia parametry uzwojenia
    pierwotnego.
    Nie chcę skłamać a nie pamiętam w tej chwili - wydaje mi się, że
    wykrywałem raczej zmianę dobroci niż indukcyjności, ale głowy nie dam.
    Zmontowane prototypy czekają (od ponad roku) na decyzję, czy rozwiązanie
    wchodzi do produkcji, czy coś zmienię. Z tego co w międzyczasie robiłem
    podejrzewam, że coś zmienię, ale na razie mam inne rzeczy na głowie.

    Można w ten sposób zrobić dobrze izolowany wyłącznik który nie wymaga
    przenoszenia zasilania na stronę izolowaną.

    Zrobiłem kiedyś w domu podświetlanie LED (kawałki taśmy) głębokich
    (zwykłe 1m zmontowane jako narożne - 1 drzwiczki) szafek kuchennych. Nie
    chciałem:
    - mieć na stałe leżącego gdzieś w kurzu pod szafką grzejącego się
    zasilacza 12V,
    - przełączać 230V jakimś wyłącznikiem przy drzwiczkach.
    Zastosowałem w sumie zasilanie z paluszków i oświetlenie włączane celowo
    przyciskiem, wyłączane czasowo.

    Taki izolowany 'wyłącznik' spowodowałby wtedy, że brałbym pod uwagę
    włączanie w ten sposób zasilacza, ale nie wpadłem wtedy na to.
    Aby zapewnić, że nie ma szansy, aby zasilacz był włączony na stałe
    pewnie bym funkcjonalnie zrobił tak samo jak zrobiłem - po minucie samo
    się wyłącza, ale przerabiać tego co jest to mi się nie chce.
    P.G.