  • Data: 2017-06-11 20:12:27
    Temat: Re: Wtórnik emiterowy z zabezpieczeniem prądowym
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-11 o 17:33, Marek S pisze:

    > Nie, to projekt docelowy. LM358 odpada na wstępie z uwagi na maksymalne
    > napięcie zasilania 16V. A ja tu mam nieprzewidywalne od 12 do 24V.

    Uuuu... No to lepiej jeszcze raz przejrzyj dokumentację. Ale nie to
    żebym się przy tym właśnie układzie upierał. Chodzi mi o to, że
    dokładając kolejne wymagania rozbudowujesz układ, zajmuje coraz więcej
    miejsca, a podobno masz z tym kłopot. Więc może lepiej poświecić trochę
    czasu na poszukanie scalaka który rozwiąże Ci wszystkie lub prawie
    wszystkie problemy.

    > Pomijając już ten fakt chciałbym przedyskutować Twoje uwagi. Na czym
    > korzyść miałaby polegać? Z tego co widzę on nie ma zabezpieczeń
    > przeciwprądowych, zwarcie wyjścia do masy lub plusa przypuszczalnie
    > zniszczy układ.

    No więc właśnie jakieś tam zabezpieczenia ma. Tak przynajmniej piszą,
    ale nie wiem jak przy pojedynczym zasilaniu działa. Ogólnie piszą że
    zwarcie do masy jest dość bezpieczne, a do zasilania tylko że może się
    układ przegrzać. Być może dałoby się z tematem zawalczyć bezpiecznikiem
    polimerowym. Tyle, że jeszcze raz zwracam uwagę - ten układ to tylko
    hasło, ale zanim bym go odrzucił to dokładniej bym mu się przyjrzał. No
    i oczywiście poszukał innych.

    > Abyś nie musiał szukać po całym wątku wątku linku do wersji bieżącej
    > schematu, przytoczę go poniżej.
    >
    > https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7Sk5YWW5
    teFZjeTA/view?usp=sharing

    Temat rozwiązałby komparator z wyjściem push-pull z zabezpieczeniami,
    ale na takie napięcia to jest jakiś kłopot. Niemniej jednak poświęciłbym
    tez trochę czasu na poszukiwania, nie tylko w PL, i jeszcze zwróciłbym
    uwagę na to, że całkiem często informacje w wyszukiwarkach nie są zbyt
    precyzyjne i czasem wprowadzające w błąd. Nie mówię że coś znajdziesz,
    ale ja bym dał szansę.

    > By ć może kopię się z koniem ale stąd właśnie jest niniejszy wątek.
    > Pytałem w nim m.in. o scalone rozwiązanie ale sugestii nie było. Chętnie
    > bym je użył.

    No to najszybciej to co potrzebne znajdziesz chyba właśnie w kategorii
    wzmacniaczy (nie tylko operacyjnych). W razie czego można uzupełnić
    bezpiecznikiem polimerowym.
    Są też układy używane do regulacji prądu LEdów (tzw diody prądowe czy
    jakoś tak to nazywają, ON Semi to zdaje się robi - dwunóżkowe źródło
    prądowe), ale one mają dość duże minimalne napięcie polaryzacji.

    Pozdrawiam

    DD