  • 11. Data: 2019-03-06 20:33:52
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-06 o 19:53, ToMasz pisze:

    > oki. To jest Twoje zdanie. Ale jest też taki przepis:
    > Art. 14. PORD
    > Zabrania się:
    > 1) wchodzenia na jezdnię:
    > a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    > pieszych,
    >
    > W jakich warunkach, na przejściu dla pieszych Twoim zdaniem ten przepis
    > może mieć zastosowanie?

    W dosłownym. Piesi nie wtargnęli bezpośrednio na jezdnię przed jadącym
    pojazdem. W takim razie zdefiniuj "bezpośrednio". Poproszę w metrach od
    przejścia dla pojazdu i jego prędkość...bo logiczne że jak wyskoczy zza
    zakrętu z licznikiem 90km/h i będzie miał do przejścia 50m to nie wyhamuje.

    Inna sprawa, to bronienie kretyna, który zapierdala w zabudowanym na
    śliskiej nawierzchni w nocy, widzi znak, widzi pojazd z naprzeciwka
    stojący przed przejściem i przepuszczający pieszego i ten debil straszy
    swoim zachowaniem. Rozumiem że się z nim utożsamiasz :)
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 12. Data: 2019-03-06 20:44:13
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Art. 14.
    > Zabrania się:
    >
    > 1) wchodzenia na jezdnię:
    >
    > a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
    Art. 26. 1. Art. 14. PORD Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia
    dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić
    pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu

    Art. 47. Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych 4.
    Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6,
    D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić
    na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych
    miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających.

    Teraz wróć do filmu i wytłumacz dlaczego następne, nadjeżdżające pojazdy
    potrafiły się zachować odpowiednio.

    Tadam :]

  • 13. Data: 2019-03-06 20:54:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kluczowe jest "znajdujacemu sie na jezdni". Znajdujacy na jezdni musi sie znalezc na
    niej legalnie. Rant kraweznika przed przejsciem jest rownowazny znakowi ustap
    pierwszenstwa jaki obowiazuje kierowcow, chociaz nie zostalo to ujete w przepisach. W
    necie jest definicja wymuszenia w ruchu drogowym. Wykroczenie popelnil ten z kamerka.
    Przepis zabrania zatrzymywania bezposrednio sie przed przejsciem.
    Art. 49.
    1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:

    2) na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w odległości
    mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na drodze dwukierunkowej o
    dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym przejściem lub przejazdem;

  • 14. Data: 2019-03-06 21:07:40
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    Przepis zabrania zatrzymywania bezposrednio sie przed przejsciem.

    No, i trzeba go ukarać najlepiej więzieniem a tego co jeździ po
    chodniku, nie zwalnia to pogłaskać i dać nagrodę :]

    Za 20 lat (jak dożyjesz) to będziesz musiał chodzić z asystentem. Ten
    wejdzie na pasy i wstrzyma ruch a ty tiptopami z laseczką doczłapiesz po
    centymetrze :)

  • 15. Data: 2019-03-06 21:08:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli idzie o tego co nagrywal to popelnil on wykroczenie. Zatrzymal sie bez powodu
    zeby przepuscic pieszych ktorzy byli na chodniku. Jesli uwazasz ze nie mam racji
    zacytuj stosowny przepis.

  • 16. Data: 2019-03-06 21:10:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znajdz definicje wymuszenia w ruchu drogowym i ja tam wytnij a tutaj klej.

  • 17. Data: 2019-03-06 21:18:29
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Znajdz definicje wymuszenia w ruchu drogowym i ja tam wytnij a tutaj klej.

    Lokaj? Przy okazji naucz się słowa "kopiuj" :) Jeszcze mi się nie udało
    czegoś wyciąć np. z Onetu :D Spróbuj, może ty potrafisz :D

  • 18. Data: 2019-03-06 21:54:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak sam znajdziesz to jest szansa ze na dluzej niz zlota rybka zapamietas. A teraz
    mozesz sie przyjebac ze nie wiem jak napisac zapamietasz.

  • 19. Data: 2019-03-06 22:38:27
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym przejściem lub przejazdem;

    Hoho, już widzę w miastach, w korkach 20m pustej przestrzeni w obrębie
    pasów :D:D:D Zajebiście :D Policja pewnie ma pełne ręce roboty. Karzą
    ich codziennie :D

  • 20. Data: 2019-03-06 22:44:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Twoja swobodna interpretacja nikogo nie interesuje. Stan prawny juz znasz.