-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.230.108.12
8!not-for-mail
From: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wtargnięcie jednak jest możliwe!
Date: Sun, 29 Aug 2021 12:02:13 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <sgflv8$dqh$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
References: <q...@4...com>
<1...@4...net>
<1...@4...net>
<61293742$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
<sgdqnl$dqd$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
<612a7da1$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
<612a812c$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
<sge4vg$jdo$1$m4rkiz@news.chmurka.net> <sge9q0$39i$1@news.icm.edu.pl>
<sgefia$pec$1$m4rkiz@news.chmurka.net> <sgejjg$nrv$1@news.icm.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: 185.230.108.128
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 29 Aug 2021 10:02:16 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="m4rkiz";
posting-host="185.230.108.128"; logging-data="14161";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.0.3
Content-Language: pl
In-Reply-To: <sgejjg$nrv$1@news.icm.edu.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2696604
[ ukryj nagłówki ]W dniu 29.08.2021 o 02:16, ii pisze:
> Co by to miało wnosić bo jakoś nie ogarniam. Przepis mówi o
> niewchodzeniu "bezpośrednio przed jadący pojazd w tym także na przejściu
> dla pieszych". Czas reakcji 1..1,5s, przy ograniczeniu 50km/h droga 20
> metrów. Na reakcję, a pojazd musi się jeszcze zatrzymać.
Z drugiej strony kierowca ma obowiązek zachować szczególna uwagę i "zbliżając się do
przejścia dla pieszych [...] zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na
niebezpieczeństwo
pieszego [...] na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się
na tym
przejściu albo wchodzącemu na to przejście.
Jak dla mnie niespecjalnie można wywodzić że stojący przed przejściem pieszy musi
dawać
kierowcy czytelny sygnał MINIMUM 50 metrów (1,5*13,9 reakcja, 20 hamowanie, 10
margines
bezpieczeństwa bo te 20 metrów to taka dolna granica), bo to obowiązek kierowcy żeby
ustąpić mu pierwszeństwa jeżeli jednak zdecyduje się przejść a domniemywać można że
stojąc
tam samotnie a nie na pogawędkach, przodem do przejścia jednak zdecyduje się przejść.
Słowem - zachowanie maksymalnej dopuszczalnej prędkości w okolicy przejścia to słaby
argument na niemożliwość ustąpienia i wtargnięcie.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.08.21 13:15 j...@i...pl
- 29.08.21 13:17 j...@i...pl
- 29.08.21 13:49 ii
- 29.08.21 13:50 ii
- 29.08.21 15:34 adam
- 29.08.21 23:45 j...@i...pl
- 30.08.21 07:44 _Master_
- 30.08.21 13:39 J.F
- 30.08.21 17:28 Shrek
- 30.08.21 22:14 m4rkiz
- 31.08.21 09:32 _Master_
- 31.08.21 17:32 Shrek
- 31.08.21 21:50 Elo
- 07.09.21 00:20 r...@k...pl
- 10.09.21 19:15 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=