-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!news-zh.switch.ch!switch.
ch!border3.nntp.ams.giganews.com!border1.nntp.ams.giganews.com!nntp.giganews.co
m!feeder1.cambriumusenet.nl!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197
.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!69.16.185.11.MISMATCH!npeer01.iad.h
ighwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.ia
d01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 22 Apr 2011 08:40:34 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wszystkie auta jeżdżą tak samo
References: <4db00c72$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
<4db0796d$0$2500$65785112@news.neostrada.pl>
<4db0ba70$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4db0ba70$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 26
Message-ID: <4db122df$0$2500$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.242.112
X-Trace: 1303454431 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2500 83.23.242.112:32218
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2363458
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-04-22 01:14, to pisze:
>> W praktyce różnice w prędkości pokonywania łuku na asfalcie, między
>> szybkimi sportowymi modelami, a autami klasy Tico czy inny Polonez są
>> rzędu 10% jeżeli kierowca wykorzysta ich możliwości.
>
> A jakieś źródło tych danych? 10% to zrobią raczej same opony...
Różnica 10% to już bardzo dużo.
To jest różnica dokładnie taka jak między samochodem który ze 100km/h
zatrzymuje się na 36m, a takim który ze 100km/h hamuje na 44m.
Wtedy oba zatrzymają się na tej samej drodze przy 10% różnicy prędkości.
Więc takie 10% to już jest w okolicach różnicy między najlepszymi, a
najgorszymi samochodami na rynku.
Dla różnicy prędkości którą podałeś (50%), różnica w drogach hamowania
byłaby taka, że gdyby ten gorszy miał hamować na 50m, to lepszy z tej
samej prędkości powinien się zatrzymać na 22m.
Dane nierealne, chyba że porównujesz 126p z bolidem F1.
Pomijając że piszesz że lepszy jeszcze miał zapas.
Po prostu siły w samochodzie rosną z kwadratem prędkości, i dlatego
nawet znacznie lepsze parametry samochodu, przenoszą się na wzrost tych
prędkości stosunkowo niewiele.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.04.11 10:08 J.F.
- 22.04.11 12:10 Maciek
- 22.04.11 17:19 Tomasz Pyra
- 22.04.11 17:16 Adam Płaszczyca
- 22.04.11 19:10 J.F.
- 22.04.11 21:48 Krzysiek Kielczewski
- 22.04.11 21:51 Mario
- 22.04.11 21:51 Artur Maśląg
- 22.04.11 22:37 to
- 22.04.11 22:52 Tomasz Pyra
- 23.04.11 00:44 to
- 23.04.11 00:46 to
- 23.04.11 00:47 Tomasz Pyra
- 23.04.11 00:49 Tomasz Pyra
- 23.04.11 00:51 JK
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=