  • Data: 2020-11-08 21:49:23
    Temat: Re: Współczesny sprzęt audio
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jest Sun, 08 Nov 2020 21:23:08 +0100, Irek.N. pisze:
    > A to też problem, inny, ale wkurzający na maksa. Polska szkoła dźwiękowa
    > i głusi czy po prostu durni realizatorzy. Często jest tak, że słyszysz
    > skrzypienie kogoś idącego w scenie, wyraźnie słychać tykanie zegara
    > ściennego-wahadłowego, ale jak ktoś zaczyna coś mówić, to ni cholery nie
    > można zrozumieć, bo zwyczajnie za cicho. Tak jak by na koniec puszczali
    > limiter, który wszystko wyrówna do pewnego poziomu, no i
    > "przeszkadzajki" wyłażą grubo powyżej tła, a mowa aktorów jest do nich
    > obcinana.

    Wielokrotnie się nad tym zastanawiałem i wg mnie: po pierwsze
    niedostateczna/niewłaściwa kompresja samych dialogów, po drugie
    niedostateczna kompresja całej ścieżki dźwiękowej. Limiter akurat
    powinien (nieco) poprawić sytuację, gdyż ścinając szczyty sygnału
    (głośne efekty etc) zmniejsza dynamikę całości, co w teorii powinno
    czynić dialogi lepiej słyszalnymi (ale to jest głównie zadanie
    kompresora).

    > Obserwuję to zjawisko wyłącznie w polskiej realizacji.

    Tak jak napisałeś: słynna ,,polska szkoła dźwięku". :) O ile zdjęcia
    w naszych filmach były na wysokim poziomie, to dźwięk, chyba też od
    zawsze, do bani. Dociekający przyczyn, nawet usiłowałem zasięgnąć języka
    ,,w branży" - bez rezultatów. Widać tak musi być. :)

    k.