  • Data: 2020-11-09 11:20:44
    Temat: Re: Współczesny sprzęt audio
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-11-09 o 10:42, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Skąd ten tekst? W datasheecie go nie ma. Jest natomiast coś takiego:
    > "While most Class-D amplifiers use some variation of pulse-width
    > modulation (PWM), the AD1992 uses ?-? modulation to determine the
    > switching pattern of the output devices."

    Bo patrzyłeś na PDF-a do AD, a ja do Tact-a :)

    > To wygląda na porównanie obu typów modulacji.

    Hmm... ja tam o SD nic nie widzę, skąd pomysł że to porównanie?

    > Co potwierdza, że chodzi o sigma-delta, które nie radzi sobie ze stałym
    > poziomem sygnału na wejściu. Trzeba więc podejmować środki zaradcze.

    No kiedy nie. Widzisz, jak dostanie stałą wartość na wejściu
    (niekoniecznie stałą w sensie reprezentacji analogowej wartości
    powiedzmy +1V, tylko sygnał z nałożonym offsetem) to odda go wzmocniony
    na wyjściu. Głośniki zagrają. Będą miały tylko wypchnięte lub wciągnięte
    niskoczęstotliwościowe sekcje, będą się też grzały bezproduktywnie.
    Prawie wszystkie wzmacniacze, w tym cyfrowe, taki offset zignorują i
    kłopotu nie będzie. Tact niestety nie zignoruje.

    Miłego.
    Irek.N.