  • 1. Data: 2014-04-13 21:27:29
    Temat: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Od: "tolek" <t...@n...spamu>

    Od kilku lat nastała moda na głupkowate ronda wykładane od wewnętrznej
    krawędzi kostką. Kostka tworzy jakby "chodnik dla pieszych"
    Kierujący odnosi wrażenie, że to po to by tam nie jeździć.
    Osobówka ledwo się składa na takim rondzie a dopiero co jakiś TIR. Pas
    asfaltowy praktycznie na szerokość przyjmuje na styk tylko osobówkę.
    A na środku ronda przeważnie wsadzony jakiś głupkowaty, wystający 1m nad
    jezdnię "rondel" do zasłaniania widoczności żebyś tylko nie widział, że ktoś
    z przeciwka wjechał właśnie na rondo.
    Jaki cel takich rond? Po co jest ta kostka?
    http://goo.gl/maps/qKhGL
    Nie można budować ronda jak dawniej gdzie na całej szerokości okręgu
    jezdnego był położony asfalt.
    Kostka nieraz jest tak wysoko położona w formie progu, że jak się zagapisz
    to po feldze uderza.
    Kompletnie nie pojmuję ideologii związanej z tymi chorymi rondami.
    Głównie mnie ta kostka zastanawia.
    Szwagier miał nadstan kostki i trzeba ją było gdzieś zacząć upychać?

  • 2. Data: 2014-04-13 22:09:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Apr 2014 21:27:29 +0200, tolek napisał(a):
> [...]
    > jezdnię "rondel" do zasłaniania widoczności żebyś tylko nie widział, że ktoś

    Ten rondel to moze byc uzyteczny - widac ze jest wysepka, ktora trzeba
    ominac, a jak kto i tego nie zauwazy, to wiecej ofiar nie pociagnie,
    tylko sam sie uszkodzi.
    Zbocze takiego pagorka powinno byc oblozone, zeby deszcz nie rozmyl.
    Czyms jasnym, zeby bylo w swietle reflektorow widac

    > Jaki cel takich rond? Po co jest ta kostka?
    > http://goo.gl/maps/qKhGL
    > Nie można budować ronda jak dawniej gdzie na całej szerokości okręgu
    > jezdnego był położony asfalt.

    Nie wiem po co, ale drogi sie u nas robi zgodnie z rozporzadzeniem :-)

    > Kostka nieraz jest tak wysoko położona w formie progu, że jak się zagapisz
    > to po feldze uderza.

    Ale na skrzyzowaniu nie powinienes sie zagapiac a drobna grzywna
    bedzie miala pozytywny wplyw :-)

    To przeciez na tira jest projektowane, osobowka powinna bez problemu
    przejechac - zreszta sam znalazles fotke - ile ta miejsca po bokach
    tego busika.

    > Kompletnie nie pojmuję ideologii związanej z tymi chorymi rondami.
    > Głównie mnie ta kostka zastanawia.
    > Szwagier miał nadstan kostki i trzeba ją było gdzieś zacząć upychać?

    Raczej nie, ile na takie jedno rondo zejdzie ... plac jakis
    wybrukowac, to znacznie wiecej upchnie.

    Tak sie na to patrze ... moze to i sens wewnetrzny pasek nierowno
    wybrukowac, aby osobowki zniechecic do jazdy "dwoma pasami", a zeby
    jednak tir z naczepa mogl we wszystkie strony przejechac.

    J.

  • 3. Data: 2014-04-13 22:53:02
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2014-04-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > wybrukowac, aby osobowki zniechecic do jazdy "dwoma pasami", a zeby
    > jednak tir z naczepa mogl we wszystkie strony przejechac.

    Dla tira to już w ogóle tragedia bo najczęściej sprawia to, że jest
    wychylony na zewnątrz (łatwiej się przewróci) a dodatkowo kostka albo
    czasami takie dziwne 'kamienie' kaleczą opony w naczepie na ciasnych
    łukach.

    Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
    potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
    prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
    również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
    rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
    skrzyżowanie znacznie szybciej.

    Dodatkowo gabaryty mają niezły zgryz, już widziałem rondka po
    przejezdzie długich gabarytów zaorane z brzegów bo nawet ze skrętnymi
    osiami nie szło się wyrobić.

    A wysepka na środku wybija tira w górę, leci i tak prosto jak strzała
    tylko kabina się potrafi urwać.
    https://www.youtube.com/watch?v=vl-2xbbQH9s

    Reasumując - w PL mamy ronda drogie, nieefektywne i nieprzyjemne.

    --
    WildS

  • 4. Data: 2014-04-13 23:28:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
> [...]
    > również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
    > rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać

    Eee, we Wroclawiu mamy jedno rondo szerokie, o poranku szaleja tam
    glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.

    Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu
    zwalniania ciezarowek.

    J.

  • 5. Data: 2014-04-14 09:27:04
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2014-04-13 23:28, J.F. pisze:
> [...]
    > glownie osobowki, a i tak generuja niezly korek.
    >
    > Rondo takie jest, ze przepustowosc ma ograniczona, nie tylko z powodu

    Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte
    Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.

    Ewa

  • 6. Data: 2014-04-14 09:49:52
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 14 Apr 2014 09:27:04 +0200, FEniks napisał(a):

    > Najfajniejsze we Wrocławiu to jest rondo Spółdzielcza/Dembowskiego/Monte
    > Cassino/Bacciarellego. Mistrzostwo świata.

    Przebijam - rondo w Toruniu ul. Legionów koło zajezdni autobusowej.
    Mistrzowie świata i okolic zbudowali rondo które daje możliwość
    przejechania na wprost tak jakby to była jedna długa prosta. Powoduje to,
    że ludzie "zapominają" że to jest jednak rondo i walą z zamkniętymi oczami
    wymuszając na jadących po rondzie.

    To ja już wolę takie ronda jak w pierwszym poście.

    --
    Franc

  • 7. Data: 2014-04-14 10:40:30
    Od: Kapibara <x...@y...zzz>

    W Częstochowie też takie jest: http://goo.gl/maps/jHEu5

  • 8. Data: 2014-04-14 10:52:47
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 14 Apr 2014 10:40:30 +0200, Kapibara napisał(a):

    > W Częstochowie też takie jest: http://goo.gl/maps/jHEu5

    Toruńscy mistrzowie budowy dróg i mostów:
    http://goo.gl/g7FbsA

    --
    Franc

  • 9. Data: 2014-04-14 11:14:34
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Toruńscy mistrzowie budowy dróg i mostów:
    > http://goo.gl/g7FbsA

    A to jest najbardziej zakorkowane pozamiejskie rondo w PL, zwlaszcza w
    weekendy z Wawy :)
    http://goo.gl/maps/d2otr

  • 10. Data: 2014-04-14 11:21:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "tolek" napisał w wiadomości grup
    straweb.com...

    > Kompletnie nie pojmuję ideologii związanej z tymi chorymi rondami.
    > Głównie mnie ta kostka zastanawia.

    Widocznie nie spotkałeś idiotów co przejeżdżają rondo prosto. Ta kostka jest
    właśnie po to by taką jazdę uprzykrzyć a więc zachęcić kierowców do
    zwolnienia. Jednocześnie ciężarówka czy autobus mają do dyspozycji trochę
    szerszą jezdnię.

    Pozdrawiam
    Ergie