    From: WildS <f...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową
    Date: Sun, 13 Apr 2014 22:53:02 +0200 (CEST)

    On 2014-04-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Raczej nie, ile na takie jedno rondo zejdzie ... plac jakis
    > wybrukowac, to znacznie wiecej upchnie.
    >
    > Tak sie na to patrze ... moze to i sens wewnetrzny pasek nierowno
    > wybrukowac, aby osobowki zniechecic do jazdy "dwoma pasami", a zeby
    > jednak tir z naczepa mogl we wszystkie strony przejechac.

    Dla tira to już w ogóle tragedia bo najczęściej sprawia to, że jest
    wychylony na zewnątrz (łatwiej się przewróci) a dodatkowo kostka albo
    czasami takie dziwne 'kamienie' kaleczą opony w naczepie na ciasnych
    łukach.

    Takie ciasne rondka przejezdza się przez to na prawdę powoli co
    potrafi generować niezłe korki (Stryków, Kołbiel chociażby). Tir hamuje
    prawie do zera nie tylko przy wjeżdzaniu, co jest akurat normalne, ale
    również przy zjeżdzaniu, spowalniając wszystkich za nim. W ojczyźnie
    rondek - UK - raczej na wyjeździe można śmiało deptać gaz i zwalniać
    skrzyżowanie znacznie szybciej.

    Dodatkowo gabaryty mają niezły zgryz, już widziałem rondka po
    przejezdzie długich gabarytów zaorane z brzegów bo nawet ze skrętnymi
    osiami nie szło się wyrobić.

    A wysepka na środku wybija tira w górę, leci i tak prosto jak strzała
    tylko kabina się potrafi urwać.
    https://www.youtube.com/watch?v=vl-2xbbQH9s

    Reasumując - w PL mamy ronda drogie, nieefektywne i nieprzyjemne.

    --
    WildS