    From: "tarnus" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Współczesne HDD a awaryjność
    Date: Mon, 29 Nov 2010 09:54:08 +0100

    Użytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:icp0uo$5hn$1@inews.gazeta.pl...

    > Poza tym to każdej firmie zdarzają się pady i jest to mniej więcej po
    > równo.

    Montuję dyski w urzadzeniach które pracują 24h/dobę a są to rejestratory TV
    przemysłowej.
    Zamontowałem ponad 150dysków ATA i SATA Seagate SV35 pojemności 300, 500
    oraz 750GB. Szok! 70% tych dysków trzeba było reklamować z powodu bardzo
    szybko pojawiających się bad sektorów. Zwłaszcza 500tki i 750tki. Seagate
    Barracuda o pojemności 500GB tez jakas pechowa była bo na 30szt 9 padło.
    Padały jak muchy.
    Zamówiłem też 100szt. WD Caviar Blue 500GB w wersji ATA bo akurat takie
    sugerował producent sprzetu. Wszystkie są już u klientów od roku czasu.
    Narazie reklamowałem jakieś 8 szt więc w porównaniu do Seagate to kosmos ale
    8% uszkodzeń to i tak nie najlepiej. Od ponad pół roku montuję Samsungi HD o
    pojemnościach 750GB, 1T, 1,5T. Średnio 20 szt. miesięcznie. Jak narazie
    reklamowałem 3szt.
    A teraz napiszę co sądzę o hurtownikach i przewoźnikach. Jest taka jedna
    firma w Rzeszowie która przysłała mi 50szt. dysków w pudle wrzuconych luzem
    a raczej wyglądało jakby ktoś łopatą je ładował. Pudło było ponad dwukrotnie
    większe niż zawartość wogóle niezabezpieczocnych dysków. Jak grzechotka.
    Zrobiłem fotki i odesłałem im wszystko spowrotem i podziękowałem za dalszą
    współpracę. Innym razem spedytor przyniósł mi paczkę i rzucił jak ziemniaki
    przed nogami. Nie przyjąłem i powiedziałem że teraz to pan sam za nią
    zapłaci. Tak też się stało.
    Dawniej wysyłało się dysk zapakowany jak jajko i jak była naklejka "szkło"
    to uważano na przesyłkę. Ten co go pakował miał pojęcie co ma w ręce. Teraz
    choćby nie wiem co było naklejone to spedytorzy firm przewozowych nie mają
    nawet czasu oglądnąć paczkę i wszystkie traktują tak jakby w środku były
    ziemniaki.
    Co do wymyślania Seagate to fakt. Miałem spór o naklejki. Z tym że ja
    wygrałem z nimi gdyż mam świadomość co robię i naklejki naklejam tak aby nie
    zasłaniały absolutnie żadnych napisów i otworków na dysku.

    Marek