-
11. Data: 2018-12-16 13:40:40
Temat: Re: Wskaźnik naładowania akumulatora
Od: sirapacz <n...@s...pl>
W dniu 2018-12-16 o 01:33, kk pisze:
> http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h
>
> Może coś tak prostego wystarczy?
https://www.aliexpress.com/item/Multi-function-Water
proof-Red-LED-AC-Digital-Voltmeter-Electric-Motorcyc
le-12V-Lead-acid-Voltage-Meter-Gauge/32761793507.htm
l
to mam - mozna kalibrowac bt pokryc straty na kablach. mozna zmienic
zakres i np monitorowac jedno ogniwo li-ion jak i aku czy baterię
akumulatorow (12V, 24V, 36V, 48V, 56V, 60V, 64V, 72V, 84V lead-acid
battery, lithium battery or NI-MH battery by yourself. Or you can also
set up the quantity of battery series connection.)
-
12. Data: 2018-12-16 13:55:11
Temat: Re: Wskaźnik naładowania akumulatora
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Jak dolozyc szeregowo diode zenera 2,5V albo cztery diody krzemowe to zakres robi sie
w sam raz.
-
13. Data: 2018-12-16 14:06:14
Temat: Re: Wskaźnik naładowania akumulatora
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-12-16 o 11:54, T. pisze:
> W dniu 2018-12-16 o 01:33, kk pisze:
>> http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h
>>
>> Może coś tak prostego wystarczy?
>
> Moje propozycje:
> https://glowny-mechanik.pl/2017/08/23/woltomierz-sam
ochodowy/
>
>
> Ja sam zamówiłem to:
> https://pl.aliexpress.com/item/DC-12-24V-4-In-1-2-US
B-Ports-Universal-Dual-USB-Car-Charger-Adapter-LCD/3
2663980645.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.59e85c0fAQRUzX
>
>
> Praktyka pokazuje, że jedno gniazdo ma 1 A, a drugie - 2,1 A.
>
Praktyka pokazuje też, że styki na gnieździe zapalniczki robio co chco :)
Znaczy, jak po czasie pokręcisz w gnieździe woltomierzem to łapie lepszy
kontakt i wskazania są inne. Wiem bo mam w kilku autach. Generalnie
fajne bo wyłapuje np złą pracę regulatora napięcia, czego wskaźnik
słupkowy nie pokaże, bo u niego będzie max a tutaj skala jest spokojnie
większa i odczytasz np 15,2v. Co do stanu słabego aku to można sobie też
robić zapiski, do jakiego poziomu wyładowania, auto jeszcze odpali (jak
ktoś mało jeździ i auto głównie stoi) Mam takie jedno auto i 11,6v
odpala...ledwie ale przy 11,3 już nie. Wtedy nie ma co próbować i trzeba
podładować.
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy>>>
POLSKA W ŚWIATOWEJ ELICIE GOSPODARCZEJ
-
14. Data: 2018-12-16 15:33:31
Temat: Re: Wskaźnik naładowania akumulatora
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-12-16 o 01:33, kk pisze:
> http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h
>
> Może coś tak prostego wystarczy?
Nie, guzik na tym zobaczysz, ja kupiłem takie coś
https://pl.aliexpress.com/item/Inteligentny-Samoch-d
-adowarka-2-USB-PODW-JNY-Port-Adapter-adowania-Telef
onu-kom-rkowego-dla-samsung/32857992089.html
pokazuje nap aku, nap na wyjściu ładowarki i prąd ładowania.
Do podglądu stanu aku wystarczy, załączasz na postoju światła np:
mijania i patrzysz na spadek napięcia, jak ci spadnie poniżej 11V to
wiesz że aku już słaby albo rozładowany.
--
Pozdr
Janusz
-
15. Data: 2018-12-16 15:37:35
Temat: Re: Wskaźnik naładowania akumulatora
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2018-12-16 o 01:33, kk pisze:
> http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h
>
> Może coś tak prostego wystarczy?
Nie wystarczy.
Jeśli chcesz sprawdzać stan akumulatora musisz go obciążyć przez
określony czas określonym prądem i zmierzyć różnice napięć.
Jesli chcesz zmierzyć poprawność ładowania aku przez instalacje
samochodu potrzebujesz najprostszego multimetru "z biedronki", mierzysz
na klemach aku oraz na śrubie alternatora i klemie ujemnej aku.
Prąd spoczynkowy mierzysz szeregowo między aku a klemą
Wówczas będziesz znał faktyczny stan całego układu.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
16. Data: 2018-12-16 17:14:32
Temat: Re: Wskaźnik naładowania akumulatora
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu niedziela, 16 grudnia 2018 15:37:40 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:
> Nie wystarczy.
>
> Jeśli chcesz sprawdzać stan akumulatora musisz go obciążyć przez
> określony czas określonym prądem i zmierzyć różnice napięć.
>
> Jesli chcesz zmierzyć poprawność ładowania aku przez instalacje
> samochodu potrzebujesz najprostszego multimetru "z biedronki", mierzysz
> na klemach aku oraz na śrubie alternatora i klemie ujemnej aku.
> Prąd spoczynkowy mierzysz szeregowo między aku a klemą
>
> Wówczas będziesz znał faktyczny stan całego układu.
>
Czynności calkowicie zbyteczne w czasach gdy nowy aku kosztuje poniżej 200pln
-
17. Data: 2018-12-16 20:39:10
Temat: Re: Wskaźnik naładowania akumulatora
Od: Pszemol <P...@P...com>
kk <k...@o...pl> wrote:
> On 2018-12-16 08:33, Zenek Kapelinder wrote:
>> Moglbys napisac skad taki wniosek ze do auta sie nie nadaje. Nadaje sie
>> do samochodu. Wlaczanie sie kolejnych kresek co ~0,6V jest wystarczajace .
>>
>
> No właśnie wydaje się, że progi w jakich te bloki się załączają są
> całkiem całkiem. Oscyluje wokół tego o czym tutaj pisano.
>
> "Zależność napięcia od ilości śwecących bloków:
> - poniżej 9,9V - 0 bloków
> - 9,9V - 10,5V - 1 blok
> - 10,5V - 11,1V - 2 bloki
> - 11,1V - 11,7V - 3 bloki
> powyzej 11,7V - 4 bloki
> "
>
> Ja raczej tego nie będę instalował, ale sama koncepcja pokazywania
> bloków wydaje mi się słuszna.
Bo nie masz pojecia o czym mowisz. :-)
-
18. Data: 2018-12-16 20:39:11
Temat: Re: Wskaźnik naładowania akumulatora
Od: Pszemol <P...@P...com>
kk <k...@o...pl> wrote:
> On 2018-12-16 10:27, Uncle Pete wrote:
>> On 2018-12-16 01:33, kk wrote:
>>> http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h
>>>
>>> Może coś tak prostego wystarczy?
>>
>> Wolałbym z cyframi - w poprzednim samochodzie miałem dołożony taki
>> zespolony z termometrem zewnętrznym, z jednym znakiem po przecinku.
>> Ponadto full kresek tego z Allegro są już przy 11,7V, co moim zdaniem
>> jest stanowczo za mało.
>
> Z samych cyfr niewiele wynika, pierniczy się równo jakie były, jakie
> powinny być. Właśnie taki skondensowany raport wydaje się najwłaściwszy.
>
> No ale faktycznie jest to trochę za mało w tym wskaźniku, takie do
> raportowania stanu akumulatora przed rozpoczęciem ładowania. Jest wersja
> 4S http://niusy.pl/@allegro.pl/a5k ale w niej te progi są z kolei duże
> pasujące bardziej do sprawdzania ładowania.
>
> "Zależność napięcia od ilości świecących bloków
> - poniżej 13,2V - 0 bloków
> - 13,2V - 14 V - 1 blok
> - 14V - 14,8V - 2 bloki
> - 14,8V - 15,6V - 3 bloki
> powyzej 15,6V - 4 bloki
> "
>
> Ja tak się zastanawiam bo bym, sobie zrobił monitoring, ale nie wiem
> jakie stany byłyby dla mnie istotne. Pomysł jest taki by użyć niejakiego
> ESP i od razu wysyłać pomiar w eter. Bo jak mi samochód stoi to ja wcale
> nie zamierzam regularnie do niego chodzić by sprawdzić co pokazuje
> wskaźnik w nim zainstalowany.
>
Ja mam lepszy pomysł: zamiast ,,monitorować" stary, zużyty akumulator
sprawdź alternator, kup nowy aku i zapomnij o temacie na 3-4 lata.
-
19. Data: 2018-12-16 20:44:28
Temat: Re: Wskaźnik naładowania akumulatora
Od: Pszemol <P...@P...com>
Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
> Moglbys napisac skad taki wniosek ze do auta sie nie nadaje.
Bo stopnia naładowania nie można sensownie oceniać na podstawie napięcia w
instalacji.
Jak silnik pracuje to o napieciu decyduje regulator w alternatorze i nie
zalezy ono od stanu naladowania akumulatora.
Jak silnik nie pracuje i rozrusznik nie jest załączony to masz za małe
obciążenie akumulatora aby ocenić stan jego naładowania, a tym bardziej
zdolność kręcenia rozrusznikiem zimnego silnika rano.
> Nadaje sie do samochodu. Wlaczanie sie kolejnych kresek co ~0,6V jest wystarczajace
.
>
Tak, nadaje się do samochodu jako bezsensowna zabawka dodatkowo obciążająca
pewnie osłabioną już instalację.
-
20. Data: 2018-12-16 20:52:02
Temat: Re: Wskaźnik naładowania akumulatora
Od: Pszemol <P...@P...com>
Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:
> W dniu 2018-12-16 o 01:33, kk pisze:
>> http://niusy.pl/@allegro.pl/a5h
>>
>> Może coś tak prostego wystarczy?
>
> Nie wystarczy.
>
> Jeśli chcesz sprawdzać stan akumulatora musisz go obciążyć przez
> określony czas określonym prądem i zmierzyć różnice napięć.
>
> Jesli chcesz zmierzyć poprawność ładowania aku przez instalacje
> samochodu potrzebujesz najprostszego multimetru "z biedronki", mierzysz
> na klemach aku oraz na śrubie alternatora i klemie ujemnej aku.
> Prąd spoczynkowy mierzysz szeregowo między aku a klemą
>
> Wówczas będziesz znał faktyczny stan całego układu.
>
>
I to jest prawidlowa odpowiedz.
Dodac jeszcze mozna badanie stanu naladowania aku poprzez mierzenie
gestosci kwasu w celach akumulatora.