-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Reply-To: m...@p...onet.pl
Subject: Re: Wskaźnik naładowania akumulatora
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <pv46g2$mjc$1@news.icm.edu.pl>
<1...@4...net>
<pv6hf5$k21$1@news.icm.edu.pl> <pv886c$616$2@dont-email.me>
<pv89no$73d$1@news.icm.edu.pl> <pv94nt$h60$1@dont-email.me>
<pv95vl$621$1@news.icm.edu.pl>
<5c1844f3$0$506$65785112@news.neostrada.pl>
<pva4ju$tni$1@news.icm.edu.pl>
<5c18c8ed$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
<pvec11$nbn$1@news.icm.edu.pl>
From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
Organization: A.P.Z.
Date: Wed, 19 Dec 2018 22:47:27 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.3.3
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <pvec11$nbn$1@news.icm.edu.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 51
Message-ID: <5c1abca4$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 213.238.86.4
X-Trace: 1545256100 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 523 213.238.86.4:54920
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4511
X-Received-Body-CRC: 241879934
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2646619
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-12-19 o 22:08, kk pisze:
> On 2018-12-18 11:15, LordBluzg(R) wrote:
> ...
>>
>> Już tu pisałem, że najprosciej sobie woltomierz/ładowarkę wjebać w
>> gniazdo zapalniczki i po przekręceniu kluczyka odczytać wartość.
>> Generalnie też jest to do dupy bo mam takie auto, które stoi w garażu
>> a że jeździ nim kobieta sporadycznie, to odłączanie aku nie wchodzi w
>> grę bo se klemy nie przykręci, mogę jej wyłącznik zrobić ale radio się
>> resetuje. Łażę tam co jakiś czas i sprawdzam to jebane napięcie.
>> Generalnie też to wszystko do dupy bo nawet jesli ostatnim woltem auto
>> odpali, to robi 20km i chuja z takim doładowaniem aku, bo się nie
>> doładuje. Woltomierz wstawiłem tam tylko po to, że jak kobieta wsiada,
>> przekręca kluczyk i odczyta że jest 11,6V to ma podłączyć to pod
>> prostownik na 5 godzin minimum, czy jedzie czy nie jedzie. Baba nie
>> rozkminia że nie można codziennie ładować tego prostownikiem albo
>> cyklicznie, co tydzień tym bardziej że prostownik jest gdzie indziej
>> bo garaż nie ma zasilania. Aku nowy ale jak czasem auto stoi 3
>> tygodnie to się rozładuje. Nie ma ustaleń, gdzie i kiedy pojedzie i
>> jaki czas bedzie ten jebany alternator nakurwiał ampery więc
>> woltomierz robi tutaj jako przypominajka że trzeba podładować z
>> prostownika. Drugą zaletą takiego woltomierza jest wskazanie stanu
>> pracy alternatora. Już się zdarzyło że jebnął regulator i w poprzednim
>> aku wygieły się płyty i do wyjebania. Teraz jak zobaczy powyżej 15v i
>> będzie reakcja to można uratować takie aku przed ujebaniem.
>
> No to właśnie o takiej sytuacji mówię, że zostawiam komuś samochód kto
> słabo go ogarnia a potem zastaję kompletnie rozładowany akumulator. Ta
> osoba nie będzie analizowała wskazań woltomierza więc najprościej będzie
> podłączyć coś, np moduł ESP, co mi to prześle do domu. I może sobie
> nawet na miejscu napięcie wyświetlać, ale raczej naiwniactwem byłoby
> liczyć na to, że zostanie to zrozumiane i pójdzie za tym właściwa reakcja.
To też nie jest takie hop. Wskaźnik, który podłączysz nie wyczai
pojemności a spadek napięcia nie do końca jest wymierny. U mnie działa
to tak, że baba ma przekręcić kluczyk i włączyć postojowe, żeby obciązyć
aku i odczytać woltomierz. Zdarzało się nie raz, że woltomierz pokazuje
11,8V , przekręcasz kluczyk i lampki gasną i pizda. Jak przekręci
kluczyk, obciązy aku i odczyta 11,6 to ma ładować ten aku, po jeździe
czy przed w zależności jak ma czas ale bezwzględnie. Pół roku z tym
walczyłem bo mnie wkurwiało już odpalanie na kablach. Zaczaiła te 11,6 i
procedura leci dalej, znaczy pilnuje :)...bo jej zależy. Co innego jak
jest tympy user i ma to w dupie. Ja też musiałem dokładnie sprawdzić do
ilu może być ten spadek z 12v, żeby jeszcze rozrusznik zakręcił
możliwie. Wyszło 11,6. Uzależnione jest to oczywiście od pojemności aku
i pojemnosci silnika w moim przypadku Mitsu Colt 1,3L a aku to 45AH.
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy>>>
POLSKA W ŚWIATOWEJ ELICIE GOSPODARCZEJ
Następne wpisy z tego wątku
- 20.12.18 11:44 T.
- 20.12.18 21:36 kk
- 20.12.18 21:38 kk
- 21.12.18 00:04 LordBluzg(R)
- 21.12.18 18:14 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-16 PV teraz
- 2025-02-16 Czy chodzenie jest ekologiczne?
- 2025-02-15 skurwiałe miasto
- 2025-02-16 Puszka lub gniazdo trójfazowe na balkonie
- 2025-02-16 Przepisy przeciwpożarowe w bloku mieszkalnym.
- 2025-02-15 statystyki urodzeń
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=