  • Data: 2010-11-16 13:42:49
    Temat: Re: Wskazanie kierującego
    Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4ce18c4c$0$27027$65785112@news.neostrada.pl...
    > Przypadł mi obowiązek wskazania komu powierzyłem pojazd.
    > Czy jest gdzieś określony wymagany zakres tej informacji?
    >
    > Bo Straż Gminna Gminy Słupsk życzy sobie podać im m.in. nazwisko
    > panieńskie matki, miejsce urodzenia, pesel, serie i nr dowodu osobistego,
    > kod pocztowy i telefon osoby której powierzyłem pojazd.
    >
    > Jeżeli podam im tylko imię i nazwisko tej osoby, to wystarczy żeby spełnić
    > wymóg art. 78.4 PoRD?

    Jak uniknąć mandatu za zdjęcie z fotoradaru? Kierowcy mają swoje sposoby
    http://www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/201007
    10/WYPADKI/109578138

    Czy można nie podać danych kierowcy
    Na zdjęciu z fotoradaru nie widać twarzy brata kierującego moim autem.
    Niestety dopuścił się on w tym czasie nie tylko przekroczenia prędkości, ale
    był także w stanie nietrzeźwości. Czy w takiej sytuacji mogę powołać się na
    prawo do uchylenia się od odpowiedzi na pytanie i odmówić wskazania danych
    kierowcy?

    Czy mogę nie wskazać kierującego pojazdem
    Funkcjonariusz policji kazał mi wskazać sprawcę wykroczenia uwidocznionego
    na zdjęciu z fotoradaru. Odmówiłem. Policjant ukarał mnie mandatem 500 zł.
    Czy miał do tego prawo?

    http://prawo.gazetaprawna.pl/porady/399378,jak_legal
    nie_uniknac_mandatu_za_zdjecie_z_fotoradaru.html

    Jest o wiele bezpieczniejszy sposób na uniknięcie punktów karnych.

    Gdy dowodem jest zdjęcie z fotoradaru można przyznać, że nie pamięta się,
    kto prowadził. Zapłacimy wprawdzie mandat od 20 - do 500 zł, ale nie
    otrzymamy punktów karnych - mówią policjanci.

    http://www.sfora.pl/Zlapal-cie-fotoradar-Mozesz-unik
    nac-punktow-karnych-a12533