  • Data: 2010-11-16 15:16:54
    Temat: Re: Wskazanie kierującego
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-11-15 23:32, Przemek V wrote:

    > Strażnicy z DC twierdzą, że nie mają prawa ukarać cię za niewskazanie. Jeśli
    > na zdjęciu ewidentnie nie jesteś Ty a nie chcesz wskazać kierującego to w
    > Warszawie SM kieruje sprawę do policji. Jeśli policja cię przesłucha jako
    > podejrzanego to odmawiasz składania zeznań (Twoje święte prawo) a jeśli jako
    > świadka to masz prawo nie pamiętać. Ja na razie z niecierpliwością czekam ze
    > 3 miesiące na wezwanie odbite przez SM na policję.

    To jest akurat dosc sliski watek. Bo generalnie zgodnie z art. 183 kpk
    ten przepis tyczy sie jedynie odpowiedzialnosci za przestepstwo i
    przestepstwo skarbowe (a nie wykroczenie). Wiec niby mozna sie powolywac
    na wiedze, ze podczas jazdy czlonek rodziny popelnil przestepstwo (mogl
    jechac np. po pijanemu ale rownie dobrze popelnic tez napad - o czym
    teoretycznie mozna posiadac wiedze a sie nia wcale nie dzielic). Tyle
    ze po takiej deklaracji nie zdziwilbym sie gdyby policja np.
    zasugerowala, ze wobec tego chetnie zabezpieczy i obejrzy samochod pod
    katem wszystkich zaistnialych w okolicy przestepstw.

    --

    memento lorem ipsum