  • 51. Data: 2011-08-17 12:00:10
    Temat: Re: Wrocław, Ślężna - kolejna ofiara ślepego TIRmana?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    DoQ napisał(a):
    > A ten tempomat to zero-jedynkowy jest? Nie można dostosować
    > prędkości do tego poprzedzającego, jadącego 3km/h wolniej?
    A ten wolniej nie może przyspieszyć 3 km/h?
    A osobówki co robią jak maja przed sobą jadącego 3 km/h wolniej?
    > Nawet ekonomiczniej jechać za innym chyba?
    To zależy od obciążenia i przełożenia. Wolniej nie oznacza ekonomiczniej.

    Z mojego doświadczenia na A4, jak na stu kilometrowym odcinku, trafię
    cztery max pięć momentów ze sie wyprzedzają, a bywa że jeden lub dwa
    razy, to nie jest tak źle.
    Osobówki więcej bydła robią, i ich bardziej sie boje niż TIRow. TIR
    jest przewidywalny.
    --
    Krzysiek

  • 52. Data: 2011-08-17 12:14:51
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > Osobówki więcej bydła robią, i ich bardziej sie boje niż TIRow. TIR
    > jest przewidywalny.

    Jadąc przepisowo te 40-50m za TIRem, ktory sobie wymyslil wyprzedzania
    kolegi to spokojnie mozna zareagowac (np. zwolnic).

    Jak sobie grzecznie jade autostradowa 130km/h prawym pasem i mam potrzebe
    wyprzedzic takich np. 2-3 co to jada np. 110-120km/h, sprawdzam w lusterku,
    ze mam jakies 200-300m za soba na lewym pasie zwodnika to sie biore za
    wyprzedzanie. Ile to razy sie wkurwialem jak sie okazywalo iz ten co to byl
    te 200-300m z tylu po kilku sek siedzial mi na zderzaku i grzal dlugimi po
    lusterkach, ze mam mu ustapic, bo sie spieszy. Niby gdzie mam nagle zniknac
    ? Na prawym pasie nie ma miejsca bo akurat jestem na wysokosci 2
    wyprzedzanego, z lewej mam barierke. Ma pecha. Musi poczekac, az wyprzedze.

    ps.
    No, a teraz "rakietmistrze" i jezdzacy na "logike" (a nie PoRD) mozecie
    sobie pouzywac.

    --
    MHM
    http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

  • 53. Data: 2011-08-17 12:20:50
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Pooh napisał(a):
    > Ale to ich od myślenia nie zwalnia.
    Łamią przepisy manewrem wyprzedzania?
    > Niech doinwestują w radar do tempomatu,
    > nie będą musieli przestawiać prędkości i grzecznie jeden za drugim dotoczą
    > się gdzie trzeba.
    Tylko po to by Ciebie nie denerwować?
    A Ty potrafił byś się toczyć za kimś?
    Jak zdejmiesz nogę z gazu na dwie minuty to samochodzik sie nie zepsuje.
    --
    Krzysiek

  • 54. Data: 2011-08-17 12:29:23
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    MHM napisał(a):
    > Jak sobie grzecznie jade autostradowa 130km/h
    Teraz jest 140, a spokojnie można cisnąć 150km/h
    > prawym pasem i mam potrzebe
    > wyprzedzic takich np. 2-3 co to jada np. 110-120km/h, sprawdzam w lusterku,
    > ze mam jakies 200-300m za soba na lewym pasie zwodnika
    To jest mało 200-300m, chyba że oszacujesz jego prędkość.
    > to sie biore za
    > wyprzedzanie. Ile to razy sie wkurwialem jak sie okazywalo iz ten co to byl
    > te 200-300m z tylu po kilku sek siedzial mi na zderzaku
    Bo nie oszacowałeś jego prędkości i wpieprzyłeś się mu przed maskę.
    > i grzal dlugimi po
    > lusterkach, ze mam mu ustapic,
    Nie ustąpić, tylko Cię zjebał za zajechanie drogi.
    > No, a teraz "rakietmistrze" i jezdzacy na "logike" (a nie PoRD) mozecie
    > sobie pouzywac.
    A co tu poużywać. Właśnie takich jak Ty się boję.
    --
    Krzysiek

  • 55. Data: 2011-08-17 12:38:45
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2011 12:20:50 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):
    > Łamią przepisy manewrem wyprzedzania?
    Często tak. Widziałem już mandaty za to.

    Art. 19. 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
    1. jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;
    3. utrzymywać odstęp niezbędny do uniknięcia zderzenia w razie hamowania
    lub zatrzymania się poprzedzającego pojazdu.

    Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić
    się w szczególności, czy:
    1. ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    utrudnienia komukolwiek ruchu;

    > A Ty potrafił byś się toczyć za kimś?
    Jeżeli różnica prędkości pomiędzy tym z przodu a prędkością jaką sobie
    zaplanowałem jest niewielka to dlaczego nie. Owszem, stosuję.

    > Jak zdejmiesz nogę z gazu na dwie minuty to samochodzik sie nie zepsuje.
    A Tirmanowi się zepsuje jak zdejmie, albo przycisk "-" przy tempomacie
    stuknie sobie?

    --
    Pooh Zwijasz?
    http://zwijaj.pl/

  • 56. Data: 2011-08-17 12:44:40
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2011 11:49:11 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):
    > Na końcu łuku masz pasy dla pieszych, i od nich jest juz przerywana.
    No właśnie zerknąłem potem, że zdjęcie jest całkiem dokładne i widać. To
    teraz popatrzymy gdzie pas zmieniają :-)
    Sam niejednokrotnie wpuszczam tam ciężarówkę, żeby nie miotał się gość i
    jechał już sobie spokojnie prawym. Jednak jeśli gość nie ma pewności, że
    prawy ma wolny to niech czeka spokojnie.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

    Dołącz do tych, którym zależy. http://zwijaj.pl/

  • 57. Data: 2011-08-17 12:54:33
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 17-08-2011 12:14, MHM pisze:

    > Jadąc przepisowo te 40-50m za TIRem, ktory sobie wymyslil wyprzedzania
    > kolegi to spokojnie mozna zareagowac (np. zwolnic).

    Serio? A ten TIR nie mógł zaczekać kilku sekund, tym bardziej że za nim
    już nic więcej nie jedzie?

    > No, a teraz "rakietmistrze" i jezdzacy na "logike" (a nie PoRD) mozecie
    > sobie pouzywac.

    Podasz jakiś przepis PORD, który daje uprawnia ciężarowym do zjechania
    na lewy i wymuszenie hamowania?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 58. Data: 2011-08-17 12:59:18
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 17-08-2011 10:56, Pooh pisze:
    > Ale tu nie ekonomia rządzi a hasło "aleluja i do przodu". Tudzież w
    > niektórych bardziej drastycznych przypadkach "po trupach do celu".

    Sami tworzą sobie jakieś niepisane prawa, a później dziwią się, że nie
    każdemu uśmiecha się je respektować.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 59. Data: 2011-08-17 13:13:23
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Pooh napisał(a):
    > A Tirmanowi się zepsuje jak zdejmie, albo przycisk "-" przy
    > tempomacie stuknie sobie?
    Juz pisałem. Ekonomia.
    Zestaw waży +- 40 ton, a i 60 i 70 się zdarzają. Zwolnienie prędkości
    nawet i te 10km/h, a potem rozbujanie go do zadanej prędkości, żre
    cholernie dużo paliwa. Więc unikają tego na trasie jak tylko mogą.

    Dla wyjaśnienia. Ja ich nie bronię, tylko ich rozumie. A od kiedy ich
    rozumie, mam juz to w dupie. Zwolnię, a potem i tak daje swoje w
    pedał. Szkoda nerwów.
    Jak to sie mówi... Jak nie potrafisz tego zmienić, to musisz to
    pokochać ;)
    --
    Krzysiek

  • 60. Data: 2011-08-17 13:15:08
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > Podasz jakiś przepis PORD, który daje uprawnia ciężarowym do zjechania
    > na lewy i wymuszenie hamowania?

    Gwaltownego ? Owszem, ale jesli jest o hamowanie polegajace na sciagnieci
    nogi z gazu to mozesz mu nagwizdac.