-
Data: 2011-08-21 20:41:31
Temat: Re: Wrocław, Ślężna - kolejna ofiara ślepego TIRmana?
Od: WildS <f...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2011-08-21, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> przerwe a potem stoje 14h, ale jestem przeciez po pracy.
> A po pracy to moge z kolegami na piwo, albo mecz obejrzec, albo zonie
> kuchenke naprawic :-)
Jak jedziesz z Polski na ANglie czy Hiszpanię to nie stoisz 14h tylko
np. 3x po 9, bo po co wiecej? trzeba zdazyc na czas.
> No dobra, widze ze to jest bardziej skompplikowane
> http://www.csk.szczecin.pl/czas-pracy-kierowcow-w-pl
-i-ue
> Czyli co - podzialu dobowego nie ma, odpoczynek minimalny 9h, ruszyc moge
> dowolnie i jak nie trace czasu na pierdoly to 45h tydzien pracy moge
> zalatwic w 4 doby ?
w tygodniu mozesz nawet 56h jechac pod warunkiem, ze w ciagu 2 tygodni
nie przekroczy to 90h. Tak, ze jak jednego tygodnia 6 dni wyjezdzasz np.
do 55h (na dlugich trasach do zrobienia) to w nastepnym tygodniu masz
juz tylko 35 dozwolone.
> Za to ciekawi mnie ten zapis o zmianie roboczej .. maximum 24h.
> To jak sobie przedluze postoj na parkingu i wyjdzie 25h, to co sie dzieje ?
nie, tu chodzi o to, żeby czas pracy + czas pauzy 9h/11h nie był > 24h
Czas pracy to wszysko od momentu rozpoczecia pracy (np. ruszenie rano z
parkingu, rozpoczecie zaladunku itd.) do momentu rozpoczecia dziennego
odpoczynku.
W skrócie znaczy to, ze masz 13h czasu pracy + 11h pauzy lub 15h pracy +
9h pauzy. 9h pauzy mozesz zrobic 3x w tygodniu. Jesli wyjezdzisz 15h
pracy to nawet jak zrobisz 15h pauzy to liczy sie ona jako 9h.
>>> Poza tym o ile pamietam to limit tygodniowy jest mniejszy, wiec nawet
>>> dobijania tych 9h nie musi pilnowac - jak bedzie dobijal od poniedzialku to
>>> mu w piatek zabraknie.
>> tygodniowy limit to 56h. 4x9h + 2x10h. Dwutygodniowy to 90h. W
>> zupelnosci wystarcza na jazdy w sobotę.
> Jedna, bo jak w jednym tygodniu uczciwie przejedziesz 56h, to w nastepnym
> 3 dni wolnego.
tak, no ale to wszystko zalezy jak duzo czasu spedzisz na zaladunkach.
Mozesz np. kilka razy pol dnia na załadunku spedziec i juz sobota w
trasie gotowa ;)
>> BTW, na takiej A4 z tego co widze to są długie odcinki z ograniczeniem
>> 110. Czy tam tez osobowki jadace 150 maja problemy z tirami? ;)
> Olbrzymi, bo sie nie daje takiego tira poboczem wyprzedzic :-)
>
> A poza tym zasada ta sama - jedziesz 110, dwa tiry sie wyprzedzaja -
> utrudniaja. Wyprzedzaja z zajechaniem drogi = niebezpiecznie bylo.
Ze 110 do 90 przez zdjecie nogi z gazu szybko sie zejdzie.
W ogole, ja nieodpowiedzialne wyprzedzanie w wydaniu tirow widze dosc
rzadko. Duzo czesciej niebezpieczne sytuacje powoduja niestety osobowki.
BTW: Moze to taki polski syndrom, ze jak juz sie po tych setkach km na
drogach krajowych zjedzie na autostrade to jakby ze smyczy spuscic ;)
--
WildS
Następne wpisy z tego wątku
- 21.08.11 20:53 WildS
- 21.08.11 21:38 Krzysztof 45
- 21.08.11 22:24 J.F.
- 21.08.11 22:34 J.F.
- 21.08.11 22:39 J.F.
- 21.08.11 23:14 RoMan Mandziejewicz
- 21.08.11 23:53 Adam Płaszczyca
- 22.08.11 00:13 Cavallino
- 22.08.11 00:15 WildS
- 22.08.11 00:18 WildS
- 22.08.11 00:22 WildS
- 22.08.11 01:24 J.F.
- 22.08.11 12:03 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 22.08.11 12:44 Pooh
- 22.08.11 12:46 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=