eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Wróblen
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 115

  • 71. Data: 2020-01-02 15:02:34
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-02 o 14:32 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
    > 2 razy lżejszy? Aż takich różnic nie ma.

    Chyba jednak są.

    > Ale nie produkuje się 800 kilowych samochodów.

    Szybko patrząc, internet podpowiada, że współczesne Twingo waży 790 kg.
    Peugot 108: 840 kg. Citroen C1: 855 kg... Ale może licho patrzę?

    > Mój C2 waży tonę a to gówno a nie samochód.

    No chyba że tak. :)

    > Obecnie półtorej tony to norma.

    Dlatego, że inaczej się nie da? Czy dlatego, że ludzie kupują ciężkie
    "imponujące" samochody, więc producenci uczynnie je poszerzają,
    wydłużają i dodają kolejne kilogramy każdego roku? No i koniki dodają,
    bo tymi kilogramami trzeba przecież poruszać. No i poza tym ludzie lubią
    koniki, szczególnie w mieście.

    > A różnica pomiędzy półtorej tony a dwie tony jest już niewielka.

    33% to "niewielka różnica"?

    > Nie każdego stać na utrzymywanie dwóch samochodów - jednego miejskiego
    > a drugiego rodzinnego. Zazwyczaj kończy się na rodzinnym.

    Czyli to z biedy ludzie kupują te wszystkie "miejskie SUVy". Przyznaję,
    nie pomyślałem.

    Mateusz


  • 72. Data: 2020-01-02 15:18:08
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2020 o 13:26, RadoslawF pisze:

    >>> Bo nie zna tego o którym pisze i nie wie czy aby po zakupy
    >>> nie jeździ małżonka w miejskim wozidle. Ale pisze jakby wiedział.
    >>
    >> Akurat wiemy. Chciał elektryka, ale żona okazała się bardziej
    >> rozgarnięta od niego i skończyło się na hybrydzie. Inaczej miałby
    >> terenówkę nie nadającą się ani do terenu ani do miasta, na dodatek z
    >> kijowym zasięgiem, więc w trasę też nie.
    >>
    >> Okazało się, że elektryk jest dobry dla wszystkich, tylko on jest
    >> takie specyficzny, że dla niego nie. Co więcej żeby do tego dojść
    >> potrzebował żony;)
    >
    > To dotyczy tego co pisał a nie tego o kim pisał.

    Przyznam, że nie romumiem. Majk szeroko opisywał jaki samochód chciał
    kupić, jaki kupił i co z nim robi. Więc tą wiedzę posiadamy z pierwszej
    ręki.

    --
    Shrek


  • 73. Data: 2020-01-02 15:38:06
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-02 o 14:34 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello Mateusz,
    >
    > Thursday, January 2, 2020, 2:00:57 PM, you wrote:
    >
    > >> Sprawność współczesnej elektrowni ,,na wynglu" sięga 60% w
    > >> rzeczywistych warunkach pracy. Sprawność dobrego diesla jest
    > >> daleko w tyle w rzeczywistych a nie idealnych warunkach pracy. a
    > >> dokładkę wytworzenie paliwa dla diesla też pochłania mnóstwo
    > >> energii.
    > > Nie mówię, że nie. Mówię tylko, że zwrot "jeżdżę na prąd" nie jest
    > > tożsamy z "jestem fajny". Przynajmniej nie w Polsce. Energia jest
    > > energia, i skądkolwiek by nie była - warto ją oszczędzać.
    >
    > Dlatego elektryczne są lepsze, bo oszczędzają. Nawet jeśli to ,,na
    > wyngiel".

    Rozwiązania istnieją po obu stronach. Start/Stop, wyłączanie
    części cylindrów, SREC...

    Podstawową, uniwersalną przeszkodą w tym całym oszczędzaniu pozostaje
    masa pojazdu, przy czym elektryki są od startu w gorszej pozycji, bo
    muszą nie tylko poruszyć swoje blachy, ale jeszcze dodatkowo zestaw
    akumulatorów.

    Mateusz


  • 74. Data: 2020-01-02 15:49:23
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2020 o 13:38, RoMan Mandziejewicz pisze:

    >>> Ja do kręcenia się wokół komina specjalnie kupiłem PHEVa i WIĘKSZOŚĆ
    >>> przelotów robię na prądzie.
    >> Niechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość
    >> przelotów robię na wynglu".
    >
    > Sprawność współczesnej elektrowni ,,na wynglu" sięga 60% w
    > rzeczywistych warunkach pracy.

    Sięga. Pod warunkiem, że to elektrociepłowania w zimę a nie elektrownia;)

    Sprawność elektrowni w Polsce wynosi średnio poniżej 40%.


    --
    Shrek


  • 75. Data: 2020-01-02 16:12:01
    Temat: Re: Wróblen
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:20200102150234.4e63eb34@mateusz...
    2020-01-02 o 14:32 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
    >> 2 razy lżejszy? Aż takich różnic nie ma.

    >Chyba jednak są.

    >> Ale nie produkuje się 800 kilowych samochodów.

    >Szybko patrząc, internet podpowiada, że współczesne Twingo waży 790
    >kg.
    >Peugot 108: 840 kg. Citroen C1: 855 kg... Ale może licho patrzę?

    Tak niespecjalnie wierze w te 790kg ... ani w 1.5tony.
    Nie ma ktos wagi w okolicy, zeby zwazyc ?

    >> Obecnie półtorej tony to norma.
    >Dlatego, że inaczej się nie da? Czy dlatego, że ludzie kupują ciężkie
    >"imponujące" samochody, więc producenci uczynnie je poszerzają,
    >wydłużają i dodają kolejne kilogramy każdego roku?

    To jedno.
    Z drugiej strony - samochody rosna tez mniej imponujaco ...
    wspolczesne polo wieksze niz golf sprzed lat.

    Moze chcemy troche komfortu, albo od tego niezdrowego jedzenia trudno
    zmiescic 100kg do malucha :-)

    Gdzies tam sa gwiazdki i bezpieczenstwo - moze po prostu odpowiednio
    sztywny samochod musi wazyc te 1200kg ..

    >No i koniki dodają, bo tymi kilogramami trzeba przecież poruszać.
    >No i poza tym ludzie lubią koniki, szczególnie w mieście.

    Po co - do jazdy 50 ?
    Kiedys tam w Niemczech stawki OC albo podatku byly uzaleznione od
    mocy.
    No i sporo samochodow mialo np 75KM z 1.6l.

    A teraz ... czy wieksza masa wymaga wiekszej mocy, czy sie Niemcy
    rozpedzily na swoich autostradach, czy mozliwosci techniczne
    skoczyly - bo moce znacznie wzrosly.
    Spalanie niekoniecznie, widac te 120KM z jednego litra jest oszczedne
    :-)

    >> Nie każdego stać na utrzymywanie dwóch samochodów - jednego
    >> miejskiego
    >> a drugiego rodzinnego. Zazwyczaj kończy się na rodzinnym.

    >Czyli to z biedy ludzie kupują te wszystkie "miejskie SUVy".
    >Przyznaję,
    >nie pomyślałem.

    W Polsce nie ma co o biedzie mowic, ale SUV fajna rzecz ... na
    wroclawskie krawezniki :-)

    J.


  • 76. Data: 2020-01-02 16:31:15
    Temat: Re: Wróblen
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-02 o 15:18, Shrek pisze:

    >>>> Bo nie zna tego o którym pisze i nie wie czy aby po zakupy
    >>>> nie jeździ małżonka w miejskim wozidle. Ale pisze jakby wiedział.
    >>>
    >>> Akurat wiemy. Chciał elektryka, ale żona okazała się bardziej
    >>> rozgarnięta od niego i skończyło się na hybrydzie. Inaczej miałby
    >>> terenówkę nie nadającą się ani do terenu ani do miasta, na dodatek z
    >>> kijowym zasięgiem, więc w trasę też nie.
    >>>
    >>> Okazało się, że elektryk jest dobry dla wszystkich, tylko on jest
    >>> takie specyficzny, że dla niego nie. Co więcej żeby do tego dojść
    >>> potrzebował żony;)
    >>
    >> To dotyczy tego co pisał a nie tego o kim pisał.
    >
    > Przyznam, że nie romumiem. Majk szeroko opisywał jaki samochód chciał
    > kupić, jaki kupił i co z nim robi. Więc tą wiedzę posiadamy z pierwszej
    > ręki.

    Komentowałem wpis Mateusza Viste o SUVach twierdząc że nie wie o
    kim pisze i nie wie do czego ten SUV tej osobie służy.
    Twierdzenie że do robienia zakupów w pobliskim warzywniaku to
    jego nie elegancka insynuacja niczym nie poparta.


    Pozdrawiam


  • 77. Data: 2020-01-02 16:39:12
    Temat: Re: Wróblen
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-01-02 16:12, J.F. wrote:
    [...]
    > A teraz ... czy wieksza masa wymaga wiekszej mocy, czy sie Niemcy
    > rozpedzily na swoich autostradach, czy mozliwosci techniczne skoczyly -
    > bo moce znacznie wzrosly.
    > Spalanie niekoniecznie, widac te 120KM z jednego litra jest oszczedne :-)
    Aczkolwiek eksploatacja chyba nie jest oszczędna. :-) Nie bez powodu
    Nissan reklamuje X-TRAIL-a, zdaje się, że ma ,,niezawodny silnik wolnossący".


  • 78. Data: 2020-01-02 16:48:25
    Temat: Re: Wróblen
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2.01.2020 o 16:31, RadoslawF pisze:

    > Komentowałem wpis Mateusza Viste o SUVach twierdząc że nie wie o
    > kim pisze i nie wie do czego ten SUV tej osobie służy.
    > Twierdzenie że do robienia zakupów w pobliskim warzywniaku to
    > jego nie elegancka insynuacja niczym nie poparta.

    Nie insynuacja, tylko projekcja. On swego radzieckiego SUV-a -
    zwącego się Niva - używa właśnie do tego, gdyż do niczego
    innego się ta Niva nie nadaje. Kto nią choć raz jechał, ten
    wie.



  • 79. Data: 2020-01-02 16:49:35
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2020 o 16:31, RadoslawF pisze:

    >> Przyznam, że nie romumiem. Majk szeroko opisywał jaki samochód chciał
    >> kupić, jaki kupił i co z nim robi. Więc tą wiedzę posiadamy z
    >> pierwszej ręki.
    >
    > Komentowałem wpis Mateusza Viste o SUVach twierdząc że nie wie o
    > kim pisze i nie wie do czego ten SUV tej osobie służy.

    Dlaczego uważasz, że nie kojarzy majka i jego wpisów? Aktywnych
    użytkowników aż tak wielu nie ma.

    > Twierdzenie że do robienia zakupów w pobliskim warzywniaku to
    > jego nie elegancka insynuacja niczym nie poparta.

    Przecież sam się chwali, że jeździ wokół komina na prądzie.


    --
    Shrek


  • 80. Data: 2020-01-02 17:20:52
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-02 o 16:31 +0100, RadoslawF napisał:
    > Twierdzenie że do robienia zakupów w pobliskim warzywniaku to
    > jego nie elegancka insynuacja niczym nie poparta.

    Internet wszystko pamięta. Michał wielokrotnie tutaj (a także
    na grupach sąsiednich) opisywał czym, jak, dokąd i po co jeździ.

    Mateusz

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: