  • 1. Data: 2010-07-21 17:50:45
    Temat: Wreszcie detekcja fazy i szybki AF w kompaktach
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Czyli Fuji F300EXR i Z800EXR.
    Cytat z dpreview:
    "Phase Detection AF works by dividing the incoming light into pairs of
    images and calculating the phase difference to find if the object is in
    front focus or back focus position. Contrast AF is generally better in
    low-lit scenes, while Phase Detection AF is extremely responsive in good
    light. Having both systems on one camera is perfect. The FinePix
    F300EXR uses both Contrast AF and Phase Detection AF to offer auto focus
    speeds as good as, or sometimes better than expensive DSLRs. To achieve
    the incredible AF speed of 0.158*1 seconds"

    W skrócie - aparaty te oferują oba tryby AF. Z detekcji fazy korzystają
    przy dobrym świetle, zaś w słabym korzystają z detekcji kontrastu. Nowy
    hybrydowy system zapewnia szybkość ostrzenia 0,158s, co wg.zapewnień
    firmy jest czasem niegorszym niż w drogich(czytaj: z wyższej półki) DSLRach.

    Ciekawe, jak w praktyce się to spisuje.

    No i dodatkowo aparaty te potrafią symulować dużą GO robiąc kilka
    ekspozycji - w punkt oraz trochę poza punktem i łączą to w całość.

    Z innych wielkich nowości w tych aparatach - Fuji wreszcie zauważył, że
    standardem jest teraz 720p, a nie VGA. :D

  • 2. Data: 2010-07-21 22:00:00
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-07-21 19:50, "Paweł W." wrote:
> [...]
    > hybrydowy system zapewnia szybkość ostrzenia 0,158s, co wg.zapewnień
    > firmy jest czasem niegorszym niż w drogich(czytaj: z wyższej półki)

    Tak, że ISO performance będzie jeszcze gorsze.

    > No i dodatkowo aparaty te potrafią symulować dużą GO robiąc kilka
    > ekspozycji - w punkt oraz trochę poza punktem i łączą to w całość.

    Tylko do pustego i Salomon nie naleje ;) Aby to coś jakkolwiek miałoby
    sens trzeba pewnej mocy w zakresie GO. Tzn. by aparat był w stanie
    stwierdzić co jest bliżej i ma być ostre od tego o jest dalej i ma być
    rozmyte. Zazwyczaj wszystko będzie ostre.

    > Z innych wielkich nowości w tych aparatach - Fuji wreszcie zauważył, że
    > standardem jest teraz 720p, a nie VGA. :D

    Dwa nowe interesujące programy tematyczne:
    + Dog
    + Cat

    :D

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 3. Data: 2010-07-22 05:25:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jul 2010, dominik wrote:

> [...]
    ^^^^

> [...]
    > sens trzeba pewnej mocy w zakresie GO. Tzn. by aparat był w stanie
    > stwierdzić co jest bliżej i ma być ostre od tego o jest dalej i ma być

    Nie pomyliłeś czasem zwrotów dążenia, czyli tego gdzie leży cel?
    Jak celem jest *duża* GO, to wszystko *ma* być ostre - a nawet
    bardzo dużą GO aparatu z niewielką matrycą nie jest nieskończona
    i przy relatywnie małym rozmiarze kadru staje się widoczna.
    A jeśli rozmycie jest widoczne, to i mierzalne detekcją fazy.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-07-22 06:36:00
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-07-21 19:50, "Paweł W." pisze:
> [...]
    > hybrydowy system zapewnia szybkość ostrzenia 0,158s, co wg.zapewnień
    > firmy jest czasem niegorszym niż w drogich(czytaj: z wyższej półki)

    ales sie obudzil. Taki hybrydowy AF jest w Ricohach od kilku lat,
    poczytaj fora to zobaczysz jak sie sprawdza (we wczorajszym watku o tych
    aparatach dawalem link)
    Marx

  • 5. Data: 2010-07-22 08:50:47
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <u...@d...net.pl> napisał:

    >[...]
    > Dwa nowe interesujące programy tematyczne:
    > + Dog
    > + Cat
    >
    > :D

    To juz dawno Pentax wymysłił. W moim dość już podstarzałym Optio W20 mam aż
    6 oddzielnych programów tematycznych do zwierząt - biały pies, szary pies,
    czarny pies, biały kot, szary kot, czarny kot. Z tego co wiem programy do
    zwierzaków białych, szarych i czarnych różnią się od siebie kompensacją
    ekspozycji, natomiast wieść gminna niesie, że tryby do psów i kotów różnią
    się od siebie... ikonką:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 6. Data: 2010-07-22 09:16:24
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Thu, 22 Jul 2010 10:50:47 +0200, Marek Wyszomirski napisał(a):

    > To juz dawno Pentax wymysłił. W moim dość już podstarzałym Optio W20 mam aż
    > 6 oddzielnych programów tematycznych do zwierząt - biały pies, szary pies,
    > czarny pies, biały kot, szary kot, czarny kot.

    To jak takim aparatem fotografować rude psy lub koty? :)
    PNMSP

    --
    Krasnal...

  • 7. Data: 2010-07-22 09:30:52
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Krasnal" <k...@o...pl> napisał:

    >[...]
    >
    > To jak takim aparatem fotografować rude psy lub koty? :)
    >[...]

    Podejrzewam, ze tak jak szare - ekspozycja powinna być podobna. Ale do zdjęć
    mojego psa (akurat rudy - spaniel) używam jednak lepszego aparatu. W20 służy
    mi jedynie jako podręczny notatnik do udokumentowania uszkodzeń aparatów,
    zdjęć tabliczek znamionowuych, dokumentów itp. W takich zastosowaniach
    sprawdza sie świetnie, a jego wodoszczelność sprawia, ze nie mam oporów
    przed wzaięciem aparatu brudnymi rekami - jak się zabrudzi - wymyję pod
    umywalką.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 8. Data: 2010-07-22 14:18:36
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marx pisze:

    > ales sie obudzil. Taki hybrydowy AF jest w Ricohach od kilku lat,
    Akurat tego nie wiedziałem. Ricohami się nie interesuję, bo to
    specyficzne i drogie aparaty, a do tego jakość zdjęć przeciętna (kiedyś
    szukałem kompaktu i cena okazała się z kosmosu w stosunku do jakości zdjęć)

    > poczytaj fora to zobaczysz jak sie sprawdza (we wczorajszym watku o tych
    > aparatach dawalem link)

    Jakie fora? For jest od groma. Chociaż powiedz, na jakim portalu.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 9. Data: 2010-07-22 21:16:17
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-07-22 07:25, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Nie pomyliłeś czasem zwrotów dążenia, czyli tego gdzie leży cel?

    Chyba masz rację. Ale tym samym przydatność conajwyżej w macro.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 10. Data: 2010-07-23 06:31:29
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-07-22 16:18, "Paweł W." pisze:

> [...]
    > szukałem kompaktu i cena okazała się z kosmosu w stosunku do jakości zdjęć)

    > Jakie fora? For jest od groma. Chociaż powiedz, na jakim portalu.

    tak na szybko
    http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum
    =1013&message=26394973&changemode=1
    Marx