-
31. Data: 2011-05-16 13:10:32
Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "Lisciasty"
> Ja tylko piszę o swoich odczuciach i doświadczeniach i póki co nie
> widzę wad stosowania 3,0 a widzę wady 2,2 więc po co na siłę trzymać
> się instrukcji?
Po napompowaniu do 3,0 nie czujesz, że auto "twardo" wybiera
nierówności? Może tu jest pies pogrzebany i opona z właściwym ciśnieniem
w stosunku do obciążenia spełnia również rolę tłumika nierówności? Zbyt
twarda będzie przenosić wszystkie obciążenia na zawieszenie, które mam
wrażenie wczesniej się wtedy zużyje ( to tylko moja teoria, nie poparta
żadnymi badaniami)
-
32. Data: 2011-05-16 13:13:05
Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On 16 Maj, 12:53, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
> A skąd przekonanie że to są wady które da się zobaczyć wcześniej niż w
> sytuacji podbramkowej na drodze?
Testowałem fabię, przetestuję też octavię. Jak nie będzie różnicy w
długości drogi hamowania to jaki problem?
Za małe ciśnienie powoduje pływanie opony i jest groźne, bardziej bym
się obawiał 2,0 niż 3,0.
> > a widzę wady 2,2
>
> Jakie?
Większy hałas, większe spalanie (zwłaszcza na mieście).
L.
-
33. Data: 2011-05-16 13:15:21
Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On 16 Maj, 13:10, "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> wrote:
> Po napompowaniu do 3,0 nie czujesz, że auto "twardo" wybiera
> nierówności? Może tu jest pies pogrzebany i opona z właściwym ciśnieniem
> w stosunku do obciążenia spełnia również rolę tłumika nierówności? Zbyt
> twarda będzie przenosić wszystkie obciążenia na zawieszenie, które mam
> wrażenie wczesniej się wtedy zużyje ( to tylko moja teoria, nie poparta
> żadnymi badaniami)
Octavia ogólnie jest twarda, ale zwiększonej twardości nie
odnotowałem.
Od nowości nastukane 180 tys. km (z czego ponad 50 tys. na 3,0) a w
zawieszeniu wymieniane jedynie odboje z tyłu, destrukcyjnego wpływu na
zawieszenie póki co nie widać.
Pzdr.
L.
-
34. Data: 2011-05-16 13:17:10
Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
Od: "085" <z...@g...pl>
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
>> a widzę wady 2,2
>
> Jakie?
Przede wszystkim musimy rozwazyc, co chcemy osiagnac. Czy jazda w jedna -
dwie osoby po dobrych drogach ? Czy jazda po bocznych drogach z malym
obciazeniem czy tez duzym ? Nie ma uniwersalnego rozwiazania.
Dwa gumowe spostrzezenia z autopsji: zimowe jakiestam barumy (195 80)"nawet"
przy 2.2 bara chwialy sie na boki, tak ze trzymanie bylo kiepskie, teraz
pirelli P6000 przy 2.0 bara "sie nie chwieja". Musi pireli lepsze sa ;)
Wpadam w ostre dziury na drodze w nocy: opona nabita 2.0 ugina sie tak, ze
dochodzi do felgi - guma rozcieta, felga wgieta. Pytanie - czy ktos mi na
pismie zareczy, ze jakby bylo 2,5 bara albo 3,0 jak sugeruje kolega - czy
krawedz dziury nie doszlaby do felgi ?
Za duzo gdybania - jakie auto, z jakim obciazeniem, na jakich gumach itp.
Polecam wymieniac doswiadczenia i nie obrazac sie na siebie - jak komus
pompowanie sluzy, niech dyma. Z kolei na piaszczystej czy wyboistej drodze
bez asfaltowej nawierzchni jazda na nizszym cisnieniu dzieki zwiekszeniu
powierzchni tarcia poprawia przyczepnosc. Po cos w koncu wymyslono bedloki
;)
p, zul
-
35. Data: 2011-05-16 13:17:35
Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "Lisciasty"
> Od nowości nastukane 180 tys. km (z czego ponad 50 tys. na 3,0) a w
> zawieszeniu wymieniane jedynie odboje z tyłu, destrukcyjnego wpływu na
> zawieszenie póki co nie widać.
Czyli moja teoria do d... :)
Pozdrówki
-
36. Data: 2011-05-16 13:37:39
Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
news:4a38fbb9-2dd7-4d35-b1fb-09133473d820@c1g2000yqe
.googlegroups.com...
On 16 Maj, 12:53, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
> A skąd przekonanie że to są wady które da się zobaczyć wcześniej niż w
> sytuacji podbramkowej na drodze?
>Testowałem fabię, przetestuję też octavię. Jak nie będzie różnicy w
>długości drogi hamowania to jaki problem?
A kto Ci powiedział że chodzi o hamowanie na prostym i suchym?
A nie np. o trzymanie boczne w zakręcie?
-
37. Data: 2011-05-16 13:49:09
Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
On 2011-05-16 10:48, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2011-05-15 22:03, Olo pisze:
>> W dniu 2011-05-15 21:40, Artur Maśląg pisze:
>>
>>> To pewnie mało słyszałeś - bardzo pozytywna opinia o np. P3000.
>>
>> nic konkretnego nie napisałeś,
>
> Zmartwię Cię - pisałem o tym już dawno i to dość konkretnie.
aha, no to świetnie, już się zmartwiłem...
>
>> no ale cóż czytam tylko o P3000, że są
>> dla samobójców na mokrej nawierzchni i głośne jak stado żurawi...
>> Cytuję:
>> "o NAJGORSZE OPONY na jakich w życiu jeździłem!!!! Dostałem je wraz z
>
> Aha, świetny materiał, który dokładnie nic nie mówi na temat
> jakości opony.
>
hahah a co ci więcej potrzeba? badań labolatoryjnych składu mieszanki?
do mnie 100 x bardziej przemawia krytyczna opinia kogoś, kto czegoś
używał i miał świadomość czego używał, a takich jest na prawdę wielu...
-
38. Data: 2011-05-16 14:15:25
Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2011-05-16 13:49, Olo pisze:
(...)
>> Zmartwię Cię - pisałem o tym już dawno i to dość konkretnie.
>
> aha, no to świetnie, już się zmartwiłem...
To jakby nie mój problem.
>>
>>> no ale cóż czytam tylko o P3000, że są
>>> dla samobójców na mokrej nawierzchni i głośne jak stado żurawi...
>>> Cytuję:
>>> "o NAJGORSZE OPONY na jakich w życiu jeździłem!!!! Dostałem je wraz z
>>
>> Aha, świetny materiał, który dokładnie nic nie mówi na temat
>> jakości opony.
>>
>
> hahah a co ci więcej potrzeba?
Rewelacje w stylu "onetowym" zdecydowanie mają zerową w zasadzie
wartość merytoryczną.
> badań labolatoryjnych składu mieszanki?
> do mnie 100 x bardziej przemawia krytyczna opinia kogoś, kto czegoś
> używał i miał świadomość czego używał, a takich jest na prawdę wielu...
Tak, tak - szczególnie na takich portalach, jak i w ogóle w internecie.
ADAC jest zdaje się źródłem dużo bardziej miarodajnym. Pozwolę sobie
zostać przy swojej opinii, popartej własnym doświadczeniem, wrażeniami
i doświadczeniami osób, które są dla mnie wiarygodne w tej materii oraz
testami np. właśnie rzeczonym ADAC. Jeżeli Ty wolisz opierać swe opinie
na podstawie internetowych pokrzykiwań to wolna droga...
-
39. Data: 2011-05-16 15:57:48
Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On 16 Maj, 13:37, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
> A kto Ci powiedział że chodzi o hamowanie na prostym i suchym?
> A nie np. o trzymanie boczne w zakręcie?
A skąd wiesz że opona sprężysta i usztywniona będzie się gorzej
zachowywać w zakręcie niż słabo dopompowany kapciuch?
Możemy się przerzucać tekstami ale póki co to tylko ja zrobiłem
jakiekolwiek testy :]
L.
-
40. Data: 2011-05-16 15:58:49
Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On 16 Maj, 13:17, "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> wrote:
> Czyli moja teoria do d... :)
Niekoniecznie, być może to zależy od modelu samochodu albo ja mam
szczęście i nic się nie posypało :]
Wyciąganie wniosków na podstawie jednego przypadku jest takie sobie.
L.