eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 67

  • 31. Data: 2011-05-16 13:10:32
    Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>


    Użytkownik "Lisciasty"

    > Ja tylko piszę o swoich odczuciach i doświadczeniach i póki co nie
    > widzę wad stosowania 3,0 a widzę wady 2,2 więc po co na siłę trzymać
    > się instrukcji?

    Po napompowaniu do 3,0 nie czujesz, że auto "twardo" wybiera
    nierówności? Może tu jest pies pogrzebany i opona z właściwym ciśnieniem
    w stosunku do obciążenia spełnia również rolę tłumika nierówności? Zbyt
    twarda będzie przenosić wszystkie obciążenia na zawieszenie, które mam
    wrażenie wczesniej się wtedy zużyje ( to tylko moja teoria, nie poparta
    żadnymi badaniami)


  • 32. Data: 2011-05-16 13:13:05
    Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 12:53, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > A skąd przekonanie że to są wady które da się zobaczyć wcześniej niż w
    > sytuacji podbramkowej na drodze?

    Testowałem fabię, przetestuję też octavię. Jak nie będzie różnicy w
    długości drogi hamowania to jaki problem?
    Za małe ciśnienie powoduje pływanie opony i jest groźne, bardziej bym
    się obawiał 2,0 niż 3,0.

    > > a widzę wady 2,2
    >
    > Jakie?

    Większy hałas, większe spalanie (zwłaszcza na mieście).

    L.


  • 33. Data: 2011-05-16 13:15:21
    Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 13:10, "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> wrote:
    > Po napompowaniu do 3,0 nie czujesz, że auto "twardo" wybiera
    > nierówności? Może tu jest pies pogrzebany i opona z właściwym ciśnieniem
    > w stosunku do obciążenia spełnia również rolę tłumika nierówności? Zbyt
    > twarda będzie przenosić wszystkie obciążenia na zawieszenie, które mam
    > wrażenie wczesniej się wtedy zużyje ( to tylko moja teoria, nie poparta
    > żadnymi badaniami)

    Octavia ogólnie jest twarda, ale zwiększonej twardości nie
    odnotowałem.
    Od nowości nastukane 180 tys. km (z czego ponad 50 tys. na 3,0) a w
    zawieszeniu wymieniane jedynie odboje z tyłu, destrukcyjnego wpływu na
    zawieszenie póki co nie widać.

    Pzdr.
    L.


  • 34. Data: 2011-05-16 13:17:10
    Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    >> a widzę wady 2,2
    >
    > Jakie?

    Przede wszystkim musimy rozwazyc, co chcemy osiagnac. Czy jazda w jedna -
    dwie osoby po dobrych drogach ? Czy jazda po bocznych drogach z malym
    obciazeniem czy tez duzym ? Nie ma uniwersalnego rozwiazania.

    Dwa gumowe spostrzezenia z autopsji: zimowe jakiestam barumy (195 80)"nawet"
    przy 2.2 bara chwialy sie na boki, tak ze trzymanie bylo kiepskie, teraz
    pirelli P6000 przy 2.0 bara "sie nie chwieja". Musi pireli lepsze sa ;)

    Wpadam w ostre dziury na drodze w nocy: opona nabita 2.0 ugina sie tak, ze
    dochodzi do felgi - guma rozcieta, felga wgieta. Pytanie - czy ktos mi na
    pismie zareczy, ze jakby bylo 2,5 bara albo 3,0 jak sugeruje kolega - czy
    krawedz dziury nie doszlaby do felgi ?

    Za duzo gdybania - jakie auto, z jakim obciazeniem, na jakich gumach itp.
    Polecam wymieniac doswiadczenia i nie obrazac sie na siebie - jak komus
    pompowanie sluzy, niech dyma. Z kolei na piaszczystej czy wyboistej drodze
    bez asfaltowej nawierzchni jazda na nizszym cisnieniu dzieki zwiekszeniu
    powierzchni tarcia poprawia przyczepnosc. Po cos w koncu wymyslono bedloki
    ;)

    p, zul


  • 35. Data: 2011-05-16 13:17:35
    Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>


    Użytkownik "Lisciasty"


    > Od nowości nastukane 180 tys. km (z czego ponad 50 tys. na 3,0) a w
    > zawieszeniu wymieniane jedynie odboje z tyłu, destrukcyjnego wpływu na
    > zawieszenie póki co nie widać.

    Czyli moja teoria do d... :)

    Pozdrówki


  • 36. Data: 2011-05-16 13:37:39
    Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:4a38fbb9-2dd7-4d35-b1fb-09133473d820@c1g2000yqe
    .googlegroups.com...
    On 16 Maj, 12:53, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > A skąd przekonanie że to są wady które da się zobaczyć wcześniej niż w
    > sytuacji podbramkowej na drodze?

    >Testowałem fabię, przetestuję też octavię. Jak nie będzie różnicy w
    >długości drogi hamowania to jaki problem?

    A kto Ci powiedział że chodzi o hamowanie na prostym i suchym?
    A nie np. o trzymanie boczne w zakręcie?


  • 37. Data: 2011-05-16 13:49:09
    Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-05-16 10:48, Artur Maśląg wrote:
    > W dniu 2011-05-15 22:03, Olo pisze:
    >> W dniu 2011-05-15 21:40, Artur Maśląg pisze:
    >>
    >>> To pewnie mało słyszałeś - bardzo pozytywna opinia o np. P3000.
    >>
    >> nic konkretnego nie napisałeś,
    >
    > Zmartwię Cię - pisałem o tym już dawno i to dość konkretnie.

    aha, no to świetnie, już się zmartwiłem...

    >
    >> no ale cóż czytam tylko o P3000, że są
    >> dla samobójców na mokrej nawierzchni i głośne jak stado żurawi...
    >> Cytuję:
    >> "o NAJGORSZE OPONY na jakich w życiu jeździłem!!!! Dostałem je wraz z
    >
    > Aha, świetny materiał, który dokładnie nic nie mówi na temat
    > jakości opony.
    >

    hahah a co ci więcej potrzeba? badań labolatoryjnych składu mieszanki?
    do mnie 100 x bardziej przemawia krytyczna opinia kogoś, kto czegoś
    używał i miał świadomość czego używał, a takich jest na prawdę wielu...


  • 38. Data: 2011-05-16 14:15:25
    Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-16 13:49, Olo pisze:
    (...)
    >> Zmartwię Cię - pisałem o tym już dawno i to dość konkretnie.
    >
    > aha, no to świetnie, już się zmartwiłem...

    To jakby nie mój problem.

    >>
    >>> no ale cóż czytam tylko o P3000, że są
    >>> dla samobójców na mokrej nawierzchni i głośne jak stado żurawi...
    >>> Cytuję:
    >>> "o NAJGORSZE OPONY na jakich w życiu jeździłem!!!! Dostałem je wraz z
    >>
    >> Aha, świetny materiał, który dokładnie nic nie mówi na temat
    >> jakości opony.
    >>
    >
    > hahah a co ci więcej potrzeba?

    Rewelacje w stylu "onetowym" zdecydowanie mają zerową w zasadzie
    wartość merytoryczną.

    > badań labolatoryjnych składu mieszanki?
    > do mnie 100 x bardziej przemawia krytyczna opinia kogoś, kto czegoś
    > używał i miał świadomość czego używał, a takich jest na prawdę wielu...

    Tak, tak - szczególnie na takich portalach, jak i w ogóle w internecie.
    ADAC jest zdaje się źródłem dużo bardziej miarodajnym. Pozwolę sobie
    zostać przy swojej opinii, popartej własnym doświadczeniem, wrażeniami
    i doświadczeniami osób, które są dla mnie wiarygodne w tej materii oraz
    testami np. właśnie rzeczonym ADAC. Jeżeli Ty wolisz opierać swe opinie
    na podstawie internetowych pokrzykiwań to wolna droga...




  • 39. Data: 2011-05-16 15:57:48
    Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 13:37, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > A kto Ci powiedział że chodzi o hamowanie na prostym i suchym?
    > A nie np. o trzymanie boczne w zakręcie?

    A skąd wiesz że opona sprężysta i usztywniona będzie się gorzej
    zachowywać w zakręcie niż słabo dopompowany kapciuch?
    Możemy się przerzucać tekstami ale póki co to tylko ja zrobiłem
    jakiekolwiek testy :]

    L.


  • 40. Data: 2011-05-16 15:58:49
    Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 13:17, "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> wrote:
    > Czyli moja teoria do d... :)

    Niekoniecznie, być może to zależy od modelu samochodu albo ja mam
    szczęście i nic się nie posypało :]
    Wyciąganie wniosków na podstawie jednego przypadku jest takie sobie.

    L.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: