  • 51. Data: 2016-11-11 12:34:33
    Temat: Re: Wraca Warszawa :-)
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Znajdz w necie jakie sa straty panstwa zwiazane z wypadkami na drogach. Jak
    znajdziesz to moze zrozumiesz dlaczego ograniczenie ilosci samochodow bedzie
    korzystne.

    To znajdź sobie dane, jak zwiększała się ilość samochodów w RP v3.0 na
    przestrzeni lat i jak MALAŁA liczba wypadków. Nawet Ty powinieneś
    zauważyć korelację.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 52. Data: 2016-11-11 13:01:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek d...@p...onet.pl ...

    > Co to naczy "stać"?
    > I co jeszcze, jak ktoś wydaje trochę więcej na auto, to już mu można
    > dojebać, rozkułaczyć? Homo sovieticus wiecznie żywy.

    Nie wiesz ze to tak jest?
    O frankowiczach tez mowia niektorzy ze nie ma problemu bo daja rade w
    wiekszosci spłacac. Nie ma znaczenia fakt, ze ktos kogos oszukał...
    Dopóki nie przymierasz z głodu - jestes dojna krowa i taka masz zostac.

    > Ja jeżdżę 4-litrowym, to też niby jestem burżuj, tak? A przyszło wam
    > do glowy, że do tych burżujskich amerykańskich samochodów części
    > kosztują 1/2 tego co do VAG/PSA, a i żywotność samochodu jest większa?
    > Takie auta 90% użytkowników wybiera po starannej kalkulacji, bo w
    > wieloletniej perspektywie są *tańsze* niż europejskie kombi...
    > Niedzielni geniusze ekonomii.

    Oczekujesz logiki w czasach gdzie przecietny wyborca nie czyta ani jednej
    ksiazki rocznie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 53. Data: 2016-11-11 16:06:16
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-11-11 11:32, Maciek wrote:
    > 6-litrowych jest ułamek promila. Koniecznie trzeba utrudnić życie ich
    > miłośnikom?
    >
    > A o zupełnie normalnych, 4-litrowych i 5-litrowych np. Jeepach już nie
    > wspominam. Jeżdżą w 99% na LPG i trują znacznie mniej niż małolitrażowe
    > "dizelki w tedeiku", których podwyżka praktycznie nie dotknie. A jeepy
    > znikną.

    dokladnie to chcialem napisac

    4 i wiecej litrowe samochody osobowe starsze niz proponowane 14 lat maja
    LPG, w zasadzie wszystkie eksploatowane na codzien sztuki

    a kopcacych na czarno, starych, wysilonych 1-2 litrowek jest pewnie
    kilkadziesiat razy wiecej

  • 54. Data: 2016-11-11 16:08:11
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-11-11 11:00, Budzik wrote:
    > Pytanie, jaka musiałby być ta podwyzka zeby Zenek uznał ze jest znaczaca.
    > Bo ja rozumiem, jakby podniesli na silniki powyzej 3 litrów tłumaczac ze
    > luksus etc. Tez bez sensu, ale przynajmniej argumentacja trzymałaby sie
    > kupy.
    >
    > Ale silnik 2 litry to jest duzy silnik? Zart?

    przecietny 2 i wiecej litrowy silnik pochodzi wielokrotnie dluzej niz
    wysilone litrowe pierdzawki i pewnie o to chodzi zeby wszyscy mieli po rowno

  • 55. Data: 2016-11-11 16:50:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2016 o 11:00, Budzik pisze:

> [...]
    > kupy.
    >
    > Ale silnik 2 litry to jest duzy silnik? Zart?

    Dla 1.6 też będzie podwyżka. Znaczy zobaczymy, bo jednak dymają głównie
    elektrat pisu.

    Shrek

  • 57. Data: 2016-11-11 20:00:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Dla 1.6 też będzie podwyżka.

    No to ktore sa te małe co maja byc tansze?
    900ccm?

    > Znaczy zobaczymy, bo jednak dymają
    > głównie elektrat pisu.

    Zobaczymy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 56. Data: 2016-11-11 20:00:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

    > przecietny 2 i wiecej litrowy silnik pochodzi wielokrotnie dluzej niz
    > wysilone litrowe pierdzawki i pewnie o to chodzi zeby wszyscy mieli po
    > rowno

    No chyba ze tak. :)
    Ale ja tam mysle, ze tak naprawde chodzi o cos innego niz mówi się
    oficjalnie - znaczy mowi sie o ekologii i bezpieczenstwie a chodzi o kase.
    Albo, co tez mozliwe, takie a nie inne poymsły uwarunkowane sa niewiedza.
    Albo, co jeszcze bardziej prawdopodobne, lobbingiem włascicieli salonów z
    nowkami. Tak, mysle, ze to trzecie jest najbardziej prawdopodobne.
    Oni wiedza, ze jak uzywki zrobia sie drozsze, to oni zarobią wiecej bo:
    - tez podniosa ceny
    - i tak sprzedadza wiecej niz obecnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 58. Data: 2016-11-11 21:04:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2016 o 20:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > No to ktore sa te małe co maja byc tansze?
    > 900ccm?

    Poniżej 1.2 - ale też będą droższe, bo do tej pory było 3.1 procenta. A
    nie wiem ile takie używane wozidełko może być warte? 6 tysi?

    > Zobaczymy.

    Shrek

  • 59. Data: 2016-11-11 22:48:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Poniżej 1.2 - ale też będą droższe, bo do tej pory było 3.1 procenta. A
    > nie wiem ile takie używane wozidełko może być warte? 6 tysi?

    No to przekaz troche sie wali :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 60. Data: 2016-11-12 00:27:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2016 o 22:48, Budzik pisze:
    > Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > No to przekaz troche sie wali :)

    A tam się wali. Podatek od 1.2 będzie niższy niż od 1.8 do tej pory o
    jakieś 20PLN. Z czego wynika, ze jak ktoś chce jeżdzić samochodem z
    "wielkim" silnikiem to sam sobie winny*.

    * Uważny czytelnik zauważy, że dla 1.2 też będzie drożej niż do tej
    pory, ale ogólny przekaz jest taki, że jak zamiast 1.6 sprowadzisz fiata
    uno fire, to jeszcze państwo wydymasz i mniej akcyzy zapłacisz. Taka
    sytuacja - podobnie możesz zaoszczędzić i jednocześnie uszczuplić
    dochody państwa na przkład jeżdząc wspomnianym Uno FIRE zamiast latać
    prywatnym helokopterem:P

    Shrek