  • 21. Data: 2020-12-08 18:28:40
    Temat: Re: Wpływ masy na L
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:rqo8bd$sgg$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2020-12-08 o 16:12, J.F. pisze:

    >Nie jestem na bieżąco w warikapach. Nad płytką mam jakieś 2mm
    >miejsca.

    A po drugiej stronie ?

    >Pewnie takie (koniecznie SMD) by się znalazły ale to ostateczność.

    Nowa moda to kilka stalych kondensatorow odstrzeliwanych laserem :-)

    J.

  • 22. Data: 2020-12-08 19:11:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Piotr Gałka wrote:

    >Są takie varicapy, tylko dla zmyłki sprzedaje się je pod nazwą
    >"kondensator ceramiczny, dielektryk Y5V". Zobacz sobie C(V):

    >https://datasheet.octopart.com/08055G104ZAT2A-AVX-d
    atasheet-111368.pdf

    Sugerujesz przestrajac napieciem ?

    A moze daloby sie zrobic z tego jakis automat, co bez przestrajania,
    na samych napieciach zmiennych osiagnie rezonans ?

    A swoja droga - generator LC z takim kondensatorem, to jaki przebieg
    generuje ?

    Myslalem w sumie o trymerze ...
    https://www.piekarz.pl/07548-trymer-20pf/
    1.6mm wysokosci ?

    Ale ... kondensator przestrajany napieciowo ...
    https://pl.farnell.com/murata/lxrw0yv600-054/variabl
    e-capacitor-30-60pf-smd/dp/3052318

    jakie to ma wymiary - 0.6mm ?

    J.

  • 23. Data: 2020-12-08 20:18:53
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    On 2020-12-08 19:11, J.F. wrote:

    > Sugerujesz przestrajac napieciem ?

    Tak.

    https://www.youtube.com/watch?v=kkY5g424fjQ&list=UUv
    blt729tnRzoQqhAinlx8A&index=136

    > Ale ... kondensator przestrajany napieciowo ...
    > https://pl.farnell.com/murata/lxrw0yv600-054/variabl
    e-capacitor-30-60pf-smd/dp/3052318

    Jak już idziemy w nowoczesność, to po co napięciowo?

    https://eu.mouser.com/ProductDetail/IXYS-Integrated-
    Circuits/NCD2100TTR?qs=npTsUczJOtNXvd3UFPIV7g%3D%3D

    Pozdrawiam, Piotr

  • 24. Data: 2020-12-09 09:20:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    On 2020-12-08 19:11, J.F. wrote:
    e-capacitor-30-60pf-smd/dp/3052318

    >Jak już idziemy w nowoczesność, to po co napięciowo?

    Rozmiar mnie troche zaskoczyl. To juz prawie jak ziarnko .. piasku :-)

    >https://eu.mouser.com/ProductDetail/IXYS-Integrated
    -Circuits/NCD2100TTR?qs=npTsUczJOtNXvd3UFPIV7g%3D%3D

    a to jednak ziarnko ryzu, choc male :-)
    No i z pamiecia - mogloby pasowac.

    Ciagle sie zastanawiam, czy nie daloby sie wykorzystac tej zmiennej
    pojemnosci i zrobic jakis uklad rezonansowy zawsze dostrojony.

    Ale to by chyba generowalo harmoniczne

    J.

  • 25. Data: 2020-12-09 11:52:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Są takie varicapy, tylko dla zmyłki sprzedaje się je pod nazwą
    > "kondensator ceramiczny, dielektryk Y5V". Zobacz sobie C(V):

    Ciekawa jak taka zmienność C w funkcji napięcia na antenie (w każdym
    okresie) wpływa na kształt sinusoidy i generowanie harmonicznych.

    Jak (chyba 2002) padła produkcja tantali to zacząłem stosować uF
    ceramiczne 22uF 1206 (Y5V). Ale już od dawna przerzuciłem się na
    wyłącznie X7R i X5R.
    P.G.

  • 26. Data: 2020-12-09 11:58:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    W dniu 2020-12-08 o 18:04, Piotr Wyderski pisze:

    >Ciekawa jak taka zmienność C w funkcji napięcia na antenie (w każdym
    >okresie) wpływa na kształt sinusoidy i generowanie harmonicznych.

    Chodzi mi po glowie "warakatorowy potrajacz czestotliwosci", ale to
    gdzies w mikrofalach chyba ...

    J.

  • 27. Data: 2020-12-09 12:01:49
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-12-08 o 18:28, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup
    t...

    > A po drugiej stronie ?

    https://www.maszczyk.pl/pokaz_produkt/obudowy-urzadz
    en-elektronicznych-km-45.html

    > Nowa moda to kilka stalych kondensatorow odstrzeliwanych laserem :-)

    Zmiana C o 5% może pogorszyć zasięg o 30%, ale (jak na razie) da się z
    tym żyć.
    P.G.

  • 28. Data: 2020-12-09 12:07:21
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Jak już idziemy w nowoczesność, to po co napięciowo?
    >
    > https://eu.mouser.com/ProductDetail/IXYS-Integrated-
    Circuits/NCD2100TTR?qs=npTsUczJOtNXvd3UFPIV7g%3D%3D

    X1 Voltage 3.6V max.
    Z tego co pamiętam (nie interesowało mnie dokładnie) to na antenie mam
    jakieś 10V amplitudy.
    P.G.

  • 29. Data: 2020-12-09 14:56:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, December 9, 2020, 11:58:45 AM, you wrote:

    [...]

    > Chodzi mi po glowie "warakatorowy potrajacz czestotliwosci", ale to
    > gdzies w mikrofalach chyba ...

    Krótkofalowcy stosowali w potrajaczach 144 -> 432 MHz

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2020-12-09 20:02:17
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 08.12.2020 o 19:11, J.F. pisze:
> [...]
    > https://www.piekarz.pl/07548-trymer-20pf/
    > 1.6mm wysokosci ?
    >
    > Ale ... kondensator przestrajany napieciowo ...

    Tak 0,6mm a pady 0,15mm...

    To już nawet pod lupą ciężko zlutować.
    Pastę ręcznie nałożyć prawie niewykonalne.
    Chyba tylko zlecenie druku z montażem wchodzi w rachubę w firmie,
    która dysponuje odpowiednimi maszynami.

    --
    pzdr, j.r.