  • 31. Data: 2020-12-14 00:11:33
    Temat: Re: Wpływ masy na L
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Jak w sklepie za rogiem będzie się dawało kupić kabelek z nadprzewodnika
    > to sprawdzę :)

    Nie trzeba go kupować, do wykonania analizy uzwojeń nadprzewodzących w
    warunkach warsztatowych wystarcza ołówek. Rysuje się cewkę i pisze
    "R_L=0". :-)

    Indukcyjność to z definicji stosunek wartości strumienia magnetycznego
    do wartości prądu ten strumień wywołującego. Jak Ci zwarty zwój
    korzystając z reguły Lenza, "stara się" wyzerować ten strumień, w ramach
    określonych przez swoją rezystancję i sprzężenie do cewki próbnej, to
    jak ma indukcyjność nie spaść? I to bez żadnych strat energii.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 32. Data: 2020-12-14 19:55:21
    Od: mk <lp.pw@myzskm>

    W dniu 14/12/2020 o 00:11, Piotr Wyderski pisze:

    > Indukcyjność to z definicji stosunek wartości strumienia magnetycznego
    > do wartości prądu ten strumień wywołującego.

    Chwała tym wyznawcom elektromagnetyzmu, co dogmat "strumienia
    skojarzonego" odrzucają! :-)

    pzdr
    mk

  • 33. Data: 2020-12-15 14:43:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Hm, w takiej cewce duzo pola magnetycznego jest blisko drutow.
    >Przechodzi srodkiem, wraca na zewnatrz.

    >A jak umiescisz takie pierscienie metalowe, to pole blisko na
    >zewnatrz nie przejdzie - musi sie odsunac ... i droga w powietrzu sie
    >wydluza, a indukcyjnosc spada - przynajmniej tak mi sie wydaje :-)

    No i tak sie zastanawiam, czy dobrze napisalem.

    Niby dobrze mysle, ale przeciez w "otworze cewki" wzory na pole B sa
    takie same.
    To i strumien pola powinien byc taki sam.

    Czyzby prady wirowe w tej szerokiej sciezce pierscienia masy
    (przecietego) generowaly jednak jakies pole w srodku pierscienia ?

    Ech, trzeba by narysowac ... a moze jest jakis program do
    projektowania ?

    J.