  • Data: 2010-01-06 23:45:24
    Temat: Re: Wózek dziecięcy ocena stanu- NTG
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 5 Jan 2010 16:49:50 +0100, Bartek Wiecek napisał(a):
    > a zaprzyjaźnisz sie z pobliskimi wulkanizatorami i wyrobisz mięśnie od
    > pompki :-)))

    Od 8 miesięcy jakoś mi się nie zdarzyło... ale ja dziwny jestem, nie jeżdżę
    po gwoździach :>

    > koła wyłącznie piankowe - trwałe jak pełne z gumy i miękkie jak dmuchane
    >:-)))

    Może i równie miękkie przy naciskaniu ich palcem - ale w praktyce cały
    wózek się trzęsie nawet przy jeździe po chodniku (niekoniecznie rozwalonym,
    wystarczy by nie był idealnie równy)...

    > nie zgadzam się... trójkołówki są szersze więc nie są bardziej wywrotne niż
    > czwórkołówki..

    No tu jest wieczna sprzeczka - ale spotkałem się z wieloma opiniami
    o wywrotności trójkołowców... nie sprawdzałem, więc nie będę się upierał :)

    > no i czy jest lekki - chyba ze zawsze będziesz wyręczał swoją panią

    Rzadko kiedy jest konieczność noszenia wózka - chyba że ktoś mieszka wysoko
    w bloku bez windy... ale normalnie to można bez problemu delikatnie zjechać
    czy wjechać po schodach (przynajmniej takim z dmuchanymi kołami ;>)

    > no i jeszcze baza do samochodu - troche kosztuje ale przepięcie dziecka z
    > samochodu do wózka i spowrotem trwa wtedy kilka sekund.

    Ale to już chyba tylko isofix - nie kojarzę baz dla fotelików mocowanych
    pasami... Fakt że już prawie wszystkie nowe auta mają, ale lepiej u siebie
    sprawdzić.

    > Mniejsza szansa, ze potomek się obudzi :-) ale tak naprawdę jest to wielka
    > wygoda dla rodziców a nie następcy tronu.

    Mój młody jak dobrze zaśnie to potrafi się nie obudzić nawet podczas
    przekładania z gondolki do nosidełka... Raz zasnął w nosidełku jeszcze w
    domu, przespał jazdę i cały spacer w gondolce, potem przekładanie z powrotem
    do nosidełka, jazdę do domu, wyjęcie z nosidełka i rozebranie z kombinezonu ;)

    > fakt ale nie demonizowałbym... dziecko szybciej zacznie siedziec niż
    > wyrośnie z przeciętnej gondoli - a wtedy będzie średnio zainteresowane
    > podrózowaniem na leząco :-)

    Różnie bywa, dzieci w różnym wieku siadają a przedwczesne sadzanie jest
    bardzo mocno odradzane. Inna sprawa, że jeśli spacerówka ma możliwość
    rozłożenia do poziomu to nie ma problemu.

    A jeszcze inna sprawa, że gondolka solo jest całkiem przydatna w domu - nasz
    łobuz już jeździ spacerówką, ale jeśli trzeba go gdzieś na chwilę odłożyć
    (kuchnia, łazienka) to gondolka jest jak znalazł. Ma tak wyprofilowane dno
    że można nią bujać jak kołyską - zresztą młody machając nogami sam huśta...

    > prawdę mówiac nie widziałem takiego patentu :-))) co nie znaczy ze go nie
    > ma.

    W kilku wózkach na pewno jest - Roan marita, Tako Jumper/JumperX, jeszcze w
    jakimś coneco widziałem.

    > z drugiej strony - jak juz podnosić oparcie to w spacerówce a nie w gondoli
    >:-)

    U nas to zastępuje leżaczek - dziecko jest w podobnej pozycji, lepiej
    zabezpieczone niż tylko trzypunktowymi pasami (gondolka jest głęboka),
    a przy takim ustawieniu łatwiej mu ćwiczyć dźwiganie się do siadu.

    > Od siebie jeszcze dodam, ze wózek powinien się bardzo łatwo i szybko dać
    > kompletnie rozłożyc i rozłożyć i powinno być to wykonalne bez wysiłku dla
    > kobietki która będzie go obsługiwać (jak kobietka sobie poradzi to i facet
    > da radę

    Zdecydowanie popieram - to musi być łatwe i szybkie ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944