  • 1. Data: 2010-04-09 06:53:52
    Temat: Wolny dysk.
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Witajcie.
    Satellite L300, Win XP.
    HDD Tune pokazuje min 0,2MB/s, max 2,2MB/s.

    Padl dysk, czy cos innego?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-04-09 09:39:03
    Temat: Re: Wolny dysk.
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <1jgykbkxwvod1$.lrplzxw1i1ap$.dlg@40tude.net>, Jacek napisał(a):

    > Witajcie.
    > Satellite L300, Win XP.
    > HDD Tune pokazuje min 0,2MB/s, max 2,2MB/s.
    >
    > Padl dysk, czy cos innego?

    W biosie zmień tryb IDE na SATA.
    W trybie IDE dysk jest tak wolny. W SATA ma kilkadziesiąt MB/s.

    Niestety, zmiana trybu spowoduje, że system nie wystartuje i potrzebna
    będzie raczej reinstalacja jego.
    Natomiast ponieważ instalator XP nie wykryje sterowników do SATA
    oraz laptop nie ma stacji dyskietek, dlatego musisz przygotować
    płytę startową (ze zintegrowanymi sterownikami SATA) np: przez nLite.

    Ja tak przygotowałem i SATA działa poprawnie, a dysk ma pełną szybkość.

    Jacek

  • 3. Data: 2010-04-09 10:20:27
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .net...
    > Witajcie.
    > Satellite L300, Win XP.
    > HDD Tune pokazuje min 0,2MB/s, max 2,2MB/s.
    >
    > Padl dysk, czy cos innego?

    Przełączył się na PIO.

  • 4. Data: 2010-04-09 10:28:56
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Fri, 9 Apr 2010 09:39:03 +0000 (UTC), Jacek Kalinski napisał(a):

    > W biosie zmień tryb IDE na SATA.
    > W trybie IDE dysk jest tak wolny. W SATA ma kilkadziesiąt MB/s.
    Bzdurę waść prawisz. Różnice w tym układzie są liczone w pojedyńczych
    procentach...
    Strzelam -> sprawdź:
    - czy dysk nie przestawił się w PIO,
    - smart
    - zasilacz...

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2010-04-09 11:25:52
    Od: "MatJK" <m...@o...pl>

> [...]
    > płytę startową (ze zintegrowanymi sterownikami SATA) np: przez nLite.
    >
    > Ja tak przygotowałem i SATA działa poprawnie, a dysk ma pełną szybkość.

    Menedżer urządzeń - kontrolery IDE/ATA/ATAPI i tutaj usuń podstawowy i
    pomocniczy kanał IDE, po czym system uruchomi się ponownie i zainstaluje
    kontrolery.

    Po tej czynności wykonaj ponownie skan.
    Tak jak ktoś wspomniał, nie zaszkodzi sprawdzić w jakiej kondycji jest dysk. W
    tym celu uruchom np. Victoria for Windows i wklej screen z zakładki SMART.

  • 6. Data: 2010-04-09 11:45:45
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <3...@n...onet.pl>, MatJK napisał(a):

    > Menedżer urządzeń - kontrolery IDE/ATA/ATAPI i tutaj usuń podstawowy i
    > pomocniczy kanał IDE, po czym system uruchomi się ponownie i zainstaluje
    > kontrolery.

    Co wcale nie spowoduje zmiany szybkości działania dysku.

    > Po tej czynności wykonaj ponownie skan.

    A co skaner ma do tego? ;)

    > Tak jak ktoś wspomniał, nie zaszkodzi sprawdzić w jakiej kondycji jest dysk. W
    > tym celu uruchom np. Victoria for Windows i wklej screen z zakładki SMART.

    Doskonałej - nówka nieśmigana.
    Jak nie masz tego modelu laptopa, to może nie komentuj?

    Jacek

  • 7. Data: 2010-04-09 11:52:51
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnhru4r9.32q.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...

    > Co wcale nie spowoduje zmiany szybkości działania dysku.

    A skąd ta pewność? Z wiary w nieomylność Windows?

    Mnie kilka razy w/w działanie pomogło :)
    --
    marfi

  • 8. Data: 2010-04-09 12:08:24
    Od: "MatJK" <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > A co skaner ma do tego? ;)

    > Doskonałej - nówka nieśmigana.
    > Jak nie masz tego modelu laptopa, to może nie komentuj?

    Doskonałej - nówka nieśmiagana? Kolega to wie, bo ma przed sobą szklaną kulę.
    Co ma model laptopa do stanu dysku?
    Jeśli dysk pracuje w trybie PIO, a z opisu autora wynika, że tak jest - to
    czynność, którą wskazałem wykonać pomoże.
    W przeciwieństwie do tej, którą polecał wykonać Kolega.
    Nie znasz się - nie komentuj głupio, nic nie wnosząc do tematu.

  • 9. Data: 2010-04-09 12:11:07
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hpn54m$l34$1@nemesis.news.neostrada.pl>, marfi napisał(a):

    > A skąd ta pewność? Z wiary w nieomylność Windows?

    Bo mam tego laptopa i wiem co jest przyczyną.
    I Windows ma tu g** wspólnego - livecd linuksa i jest ten sam
    problem - szybkość dysku max 4MB/s.

    Jacek

  • 10. Data: 2010-04-09 12:30:46
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:s...@n...dyski.one
    .pl...
    > Bo mam tego laptopa i wiem co jest przyczyną.
    > I Windows ma tu g** wspólnego - livecd linuksa i jest ten sam
    > problem - szybkość dysku max 4MB/s.

    No popatrz. Także mam L300 i jakoś nie ma takich niedogodności jak piszesz.