  • 11. Data: 2010-04-09 12:42:31
    Temat: Re: Wolny dysk.
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Fri, 09 Apr 2010 14:08:24 +0200, MatJK napisał(a):

    > ...czynność, którą wskazałem wykonać pomoże.
    > W przeciwieństwie do tej, którą polecał wykonać Kolega...

    Jego porada też poskutkuje. Też sterowniki zainstalują się od nowa.

  • 12. Data: 2010-04-09 12:48:49
    Od: Lechu <"nomail[]"@master.pl>

    Jacek Kalinski pisze:

    > W biosie zmień tryb IDE na SATA.
    > W trybie IDE dysk jest tak wolny. W SATA ma kilkadziesiąt MB/s.

    Zanim przełączysz zainstaluj:
    http://www.pc.toshiba-asia.com
    Satellite L300 XP: Intel Chipset Utility
    Satellite L300 XP: Intel Matrix Storage Manager

    Przełącz, powinien działać.

  • 13. Data: 2010-04-09 12:49:47
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <3...@n...onet.pl>, MatJK napisał(a):

    > Doskonałej - nówka nieśmiagana? Kolega to wie, bo ma przed sobą szklaną kulę.

    Nie, ma laptopa L300 i swój dysk. I zna ich stan.

    > Co ma model laptopa do stanu dysku?

    To, że winna jest konfiguracja w BIOSie, a nie ustawienia programowe (OS).

    > Nie znasz się - nie komentuj głupio, nic nie wnosząc do tematu.

    Ech, rozumiem, że masz tego laptopa, sprawdzałeś pod różnymi systemami
    szybkość działania dysku w obu trybach (IDE/AHCI) i znasz się?
    Gratuluję. Ale rady ze zmianami w systemie operacyjnym (jakimkolwiek)
    nie przynoszą efektu w _tym_ laptopie (modelu).

    Jacek

  • 14. Data: 2010-04-09 15:23:49
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 9 Apr 2010 14:30:46 +0200, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:s...@n...dyski.one
    .pl...

    > No popatrz. Także mam L300 i jakoś nie ma takich niedogodności jak piszesz.

    Pogodze Was. Po zainstalowaniu Visty wszystko biega.
    I w sumie temat zamkniety, bo klient zadowolony;)

  • 15. Data: 2010-04-11 18:45:24
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Bzdurę waść prawisz. Różnice w tym układzie są liczone w pojedyńczych
    > procentach...
    > Strzelam -> sprawdź:
    > - czy dysk nie przestawił się w PIO,
    > - smart
    > - zasilacz...

    Żadne bzdury tylko jest znana przypadłość tego modelu Toshiby. W trybie IDE
    dysk chodzi w PIO i nic nie pomaga. Sam na tym raz się potknąłem i pomogło
    dopiero zainstalowanie z AHCI. Prawdopodobnie coś jest zwalone w biosie
    przez producenta gdyż we wcześniejszych egzemplarzach tego samego typu
    problem nie występował i można było zainstalować system XP w trybie IDE a
    kontroler chodził z normalną prędkością UDMA-5 bez problemów.

  • 16. Data: 2010-04-12 06:14:40
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Sun, 11 Apr 2010 20:45):24 +0200, Doxent napisał(a):

    > Żadne bzdury tylko jest znana przypadłość tego modelu Toshiby. W trybie IDE
    > dysk chodzi w PIO i nic nie pomaga. Sam na tym raz się potknąłem i pomogło

    W takim razie zwracam honor... Na swoje usprawiedliwienie mam tylko to, że
    nie doczytałem posta i byłem przekonany, że chodzi o desktopa (dlatego
    wspomniałem w zasilaczu).
    --
    Marcin