  • 11. Data: 2011-07-21 16:02:10
    Temat: Re: Wolno wyboru :-)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu.WYTNIJTO> napisał w wiadomości news:

    > GDDKiA stara się zapobiec ucieczce kierowców ustawiając znaki zakazujące
    > ruchu pojazdom o masie powyżej 18 ton.

    Ale oni omijają nie tylko autostrady, płatne krajówki też.
    Np. ruch na odcinku Kórnik-Mosina wzrósł ostatnio niesamowicie, mimo że jest
    ograniczenie do 20T, to i tak pcha się tam spora ilość ciężarówek.
    Do tej pory to była dróżka spacerowa dla osobówek.

    >_Niewykluczone, że kolejnym krokiem mającym przeciwdziałać omijaniu
    >autostrad będzie poszerzenie przez rząd listy płatnych dróg krajowych._"
    >
    > Dopłacać niby nie chcą, ale chcą przeciwdziałać omijaniu autostrad?

    Oczywiście.

    >Tego nie kumam... To GDDKiA chce napędzać prywatnej firmie (autostradzie)
    >klientów i tracić na swoich ViaTollach???

    Ale przy okazji oszczędzać te swoje drogi, słabo dostosowane do ciężkiego
    ruchu.
    Nie sądzę żeby system był dochodowy, jeśli wliczysz do niego koszty budowy i
    remontów dróg.

  • 12. Data: 2011-07-21 16:10:38
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Dopłacać niby nie chcą, ale chcą przeciwdziałać omijaniu autostrad? Tego
    > nie kumam... To GDDKiA chce napędzać prywatnej firmie (autostradzie)
    > klientów i tracić na swoich ViaTollach???

    :-)

    "Niewykluczone, że kolejną konsekwencją próby omijania prywatnych autostrad
    będzie rozbudowa listy płatnych dróg krajowych."

    i robimy wycinankę......... i mamy:

    "konsekwencją omijania prywatnych będzie rozbudowa płatnych dróg
    krajowych."

    Czyli za nasze pieniadze wybuduja bramki, zeby kierowcy wrocili na prywatna
    droge i placili rachunki.
    Jesli sie to uda i kierowcy wroca to pieniadze wydane na bramki beda
    pieniedzmi wywalonymi w bloto :-)

    BTW - Kulczyk ma sfoje firmy zarejestrowane w PL?

  • 13. Data: 2011-07-21 16:11:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "venioo" napisał w wiadomości
    W dniu 2011-07-21 15:12, CeSaR pisze:
> [...]
    utostrad,18571,4799229,1,prasa-detal

    >To ja juz nie rozumiem:
    >http://moto.onet.pl/1647497,1,koniec-z-omijaniem-pl
    atnych-odcinkow-drog,artykul.html?node=15

    >Na poczatku myslalem, ze chodzi o to, zeby odciazyc budzet i zeby
    >państwo nie doplacalo wlascicielom autostrad do ciezarowek jezdzacych
    >autostradą. Teraz marudzą, że ruch zmalał i trzeba spowodowac powrot
    >ciezarowek na autostrady. To w końcu jak?

    Czego nie rozumiesz ?

    Chodzi o to zeby odciazyc budzet od placenia na autostradach za
    ciezarowki - ale nie w taki sposob zeby ciezarowki zapchaly krajowki,
    bo "za darmo".

    Bo tak prawde nie chodzi tylko o doplaty do autostrad - panstwo chce
    zwiekszyc wplywy do budzetu, ma wplywac wiecej niz z dawnych winiet.
    U zrodla problemu lezy rzekomy zakaz - ponoc w Unii nie mozna tak ze
    placi sie dwa razy - za wszystkie drogi winiete, i jeszcze za
    autostrady osobno.
    Majac do wyboru rezygnacje z winiet lub doplacanie do autostrad ..
    wybrali rozwiazanie trzecie :-)
    Beda platne niektore drogi krajowe .. czyli stopniowo wszystkie :-)

    Gdzies tam pewnie ktos pomyslal ze jednak celem nei jest to zeby tiry
    rozjechaly krajowki, wiec w pierwszym etapie sa platne drogi ktorych
    nie mozna ominac .. i te rownolegle do autostrad. No i gdzies tam
    jeszcze panstwo ma na uwadze ze ma tez wlasne autostrady, z ktorych
    chcialoby czerpac pieniadze, a nie zeby im je ciezarowki omijaly :-)

    No i moze ktos pomyslal o dwoch trzeciorzedowych celach:
    -"prywaciarze" zechca sie do systemu dolaczyc .. i zrefunduja czesc
    kosztow :-)
    -a przy okazji moze troche obniza ceny i obywatele beda zadowoleni.

    J.

  • 14. Data: 2011-07-21 16:13:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > U zrodla problemu lezy rzekomy zakaz - ponoc w Unii nie mozna tak ze placi
    > sie dwa razy - za wszystkie drogi winiete, i jeszcze za autostrady osobno.

    Jak to nie ma?
    W Austrii płacisz winietą i za tunele ekstra.

  • 15. Data: 2011-07-21 16:17:12
    Temat: Re: Wolność wyboru :-)
    Od: Bartosz Czerwonka <b...@w...pl>

    Tomek napisał:

    > Nieprawda! Zaglądał do domu Królika! I utknął... :-)

    Z dokładnością do tego, że do Prosiaczka i nie utknął wtedy - utknął, fakt
    - *wychodząc* od Królika :).

    "Im bardziej Puchatek zaglądał do środka, tym bardziej Prosiaczka tam nie
    było."

    --
    Becer

  • 16. Data: 2011-07-21 18:09:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    >
    > "Niewykluczone, że kolejną konsekwencją próby omijania prywatnych autostrad
    > będzie rozbudowa listy płatnych dróg krajowych."

    Bo jak zwykle politycy zrobili kalkulację na zasadzie:

    - ile tych ciężarówek przejeżdża autostradą?
    - no będzie z milion
    - no to będziemy kasować każdego po stówce i wpisujemy 100mln do
    przyszłorocznego budżetu

    I teraz te 100mln trzeba znaleźć.

  • 17. Data: 2011-07-21 19:38:45
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-21 16:10, CeSaR pisze:

> [...]
    > pieniedzmi wywalonymi w bloto :-)
    >
    > BTW - Kulczyk ma sfoje firmy zarejestrowane w PL?

    No wlasnie nie wiem czy to przypadek, ale tak samo odebralem ten artykul.
    W drugiej czesci powinno byc napisane "a jak za pare lat skoncza sie nam
    posady panstwowe to zostaniemy ekspertami w zarzadach prywatnych
    autostrad"... Taki przewiduje scenariusz. Dobrze, ze usenet jest
    archiwizowany, to za 2-3 lata sprawdzimy, czy mialem racje ;)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 18. Data: 2011-07-21 19:44:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości

    >Jak to nie ma?
    >W Austrii płacisz winietą i za tunele ekstra.

    Ale winieta jest wymagana tylko na autostrady ?
    No to na jedne autostrady winieta, na inne w kasie - i nie jest ten
    rzekomy zakaz naruszony.

    J.

  • 19. Data: 2011-07-21 20:33:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale winieta jest wymagana tylko na autostrady ?

    Nie wiem czy na ekspresówki też nie musi być.

    > No to na jedne autostrady winieta, na inne w kasie - i nie jest ten
    > rzekomy zakaz naruszony.

    U nas było/mogło być tak samo, więc chyba źle wnioskujesz.

  • 20. Data: 2011-07-21 22:39:47
    Temat: Re: Wolno wyboru :-) [OT] Kulczyk
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-07-21 16:10, CeSaR pisze:
    (*ciach)
    > BTW - Kulczyk ma sfoje firmy zarejestrowane w PL?
    baza danych KRS:

    http://www.ktokogo.pl/Jan_Kulczyk