  • 31. Data: 2009-10-28 19:18:45
    Temat: Re: W?asne dziecko - nauka elektroniki
    Od: Slawek Maculewicz <smaculCUT_HERE@AND_HEREgo2.pl>

    Dnia Wed, 28 Oct 2009 11:18:12 +0100, od J.F.
    <j...@p...onet.pl> nadeszla wiadomosc:

    >To przypomina oryginal - az za bardzo. Czarno biale, bez helpa, widac
    >Mac na niewiele jeszcze pozwalal .. a moze to zacheta do zaplacenia za
    >program i instrukcje.

    >trzena sprawdzic.

    Trochę się wetnę - dość dawno temu w sklepiku z "tanią prasą" kupiłem
    grę Ceebot
    http://ceebot.play.pl/
    http://www.ceebot.com/ceebot/index-e.php

  • 32. Data: 2009-10-28 20:00:06
    Temat: Re: Własne dziecko - nauka elektroniki
    Od: Name <u...@e...org>

    tatko wrote:
    > Mam potomka we wczesnym stadium szkoły podstawowej, garnącego się do tatusia
    > pracy, lutowania itd. Zacząłem uczyć assemblera AVR ale powiem szczerze, że

    I dzieciak znienawidzi AVRy i resztę elektroniki:) Uczysz go obsługi
    'młotka' ale on wcale nie potrzebuje IMHO tej umiejętności:) Trzeba
    zacząć od formalnych podstaw czyli arytmetyki binarnej i zalet/różnic
    względem dziesiętnej.

  • 33. Data: 2009-10-28 20:22:58
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Kiedyś dawno czytałem, że dwu grupom przedszkolaków zrobiono proste
    > kursy programowania.
    > Jedna uczyła się Basica, druga FORTHa.
    > Podobno ci od FORTHa znacznie (wręcz nieporównanie) lepiej sobie radzili.
    > Dlaczego to nie mam pojęcia, ale jednak inaczej się rozumuje przy FORTHu
    > niż przy Basicu (Pascalu, C,...).
    > Może akurat dla dzieci jest to prostsze.

    A to był klasyczny Forth czy jego specjalnie do takich zabaw dostosowana
    implementacja czyli Logo?

    --
    Darek

  • 34. Data: 2009-10-28 20:32:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Oct 2009 21:22:58 +0100, Dariusz K. Ładziak wrote:
    >A to był klasyczny Forth czy jego specjalnie do takich zabaw dostosowana
    >implementacja czyli Logo?

    Ej - Logo z Forthem nie maja wiele wspolnego.
    W sumie to chyba nic.

    J.

  • 35. Data: 2009-10-28 20:54:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ej - Logo z Forthem nie maja wiele wspolnego.

    Za to ma z Postscriptem. Forth, nie Logo. Postscript to właśnie taki
    Forth specjalnie dostosowany do graficznych zabaw. Stos, odwrotna
    notacja Łukasiewicza, definicje -- tu i tam jednakie.

    > W sumie to chyba nic.

    No ale tyle tych różnych języków narobili, że niektórym czasem się
    one mylą.

    Jarek

    --
    "Zejdźmy więc i pomieszajmy tam ich język, aby jeden nie rozumiał drugiego!"

  • 36. Data: 2009-10-29 06:57:45
    Od: "news..pl" <p...@p...pl>

> [...]
    > szczerze, że po 2 lekcjach, w formie zabawy, nie wiem co dalej :-)
    > Nie wiem czego uczyć i jak bardzo przyciskać.

    Metody uczenia są różne :) polecam Ci książkę Pana Gardynika na temat
    procesora Z80, tam assembler wykładany jest na przykładzie krasnoludków,
    rewelacja, procesor nie ten ale zasady nauki łatwo przeniesiesz.
    Pytanie dodatkowe to co chcesz osiągnąć, ma być programistą , trochę
    programistą trochę elektronikiem czy całkiem elektronikiem......
    Jeśli elektronikiem trochę programującym to Bascom jest całkiem sensownym
    rozwiązaniem i nie mówcie że w Bascomie nic się nie da.... tylko zobaczcie
    ten filmik, http://www.youtube.com/watch?v=JixUHaADEMc lata sobie model
    zdalnie sterowany z kamerką a do obrazu domiksowane wyświetlanie parametrów
    lotu, pomiary zasilania i GPS tylko kilka procedur jest w assemblerze, cały
    program w Bascomie i działa jak widać na obrazku.
    Piotr

  • 37. Data: 2009-10-29 08:26:22
    Od: "Decter" <d...@o...pl>

    > bascomem to mu zrobię krzywdę :-) jak widzę i czytam bascomowców to .....

    Jak mu zrobisz zestaw edukacyjny z wyswietlaczem lcd, led, diodami
    przekaznikami i jakimis 1 wire to wcale mu zabawa nie zaszkodzi.
    I tak sam zacznie robic wstawki w jakims C czy innym jak juz będzie sie czuł
    ograniczony przez Bascom.

    4553 (20091028) __________

  • 38. Data: 2009-10-29 21:39:51
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "tatko" <t...@n...spam> napisał w wiadomości
> [...]
    > Napisaliśmy sobie
    >
    > ldi r16,0b11111111
    > out DDRD,r16
    >
    > ldi r16,0b10101010
    > out PORTD,r16
    >
    > no i nie do końca sobie radzę jak to tłumaczyć :-) Zacząłem z kubeczkiem i
    > karteczką. Kubeczek to r16, a na kartce napisaliśmy liczbę....
    >
    > Jak uczyć tego pomocyyyyy ? Dziecko nie może załapać abstrakcji ale
    > znieniać zapalone ledy potrzfi już samo. Czy są jakieś wytyczne od czego
    > zacząć uczyć, czego itp ?
    > Przecież nie wyjaśnię liczb szesnastkowych jeżeli nie umie liczyć

    Jesli koniecznie chcesz assembler a nie basic (ma ta przewage, ze mozna sie
    interpreterm bawic) czy pascal (dobry edukacyjny jezyk) to po pierwszej nie
    mieszaj w glowie szesnastkowym zapisem. Po drugie opowiedz, narysuj jak
    dziala procesor - jakie ma mozliwosci itp. Skup sie na elementach
    najistotniejszych i je omow dokladnie - cale sterowanie trzeba dobrze
    opowiedziec instrukcje warunkowe, petle, stos. Nie pakuj sie na poczatku w
    przerwania itp. Aczkolwiek uwazam to za toporne podejscie, jednak jakis
    jezyk nieco wyzszego poziomu by sie przydal na dzien dobry.

  • 39. Data: 2009-10-30 18:06:06
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > "qlphon" <q...@p...fm> wrote in message

    > Poważnie.
    Chyba za poważnie do tego podchodzisz.

    Młody chce robić to co tata - fajnie. daj mu coś z czym może sobie poradzić.
    Daj mu lutownicę, kilka ledów i oporników. Może jakiś silnik. Może ze dwa
    tranzystory.

    Uczyć regularnie asemblera? Chyba nie bardzo pomysł.

    Mój ojciec jak byłem mały bawił się w elektronikę.
    Była w domu książka "nowoczesne zabawki". Mam starszego o 3 lata brata który
    niejako z przymusu miał to wpajane - średnio go to interesowało. Ja byłem za
    mały na lekcję więc musiałem sam dociekać co i jak lata w tych prądach.
    I w ten sposób w 1 kl podstawówki miałem na koncie działające radio - nie z
    "nowoczesnych zabawek" - z jakiejś gazety.
    Ja skończyłem technikum elektroniczne i studia kierunkowe. Chociaż zawodowo
    10 lat nie robię w elektronice :)
    Brat poszedł w budownictwo :) Do dziś nie lubi lutować.

    Może więc i ty odpuśc swojemu zbyt ambitne wykłady

    --
    PawełJ

  • 40. Data: 2009-10-31 10:07:07
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 27 Oct 2009 21:13:30 +0100, Tmek napisał(a):

    > Kiedys byly zestawy elektronika do laczenia. Kilkanascie elementow, laczenie
    > przewodami i ksiazeczka z ilomas tam schematami do zlozenia. Byl tez opis,
    > no bo jakze, ciekawe jak to dziala i dlaczego akurat tak. Tylko opis do tej

    Tego typu zestaw widziałem niedawno w jednym ze sklepów z artykułami dla
    dzieci "SMYK". Fakt, że dosyć drogi.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066