-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Ghost" <g...@e...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Własne dziecko - nauka elektroniki
Date: Thu, 29 Oct 2009 22:39:51 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 33
Message-ID: <hcd23h$tn6$1@news.onet.pl>
References: <hc7i5m$t8s$1@opal.futuro.pl>
NNTP-Posting-Host: 77-253-224-59.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1256852401 30438 77.253.224.59 (29 Oct 2009 21:40:01 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 29 Oct 2009 21:40:01 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:574570
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "tatko" <t...@n...spam> napisał w wiadomości
news:hc7i5m$t8s$1@opal.futuro.pl...
> Mam potomka we wczesnym stadium szkoły podstawowej, garnącego się do
> tatusia pracy, lutowania itd. Zacząłem uczyć assemblera AVR ale powiem
> szczerze, że po 2 lekcjach, w formie zabawy, nie wiem co dalej :-)
> Nie wiem czego uczyć i jak bardzo przyciskać.
> Napisaliśmy sobie
>
> ldi r16,0b11111111
> out DDRD,r16
>
> ldi r16,0b10101010
> out PORTD,r16
>
> no i nie do końca sobie radzę jak to tłumaczyć :-) Zacząłem z kubeczkiem i
> karteczką. Kubeczek to r16, a na kartce napisaliśmy liczbę....
>
> Jak uczyć tego pomocyyyyy ? Dziecko nie może załapać abstrakcji ale
> znieniać zapalone ledy potrzfi już samo. Czy są jakieś wytyczne od czego
> zacząć uczyć, czego itp ?
> Przecież nie wyjaśnię liczb szesnastkowych jeżeli nie umie liczyć
> normalnie.
Jesli koniecznie chcesz assembler a nie basic (ma ta przewage, ze mozna sie
interpreterm bawic) czy pascal (dobry edukacyjny jezyk) to po pierwszej nie
mieszaj w glowie szesnastkowym zapisem. Po drugie opowiedz, narysuj jak
dziala procesor - jakie ma mozliwosci itp. Skup sie na elementach
najistotniejszych i je omow dokladnie - cale sterowanie trzeba dobrze
opowiedziec instrukcje warunkowe, petle, stos. Nie pakuj sie na poczatku w
przerwania itp. Aczkolwiek uwazam to za toporne podejscie, jednak jakis
jezyk nieco wyzszego poziomu by sie przydal na dzien dobry.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=